Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در فرابورس نیز آریا، غصینو، وهور، خدیزل و دماوند بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند...

پیش بینی بورس فردا ؛ یک امید در میان همه نا امیدی ها

بورس24 : روز جاری ، روز متعادلی برای بازار بود و شاخص کل در نهایت با افزایش 4،437 واحدی به 1،409،064 واحد رسید.

طی روز جاری بیشتر نگاه ها به سمت بورس کالا و عرضه خودروی 207 در این بازار بود و نماد خودرو طی دو روز اخیر به همین دلیل جزو پرتراکنش ترین و پربیننده ترین نمادهای بازار بود.خودرو، ومعادن، شستا، وبانک و شپنا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

در فرابورس نیز آریا، غصینو، وهور، خدیزل و دماوند بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

شاخص

طی روز جاری، آخرین معامله حدود نیمی از نمادهای بازار (350 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (346 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد خروج پول حدود 22 میلیارد تومانی از صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 3،660 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشت.

شاخص

طی روز جاری گمانه زنی هایی مبنی بر تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه شورای عالی بورس به دلیل استعفای مجید عشقی مطرح شد که با با اعلام روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر مخالفت شورای عالی بورس با استعفای عشقی، وی در سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار به کار خود ادامه خواهد داد.

روز جاری روز بزرگی برای خودرسازان بود و عرضه 1،000 دستگاه خودروی 207 در بورس کالا با موفقیت انجام شد. خریداران با بیش از 80% رقابت، خودروهای مذکور را با میانگین قیمت حدود 3،420 میلیون ریال از ایران خودرو خریداری کردند تا پای خودروهای رایج و میان رده به بورس کالا باز شده و نوید حذف رانت سنگین ایجاد شده در این صنعت را به سهامداران و سرمایه گذاران و مصرف کنندگان بدهد.

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری نیز به شرح ذیل است:

شاخص بورس

از نرخ ها چه خبر؟

شاخص

سخن پایانی

با این که عرضه خودروی 207، امروز در بورس کالا اتفاق افتاد، اما صنعت خودرو مانند دیروز از تقاضا برخوردار نبود و با استقبال سرمایه گذاران مواجه نشد. اما برای ایران خودرو و بورس کالا و همچنین اقتصاد ایران، اتفاق مهم و مبارکی افتاد.

پس از عرضه موفق خودروهای گروه بهمن در بورس کالا، امروز ایران خودرو 1،000 دستگاه پژو 207 را در بورس کالا عرضه کرد. عرضه یکی از سواری های میان رده و رایج بازار خودرو می تواند فتح بابی برای عرضه سایر خودروهای دو خودروساز بزرگ در بورس کالا باشد که این اتفاق علاوه بر انتفاع خودروساز از تفاوت قیمت بازار و قیمت کارخانه (به جای دلال)، مصرف کننده نهایی را نیز منتفع خواهد ساخت. شفافیت، عدم قیمت گذاری دستوری و قیمت گذاری بر مبنای عرضه و تقاضا، حلقه مفقوده بخش های عمده ای از اقتصاد ماست که طی سال ها زیان هنگفتی را به اقتصاد تحمیل کرده است.

اتفاق امروز می تواند چراغ این امید را روشن نماید که این اتفاقات ادامه دار بوده و در نهایت به آزادی کامل محصولات از قیمت گذاری دستوری منجر شود. با توجه به شرایط بازار در روز جاری، پیش بینی می شود فردا بازاری آرام و متعادل در انتظار معامله گران و سرمایه گذاران باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24