Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این روزها پول در بازار سرمایه در گردش است و اگر صنعت خودرو را به دلیل توجه ویژه این روزهای بازار، از معادلات حذف کنیم، شاید سخت بتوان در مورد فردای بازار حرفی زد...

پیش بینی بورس فردا 21 آذر 1401

بورس24 : شاخص کل طی روز جاری بخشی از کاهش روز گذشته را جبران کرد و با افزایش 5،624 واحدی به 1،389،361 واحد رسید.

طی روز جاری صنایع پالایشی و بانک ها و مؤسسات اعتباری مورد استقبال بازار بودند و با حجم بالا در محدوده های مثبت معامله شدند.

بورس

فملی، شپنا، شتران، شبندر و فولاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس شاوان، آریا، شراز، فرابورس و ددانا بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 49% از نمادهای بازار (413 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (283 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد خروج پول حدود 150 میلیارد تومانی از صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 3،703 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

بازار امروز را در حالی به پایان رساندیم که هنوز بازارهای جهانی باز نشده اند و خبری از افزایش نرخ های جهانی نیست، در داخل اما نرخ دلار رفته رفته در حال جبران کاهش نرخ های جهانی است. این روزها صنعت خودرو بیش از هر زمانی توجهات بازار را به خود معطوف نموده و چند وقتی است که این صنعت در رأس صنایع پرتراکنش و پر حجم بازار قرار دارد. چیزی که شاید این روزها کمی روزنه امید باشد، حجم معاملات است که اگرچه در برخی روزها و هفته ها کاهش یافته و بیم روزهای سرد و بی روح شاخص را یادآوری می کند، اما میانگین حجم هفته های اخیر را می توان از جمله امیدواری های بازار به شمار آورد.

نرخ دلار سقف تاریخی خود را بالاخره شکست و به بالای 370 هزار ریال صعود کرد. این خبر شاید یکی از پرتناقض ترین خبرهای بازار سرمایه برای نشان دادن احساسات است، از یک سو بالا رفتن نرخ دلار محرکی قوی برای بازار است و می تواند به بازار جانی تازه ببخشد و از سوی دیگر هرچه نرخ دلار افزایش یابد، سفره مردم را کاهش خواهد داد و معیشت مردم را با مشکل مواجه می کند. به هرحال خبرهای ضد و نقیض در حال حاضر زیاد است. از سویی صنعت خودرو رو به بهبود حرکت میکند و از سوی دیگر صنعت پتروشیمی با تهدید جدی قطع گاز و کاهش تولید مواجه است.

این روزها پول در بازار سرمایه در گردش است و اگر صنعت خودرو را به دلیل توجه ویژه این روزهای بازار، از معادلات حذف کنیم، شاید سخت بتوان در مورد فردای بازار حرفی زد و از صنعت خاص و جهت خاصی سخن گفت. با وجود این که نرخ دلار در حال افزایش است، اما برای گرفتن تأیید رشد شاخص از آن، باید منتظر واکنش دولتمردان به این اتفاق بود و دید که این روند تا کی ادامه خواهد داشت و این اسب سرکش سرگردان کجا آرام می گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24