Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ادامه رشد دلار می تواند تحلیل ها نسبت به فروش و سود شرکتها را تعدیل نموده و موضوع نرخ بهره و ثبات نسبی قیمت های جهانی را به حاشیه ببرد و بهار چند روزی مهمان بازار سرمایه باشد.

پیش بینی بورس فردا 23 آذر 1401

بورس24 : شاخص کل طی روز جاری، با رشد 45،133 واحدی خود، روز شیرینی برای سرمایه گذاران رقم زد. مدتها بود که بازار سرمایه بازاری مانند این بازار را به خود ندیده بود و پس از روزهای افسانه ای نیمه اول سال 1399، سرمایه گذاران بیش از دو سال منتظر روزهایی نظیر امروز بودند. طی روز جاری اغلب نمادهای بازار در محدوده مثبت معامله شدند و بازار با حجم معاملات خرد مناسبی به کار خود پایان داد.

بورس

فارس، فولاد، فملی، پارسان و کچاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس آریا، زاگرس، صبا، شگویا و هرمز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 89% از نمادهای بازار (619 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (78 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد خروج پول حدود 835 میلیارد تومانی از صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 6،242 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

بازار در ابتدای هفته شروع ناامیدکننده ای داشت. اما در روزهای پس از آن، تلخی شنبه را جبران کرد و طی روز جاری شیرینی این روزهای اخیر به اوج خود رسید و شاخص کل به بالای 1،450 واحد صعود کرد. دلیل این موضوع را جز در انتظارات تورمی و همچنین رشد نرخ دلار نمی توان جستجو کرد. انتظارات تورمی که از چند روز قبل خود را در قیمت طلا نشان داده بود. بررسی داده های بانک مرکزی نیز نشان از افزایش 22 همتی پایه پولی در مهرماه حکایت می کند که این موضوع می تواند مهر تأییدی بر انتظارات تورمی آینده باشد. طی روز جاری شاهد بازگشت غول های بازار به صدر معاملات بودیم و در برخی نمادهایی که دیدن صف خرید آن ها تقریبا از خاطرها رفته بود، شاهد تشکیل صف خرید بودیم و ولع شدید سرمایه گذاران برای خرید سهام، مخصوصا در گروه های دلاری بازار کاملا مشهود بود. همچنین طی روز جاری شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و این موضوع پس از مدتها خروج پول حقیقی از بازار اتفاق افتاده و جریان قبلی معکوس شده است.

شاید در حال حاضر نظر دادن برای برگشت روند بازار و ادامه همین اتفاقات دو سه روز اخیر زود باشد و نمی توان گفت که اعتماد به بازار برگشته است. اما این بازار امروز را می توان شروع مناسبی برای این امر دانست. هرچند طی روزهای آینده و در صورت ادامه این روند، بیم فروش حقوقی ها و شناسایی سود توسط آن ها می رود و همچنین بازارگردان ها که این روزها منتقدان بسیاری نسبت به دستورالعمل فعالیت آن ها وجود دارد، از فروشندگان بالقوه سهام هستند. اما ادامه رشد دلار می تواند تحلیل ها نسبت به فروش و سود شرکتها را تعدیل نموده و موضوع نرخ بهره و ثبات نسبی قیمت های جهانی را به حاشیه ببرد و بهار چند روزی مهمان بازار سرمایه باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24