Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخلاف دفعه قبلی که در محدوده های فعلی، قدرت فروشندگان بیشتر بود، این بار انگار خریداران با جرأت بیشتری خرید می کنند و بازار سهام واقعا مورد اقبال سرمایه گذاران است.

پیش بینی بورس فردا 20 دی 1401

بورس24 : شاخص کل روز پر نوسانی را پشت سر گذاشت، در ابتدای بازار شاهد قدرت بیشتر خریداران بودیم و شاخص افزایش اندکی داشت اما در ادامه و با افزایش قدرت فروشندگان، روند برعکس شد و تا نیمه های بازار، شاخص نزولی بود و در نیمه دوم بازار، مجددا قدرت خریداران افزایش یافت و در انتها شاخص کل با رشد 11،677 واحدی به کار خود پایان داد و به عدد 1،646،907 واحد رسید.

صنعت خودرو طی روز جاری مانند روزهای گذشته از پرمعامله ترین صنایع بازار بود.

بورس

شستا، تاپیکو، فارس، شتران و فولاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس زاگرس، شگویا، آریا، غصینو و دی بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 72% از نمادهای بازار (505 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (195 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد خروج پول بیش از 280 میلیارد تومانی از صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 10،576 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

شاخص کل روز پرنوسانی داشت و پس از یک رفت و برگشت، در نهایت با رشد حدود 12 هزار واحدی به کار خود پایان داد. برخلاف دفعه قبلی که در محدوده های فعلی، قدرت فروشندگان بیشتر بود، این بار انگار خریداران با جرأت بیشتری خرید می کنند و بازار سهام واقعا مورد اقبال سرمایه گذاران است. باید اذعان کرد که در مقابل بازارهای موازی، بازار سهام در حال حاضر جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری دارد و بازارهای موازی مدت زیادی است که رشد قیمت دلار و تورم انتظاری را پیش خور و هضم نموده اند و رشد خوبی داشته اند و نسبت به این بازارها، بازار سهام در وضعیت ارزنده تری قرار دارد.

طی روز جاری ربع سکه نیز وارد بورس کالا شد و از شنبه 24 دی ماه، 500 هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا به خریداران عرضه خواهد شد.

برخوردهای جدی بانک مرکزی با بانکهای متخلف ادامه دارد و شنیده ها حاکی از عزل برخی مدیران شعبه و تذکر به برخی دیگر است تا به محدوده نرخ سود مصوب پایبند باشند و مشاهدات میدانی نیز حاکی از اثرگذاری این اقدامات دارد و سودهای ترجیحی بانکها قدری کاهش پیدا کرده است. این مسأله نیز می تواند یکی از محرک های بازار سرمایه باشد و در صورت ادامه دار بودن این روند و بازگشت نرخ سود بانکی به محدوده کریدور نرخ سود، از فشار بر بازار سرمایه خواهد کاست و در بازار بدهی نیز نرخ ها تعدیل خواهد شد. هرچند که در بازار اسناد خزانه به دلیل کمبود عرضه، نرخ ها ثابت مانده و افزایش پیدا نکرده و باعث شده تا نرخ ها در میان اوراق مختلف، با ناهماهنگی مواجه باشد. به طوری که نرخ ها در بازار اوراق مرابحه در محدوده 25%، در بازار اسناد خزانه در محدوده 28 درصد و در بازار اوراق گام در محدوده 31 درصد است و نرخ ها از میانگین فاصله تاریخی نسبت به هم فاصله گرفته اند و می بایست این اختلاف در کوتاه مدت و میان مدت جبران شود.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24