Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در روز جاری 500 دستگاه وانت کارا در بورس کالا عرضه شد که در نهایت با رقابت ده درصدی به فروش رسید. یکشنبه آینده اولین عرضه دنا در بازار بورس کالا صورت می گیرد و 5 هزار دستگاه دنا پلاس دستی با قیمت پایه 189 میلیون و 500 هزار تومان در بورس کالا روی کانتر فروش قرار می گیرد. در همین حال، کش و قوس ها و درگیری ها بر سر عرضه خودرو در بورس کلا همچنان ادامه دارد و مخالفان عرضه خودرو در بورس هنوز نمی خواهند قبول کنند که عرضه خودرو در بورس، به نفع همه است و سخنگوی وزارت صمت به قسم و آیه متوسل شده است و ابزار می دارد که: نمی دانم چه شاهدی باید بیاورم که نشان دهد قیمت خودرو درحال کاهش است. به هرحال باید پذیرفت که برای کسی که منفعتش در مخالفت و ایجاد رانت است، قسم و آیه و شاهد کاری از پیش نمی برد و چیزی را نخواهد پذیرفت؛ و الا آمار و اطلاعات معاملات بورس چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و آمارها نشان می دهد که عرضه خودرو در بورس هم به نفع تولید کننده است و هم به نفع مصرف کننده.

پیش بینی بورس ؛ آخرهفته ، مثل همیشه؟ دست به عصا؟

بورس24 : شاخص کل طی روز جاری با رشد 21،285 واحدی، به عدد 1،668،190 واحد رسید و یک گام دیگر به کانال 1،700 هزار واحد نزدیک شد.

اگرچه بازار از نیمه دوم، با عرضه فروشندگان همراه بود و فروشندگان در نیمه دوم پرقدرت تر ظاهر شدند، اما شاخص بالاتر از عدد دیروز به کارخود پایان داد.

در این میان صنعت خودرو، همانند روزهای قبل پرمعامله ترین صنعت بازار بود، اما صنعت فلزات اساسی از اقبال بیشتری در میان سرمایه گذاران برخوردار بود و اغلب نمادهای این صنعت سبزرنگ به کار خود پایان دادند.

فولاد، فملی، ومعادن، کچاد و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس هرمز، ارفع، زاگرس، ومهان و فغدیر بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

بورس

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 68% از نمادهای بازار (479 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (224 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد خروج پول بیش از 350 میلیارد تومانی از صندوق های با درآمد ثابت بودیم.ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 10،666 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

شاخص کل علیرغم رشد حدود 21 هزار واحدی، در نیمه دوم بازار با فشار فروش همراه بود و فروشندگان در نیمه دوم بازار پرقدرت تر ظاهر شدند. این موضوع با توجه به رشد اخیر شاخص و ایجاد بازدهی مناسب طی یک ماه اخیر، موضوع عجیبی نیست و می توان انتظار داشت که کم کم سهامداران اقدام به سیو سود نمایند و سرمایه گذاران جدید وارد سهام شوند. با توجه به اتفاقات امروز، به نظر می رسد فردا روز متعادلی را در پیش داشته باشیم و شاخص نسبت به محدوده های فعلی، تغییر با اهمیتی نداشته باشد، مگر اینکه فروشندگان نسبت به فروش سهام دچار تردید شده و خریداران نیز پرقدرت تر وارد بازار شوند. زیرا هنوز به نظر می رسد که ترس در میان سرمایه گذاران از بین نرفته و در هر پله رشد شاخص، تردید در میان سرمایه گذاران افزایش می یابد و فروشنده ها بیشتر می شوند.

در روز جاری 500 دستگاه وانت کارا در بورس کالا عرضه شد که در نهایت با رقابت ده درصدی به فروش رسید. یکشنبه آینده اولین عرضه دنا در بازار بورس کالا صورت می گیرد و 5 هزار دستگاه دنا پلاس دستی با قیمت پایه 189 میلیون و 500 هزار تومان در بورس کالا روی کانتر فروش قرار می گیرد. در همین حال، کش و قوس ها و درگیری ها بر سر عرضه خودرو در بورس کلا همچنان ادامه دارد و مخالفان عرضه خودرو در بورس هنوز نمی خواهند قبول کنند که عرضه خودرو در بورس، به نفع همه است و سخنگوی وزارت صمت به قسم و آیه متوسل شده است و ابزار می دارد که: نمی دانم چه شاهدی باید بیاورم که نشان دهد قیمت خودرو درحال کاهش است.

به هرحال باید پذیرفت که برای کسی که منفعتش در مخالفت و ایجاد رانت است، قسم و آیه و شاهد کاری از پیش نمی برد و چیزی را نخواهد پذیرفت؛ و الا آمار و اطلاعات معاملات بورس چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد و آمارها نشان می دهد که عرضه خودرو در بورس هم به نفع تولید کننده است و هم به نفع مصرف کننده.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24