Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با توجه به آنچه در بازار امروز اتفاق افتاد، به نظر می رسد فردا حال بازار کمی بهتر باشد و بازار در حالت متعادل مثبت به کار خود ادامه دهد.

پیش بینی بورس فردا 25 دی 1401/ حال بازار بهتر می شود

بورس24 : شاخص کل اول هفته را با فشار فروش آغاز کرد و در دقایق ابتدایی بازار با فشار فروشندگان بیش از 20 هزار واحد کاهش داشت؛ اما در میانه بازار ورق برگشت و قدرت خریداران رفته رفته بیشتر شد تا جایی که در نهایت آخرین معامله بیش از 65 درصد نمادهای بازار در محدوده مثبت انجام شد و شاخص با کاهش 8،366 واحدی به عدد 1،643،721 واحد رسید. صنایع دارو، فلزات اساسی و غذایی ها از صنایع پرتقاضای بازار بودند.

بورس

فولاد، فارس، شپدیس، ومعادن و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس بپاس، زاگرس، آریا، فغدیر و شراز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 66% از نمادهای بازار (456 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (237 نماد) در محدوده مثبت انجام شد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی بیش از 115 میلیارد تومانی از صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 7،457 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

شاخص در حالی این هفته را آغاز نمود که نماد دو خودروساز مهم و سوگلی بازار بسته بود و در معاملات مشارکت نداشتند. علیرغم خبرهای منفی که آخر هفته گذشته پیرامون این صنعت منتشر شد، این صنعت همچنان نورچشمی بازار است و منفی های سهم های این گروه خریداران زیادی دارد. بوی تورم انتظاری را می توان در جای جای بازار حس کرد و اینکه سرمایه گذاران دیگر به این نتیجه رسیده اند که نگهداری ریال کار عاقلانه ای نیست و در میان بازارهای مختلف سرمایه گذاری، در حال حاضر بهترین بازار، بازار سرمایه است.

طی روز جاری و مطابق اطلاعیه های قبلی، ربع سکه در بورس کالا عرضه شد که 500 هزارتومان زیر قیمت بازار و با قیمت 7 میلیون و 200 هزار تومان قیمت خورد تا شاهدی دیگر بر این مدعا باشد که بورس کالا، بازاری شفاف و قابل اتکاست. در تمام بازارها امکان وجود رانت و معاملات غیرشفاف وجود دارد و بازار کامل و کارا در هیچ کجای جهان وجود ندارد، اما بازار بورس نسبت به سایر بازارها کاراترین بازار موجود است و شفافیت در حالت حداکثر و رانت در حالت حداقل خود است.

طی روز جاری سخنگوی وزارت صمت اذعان نمود که مشکلی در خصوص عرضه خودروی دنا در بورس کالا از سوی وزارت صمت وجود ندارد و در صورت آمدگی خودروسازان، این عرضه انجام خواهد شد. این موضوع که اظهارات ضد و نقیض مسئولانی که حتی در این خصوص مسئولیتی ندارند، کی به پایان خواهد رسید و کی قرار است بازار با اتکا به سخنان یک مرجع به کار خود ادامه دهد نامشخص است. بازار سرمایه به عنوان دماسنج اقتصادی کشور، به تمام این اظهارات واکنش نشان می دهد و در میان سرمایه سرمایه گذاران به بازی گرفته می شود و کسی مسئول پاسخگویی به این سرمایه های از بین رفته نیست.

با توجه به آنچه در بازار امروز اتفاق افتاد، به نظر می رسد فردا حال بازار کمی بهتر باشد و بازار در حالت متعادل مثبت به کار خود ادامه دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • هوشنگ جانباز
    هوشنگ جانباز

    سلام موافقم هنوز بورس نسبت ب بقیه بازارها عقب هست

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24