Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

موضوع سرمایه اجتماعی و اعتماد آحاد مردم به بازارهای مالی، مورد توجه کسی نیست و این سرمایه روز به روز آب می رود و این اظهارات ضد و نقیض امنیت سرمایه گذاری در شفاف ترین بازار سرمایه گذاری را خدشه دار می کند.

پیش بینی بورس فردا 4 بهمن 1401

بورس24 : شاخص کل طی روز جاری با رشد 1،023 واحدی به عدد 1،653،947 رسید. بازار ابتدای جلسه معاملاتی را پرقدرت و با برتری خریداران آغاز نمود، اما در میانه بازار قدرت فروشندگان بیشتر شد و در یک ساعت پایانی بازار، نامه شورای رقابت مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا تیر خلاص امروز بر پیکر شاخص بود و در نهایت شاخص با رشد اندک 1،023 واحدی روز خود را به پایان رساند. اگرچه نامه مذکور واکنش های متفاوتی را به همراه داشت و در دقایق پایانی مجددا خریداران در منفی ها شروع به خرید نمودند. اما این نامه اثری را که می بایست بگذارد، برجای گذاشت.  

بورس

فملی، فولاد، بوعلی، شیراز و فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس مارون، زاگرس، آریا، کزغال و دماوند بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 48% از نمادهای بازار (333 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (364 نماد) در محدوده منفی انجام شد. همچنین شاهد ورود پول حقیقی بیش از 320 میلیارد تومانی به صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 9،862 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

چندماهی از عرضه خودرو در بورس کالا می گذرد و این بازار کم کم راه خود را پیدا کرده و در حال بلوغ و تعادل است، اما جلسات مسئولان و اظهارات ضد و نقیض و دخالت نهادهای مختلف در این امر نه تنها پایان نیافته که حتی بیشتر شده است. در یک ساعت پایانی بازار نامه ای از سوی شورای رقابت در اخبار منتشر شد که حکایت از توقف عرضه خودرو در بورس کالا داشت. بلافاصله پس از انتشار این نامه، مسئولان مختلفی از جمله به این نامه واکنش نشان دادند و دخالت شورای رقابت در عرضه خودرو در بورس را فاقد وجاهت قانونی دانستند و شورای عالی بورس را به عنوان مرجع تصمیم گیری در این خصوص معرفی کردند. واکنش ها تا جایی ادامه یافت که حتی یکی از اعضای شورای رقابت مدعی شد که نامه مذکور، نظر اعضای شورا نبوده و نظر رئیس شورای رقابت است! حال اینکه چطور و با چه سازوکاری نظر شخصی رئیس شورای رقابت در سربرگ رسمی این شورا به عنوان یک نامه رسمی منتشر می شود و بازار سرمایه نیز سرخ رنگ از آن استقبال می کند جای سوال است. بارها و از سوی کارشناسان مختلف عنوان شده که سرمایه سرمایه گذاران و بازار مالی بازیچه نامه نگاری های سازمان های مختلف نیست و این نامه نگاری ها تبعات دارد، ولی گوش کسی به این موارد بدهکار نیست و این دارایی سرمایه گذاران است که در این میان کمترین اهمیت را دارد. متاسفانه موضوع سرمایه اجتماعی و اعتماد آحاد مردم به بازارهای مالی، مورد توجه کسی نیست و این سرمایه روز به روز آب می رود و این اظهارات ضد و نقیض امنیت سرمایه گذاری در شفاف ترین بازار سرمایه گذاری را خدشه دار می کند.

رئیس کل بانک مرکزی در گفتگوی خبری شب گذشته حضور پیدا کرد و در خصوص سیاست های ارزی بانک مرکزی و اظهاراتی که تا قبل از این بیان شده بود توضیحاتی ارائه نمود و این توضیحات نیز به نظر می رسد برای اهالی بازار قانع کننده نبود. نرخ ارز نیز واکنش درخوری به اظهارات رئیس بانک مرکزی نشان نداد و تغییرات چشمگیری نداشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علی قاسمی
    علی قاسمی

    سپاس، اما از پیش بینی بازار فردا من چیزی درک نکردم

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24