Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با این شرایط، به نظر می رسد روزهای خوشایندی در انتظار آینده بازار نیست و علیرغم متعادل بودن سایر عوامل بنیادی، رشد بازار در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

پیش بینی بورس فردا 17 بهمن 1401/ روزهای روشن، خداحافظ!

بورس24 : شاخص کل بعد از سه روز تعطیلی، اولین روز کاری خود را کم رمق آغاز کرد و احتیاط در میان تمام معامله گران مشاهده می شد.

اما این موضوع پایان کار نبود و در میانه های بازار، انتشار دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت، تیر خلاص را بر پیکره بازار وارد کرد و اغلب نمادهای خودرویی و به تبع آن سایر نمادهای بازار را به محدوده منفی کشاند.

شاخص طی روز جاری با کاهش 17،060 واحدی به عدد 1،540،184 واحد رسید.

بورس

میدکو، شپنا، شبندر، شتران و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس بپاس، شگویا، آریا، دی و وهور بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 18% از نمادهای بازار (126 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (574 نماد) در محدوده منفی انجام شد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی بیش از 200 میلیارد تومانی به صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 5،477 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

جواد خیابانی در یکی از گزارش های فوتبالش جمله ای گفت که بعدها به عنوان یکی از جملات قصار وی معروف شد. او در میانه بازی گفت:"فعلا با مداد نام هلند رو در فینال بنویسید!". شاید روزهای پیشین می شد چنین گفت که: "فعلا با مداد نام دلالان را به عنوان پیروز مبارزه خودرویی بنویسید" اما امروز و با دستورالعمل جدید شورای رقابت می بایست آن نوشته با مداد را پاک کرد و با خودکار آن را نوشت، مگر آنکه اتفاق جدیدی بیفتد. در تعطیلات آخر هفته خبری منتشر شد که حاکی از آن بود که دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت بدون مخالف و با قاطعیت تصویب شده و روز یکشنبه منتشر خواهد شد.

احتیاط سرمایه گذاران در بازگشایی بازار امروز بی دلیل نبود و منتظر جامه ای بودند که شورای رقابت بر تن سهامداران خودرویی و صنعت خودرو دوخته است. همانطور که انتظار می رفت، این جامه کلاهی بزرگ بر سر سهامداران و صنعت است و جیبی بزرگ و گشاد برای دلالان و رانت بازان صنعت خودرو. طبق این دستورالعمل تمام صنعت خودرو اعم از داخلی و وارداتی انحصاری تشخیص داده شده و مشمول قیمت گذاری دستوری شده است و اثری از بورس کالا در این دستورالعمل دیده نمی شود. اگر اصلاحیه یا تکذیبیه ای برای این دستورالعمل منتشر نشود، عملا باید گفت که دلالان و مافیای خودرو بار دیگر بر شفافیت پیروز شده و بعد از چند ماه کش و قوس، عرضه خودرو در بورس کالا خاتمه خواهد یافت.

با این شرایط، به نظر می رسد روزهای خوشایندی در انتظار آینده بازار نیست و علیرغم متعادل بودن سایر عوامل بنیادی، رشد بازار در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24