Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کشمکش میان نهادهای مختلف در خصوص یک صنعت، کل بازار را دچار بی اعتمادی و هرج و مرج می کند و حرکات هیجانی در بازار را افزایش می دهد.

پیش بینی بورس فردا 19 بهمن 1401

بورس24 : شاخص کل طی روز جاری با رشد 18،656 واحدی به عدد 1،556،515 واحد رسید. در پی حمایت مجلس و وزیر اقتصاد از عرضه خودرو در بورس کالا، بازار امروز وضعیت مساعدی داشت و اغلب نمادهای بازار در محدوده مثبت معامله شدند. صنایع خودرو، بانک، غذایی و فلزات اساسی از صنایع پرمعامله و پر اقبال بازار طی روز جاری بودند.

بورس

فملی، فولاد، وبملت، شستا و فخوز بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. در فرابورس آریا، بپاس، زاگرس، وهور و شاوان بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس را به نام خود ثبت کردند.

طی روز جاری، آخرین معامله حدود 77% از نمادهای بازار (536 نماد) در محدوده مثبت و مابقی (162 نماد) در محدوده منفی انجام شد. همچنین شاهد ورود پول حقیقی بیش از 60 میلیارد تومانی به صندوق های با درآمد ثابت بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم طی روز جاری 4،677 میلیارد تومان بود.

بورس

بررسی بازار بدهی

میانگین نرخ معاملات اسناد خزانه اسلامی طی روز جاری به شرح ذیل است:

بورس

از نرخ ها چه خبر؟

بورس

سخن پایانی

 بازار امروز در واکنش به سخنان نمایندگان مجلس و وزیر اقتصاد در خصوص دستورالعمل شورای رقابت، وضعیت بهتری داشت و صنعت خودرو مجددا به صنعت پراقبال و پرمعامله بازار تبدیل شد و اغلب نمادهای این صنعت در محدوده مثبت کامل معامله شدند. یکی از اصطلاحاتی که در بازار زیاد استفاده می شود، صنعت یا سهم لیدر بازار است که طی سالهای اخیر باب شده و عده ای صنعت یا سهمی را به عنوان لیدر بازار معرفی نموده و رشد و نزول بازار را در گرو رشد و نزول آن صنعت یا سهم می بینند. در حالت کلی تعیین لیدر برای بازار کار درست و منطقی نیست، اما شاید از یک منظر دیگر بتوان به این موضوع پرداخت و آن هم موضوع اعتماد سرمایه گذار و ریسک سیستماتیک بازار است. زمانی که تیری از تفنگی شلیک می شود، تنها یک پرنده بر زمین می افتد، اما همه پرندگان دیگر می گریزند و آن هم به دلیل افزایش ریسک و وجود ناامنی است. زمانی که در یک صنعت، آن هم صنعتی که به دلیل اتفاقات تازه ای که در آن در جریان است و جزو صنایع پربیننده بازار است، ریسک سیستماتیک و ریسک قانون گذار به طرز قابل توجهی افزایش می یابد، سرمایه گذاران در صنایع دیگر هم خطر را احساس می کنند و اعتماد خود به سرمایه گذاری در بازار را از دست می دهند. لذا باید به این نکته توجه نمود که کشمکش میان نهادهای مختلف در خصوص یک صنعت، کل بازار را دچار بی اعتمادی و هرج و مرج می کند و حرکات هیجانی در بازار را افزایش می دهد.

طی جلسات مختلف و کنفرانس های خبری، برخی از نمایندگان مجلس و همچنین وزیر اقتصاد از عرضه خودرو در بورس حمایت کردند و مصوبه اخیر شورای رقابت را دارای نقص خواندند و اضافه کردند که این مصوبه اصلاح خواهد شد و تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا از عهده شورای رقابت خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24