Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که در یک ساعت ابتدایی شاخص یک رشد مختصر را تجربه کرد اما بعد از ساعت 10 مجددا مسیر پیموده شده را برگشت و در محدوده منفی به کار خود پایان داد. تنها 4 روز کاری تا پایان سال زمان باقی است و فردا و پسفردا آخرین مهلت فروش برای تامین نقدینگی پیش از تعطیلات نوروزی می باشد. به نظر می رسد فردا و پس فردا هم بازار شرایط این چنینی داشته باشد. یعنی متعادل ، تا حدودی منفی و ...

بورس در فاز «انتظار»

بورس24 - میثم بهرامی: در پایان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش 1571 واحد به رقم یک میلیون و 781هزار و 626 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با کاهش 546 واحد به رقم 539 هزار و 104 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 548 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای صنایع شیمیایی ایران، فولاد مبارکه، مپنا و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای گل‌گهر، هلدینگ معدنی خاورمیانه و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند. نمادهای آریا ساسول، پویا زرکان آق‌دره، ذغال‌سنگ پروده طبس و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای بیمه پاسارگاد و مالی سپهر و توکاریل به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

ارزش کل معاملات امروز بازار  101.645  میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 6325 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

سرتیتر خبرها

- وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن از آمادگی امارات برای صلح با صنعا پرده برداشت./ وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن: جنگ به رهبری سعودی علیه یمن به پایان رسیده است و درباره موضوعات انسانی و تحویل حقوق توافق به عمل آمده است و به زودی تمدید آتش بس اعلام خواهد شد.

- وال استریت ژورنال : «شی جین‌پینگ» رییس جمهور چین قصد دارد برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین، احتملاً بعد از سفر هفته آینده به مسکو برای دیدار با پوتین، با زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفت‌وگو کند.

- معاون اقتصادی بانک مرکزی : رشد اقتصادی کشور در فصل پاییز ۵.۳ درصد و بدون نفت ۴.۵ درصد بوده است. در سال جاری نیز در فصل اول رشد اقتصادی ۲.۲ درصد و فصل دوم ۳.۶ درصد بوده است که نشان دهنده رشد فزاینده در سال جاری است.

- مجید عشقی: زیرساخت های مربوط به دوطرفه کردن بازار در سال 1401 با همکاری شرکت بورس تهران، شرکت مدیریت فناوری و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام شده و یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بورس در سال 1402، اجرای این امر است. /عمده شرکت‌هایی که در آستانه ورود به بازار قرار داشتند را پذیرش کردیم و تعداد کمی پذیرش نشده باقی مانده است. /پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نظر ابعادی، شرکت بزرگی محسوب می‌شود که هنوز به بازار سرمایه ورود نکرده است. پالایشگاه شازند نیز هنوز وارد بورس نشده است و در آینده این دو شرکت عرضه خواهند شد. /دانش‌بنیان‌ها نیز ابعاد بزرگی ندارند، اما تعداد زیادی در انتظار برای ورود به بازار سرمایه است. با توجه به شرایط بازار، روند پذیرش طی دو سال اخیر کُند شد که البته با توجه به وضعیت بازار، امری منطقی بود. /برای تسهیل پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان با دولت و مسئولان ذی‌ربط در حال مذاکره هستیم تا با همکاری مشترک، شفافیت‌ لازم به وجود بیاید و عرضه آنها در بورس تسهیل بشود. / پیش از اینکه بحث بودجه مطرح بشود، کمیته‌ای با کانون‌ها، نهادها، اتاق بازرگانی، صاحب‌نظران و فعالان بازار سرمایه تشکیل شد و با بررسی‌هایی که انجام شد، پیشنهادهایی که دغدغه اصلی بازار به حساب می‌آید به مجلس، ارائه کردیم. امسال جو خاصی در کمیسیون تلفیق حاکم بود و طی مذاکراتی که انجام شد برخی از موارد در بودجه لحاظ شد و برخی از موارد دیگر همچون جهش تولید در لایحه بودجه دیده نشد. خوشبختانه با مسائل اصلی در لایحه بودجه موافقت شده و در خصوص مواردی که موافقت نشد، پیگیر طرح آن‌ها و تعیین سازوکاری در قوانین هستیم. طبیعی بوده که همه موارد و طرح‌های پیشنهادی موافقت نمی‌شود اما در خصوص مواردی همچون نرخ خوراک تصمیم قاطعی اخذ و در بندهای پیشنهادی به لایحه بودجه ارائه شد که خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است. / ما نمیتوانیم راسا خودروسازان را مجبور کنیم تا محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند؛ اما اگر در این خصوص تعهداتی داده‌اند و به آن عمل نمی‌کنند، قطعا با هیئت مدیره آنها برخورد خواهیم کرد. اما سیاست کلی سازمان بورس در خصوص عرضه خودرو آن است که خودروساز محصولات خود را با قیمت منطقی و سود منطقی به فروش برساند. اعضای هیئت مدیره ایران خودرو به سازمان بورس دعوت شده‌اند تا پاسخگو باشند؛ اما هنوز رایی صادر نشده است.

چه خبر از بازار؟

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که در یک ساعت ابتدایی شاخص یک رشد مختصر را تجربه کرد اما بعد از ساعت 10 مجددا مسیر پیموده شده را برگشت و در محدوده منفی به کار خود پایان داد. تنها 4 روز کاری تا پایان سال زمان باقی است و فردا و پسفردا آخرین مهلت فروش برای تامین نقدینگی پیش از تعطیلات نوروزی می باشد. به نظر می رسد فردا و پس فردا هم بازار شرایط این چنینی داشته باشد. یعنی متعادل ، تا حدودی منفی و بدون خریدار خاص! از طرفی دیگر هم ریزش 25 درصدی دلار در بازار آزاد و رکود در بازارهای موازی هم باعث شده تا در بازار بورس هم خریداران کمی وسواس به خرج دهند. البته حقیقتا در بازار فروشنده جدی فعلا رویت نمی شود و بازار بیشتر از نبود خریدار قوی رنج می برد. روی هم رفته به نظر می رسد فردا هم بازار می تواند شرایطی مشابه امروز داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24