Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی با قیمت ثابت ۱۹۹۰ دلاری معامله می‌شود. فعالان بازار فلز گرانبهای زرد معتقدند تنها بازیگر فعال این روزهای طلای داخلی قیمت دلار و نوسانات آن است، زیرا انس جهانی طلا نتوانسته محدوده ۲۰۰۰ دلاری را رد کند و تاریخچه ی آن نشان از نوساناتی کمتر یا بیشتر از ۱۰ دلار دارد.

بازار چرا «فزر» می خرد و صندوق های طلا به آن نمی رسند؟

بورس24 : اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی با قیمت ثابت ۱۹۹۰ دلاری معامله می‌شود. فعالان بازار فلز گرانبهای زرد معتقدند تنها بازیگر فعال این روزهای طلای داخلی قیمت دلار و نوسانات آن است، زیرا اونس جهانی طلا نتوانسته محدوده ۲۰۰۰ دلاری را رد کند و تاریخچه ی آن نشان از نوساناتی کمتر یا بیشتر از ۱۰ دلار دارد.
از آنجایی که اقتصاد امریکا به عنوان مهمترین اقتصاد در دنیا شناخته می شود، قیمت گذاری اغلب کالاها از جمله طلا با ارز این کشور یعنی دلار صورت می گیرد، پس به این نتیجه می رسیم که ارزش دلار روی طلا بسیار اثرگذار است.

اصولا از نرخ بهره به عنوان یک سیاست انقباضی استفاده می شود ، بنابراین وقتی آمریکا نرخ بهره خود را افزایش می دهد این سیگنال به بازار داده می شود که اقتصاد آمریکا در حال رشد است و در نتیجه ارزش دلار در برابر سایر ارز ها بالا می رود، پس طلا افت خواهد کرد.

اثر دیگر نرخ بهره روی طلا به این دلیل است که طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره محسوب می شود. پس زمانی که نرخ بهره افزایش می یابد، هزینه فرصت نگهداری طلا بالا می رود و بازار برای کسب سود بیشتر به سمت اوراق قرضه متمایل می شود و همین موضوع تقاضای طلا را کمتر خواهد کرد که باعث افت قیمت طلا خواهد شد.

فعالان بازار طلای جهانی در انتظار نشست 3می فدارال رزرو هستند که تصمیم گیری ها برای نرخ بهره امریکا چگونه خواهد بود و سیاستگذاران بانک مرکزی در این جلسه، برای بررسی اثر بخشی سیاست پولی ایالات متحده در مبارزه با تورم گرد هم می‌آیند .

و اما نگاهی اجمالی به تک سهم طلای بازار بورس (فزر)

فعالیت اصلی شرکت بهره برداری از معدن آق دره، با ظرفیت اسمی سالانه 715 هزار تن کانسنگ طلا می باشد و گروه شامل زنجیره کامل تولید شمش طلا می باشد .

این شرکت محصولات تولیدی خود را تماما به شرکت های زیر مجموعه بر اساس قراردادهای مشخص شده بفروش میرساند، شرکت های زیر مجموعه شامل شرکت فرآوری پویان زرکان آق دره ( با مالکیت 99.9 درصد- ظرفیت اسمی تولید کنسانتره طلا 12 تن ) و شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان ( با مالکیت 99 درصد - ظرفیت اسمی تولید شمش طلا 700 کیلوگرم) می باشد.

شرکت فرآوری پویان زرکان آق دره با دریافت کانسنگ طلا از شرکت اصلی ، اقدام به تولید کنسانتره طلا و نقره، کنسانتره جیوه و ... می کند و نهایتا با ارسال مواد به شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان و باکارمزد مشخص ، محصول نهایی را شامل شمش طلا، شمش و نقره و ... تحویل و بفروش می رساند.

نگاهی به عملکرد شرکت

شرکت پویا زرکان آق دره در زمستان که فصل اول سال مالی آن می باشد به سود خالص 9 میلیارد تومانی دست یافته است، این عدد در دوره ی مشابه سال گذشته برابر با 2020 میلیارد تومان بوده است. (مورد توجه قرار گیرد که سال مالی شرکت تغییر یافته است و علت این تفاوت در سود، زیرمجموعه های فزر می باشد که در زمستان شناسایی می شود)

مبلغ فروش شرکت در زمستان تقریبا 12 میلیارد تومان بوده است که در دوره ی مشابه سال گذشته فروش 32 میلیارد تومانی را کسب کرده است.

حاشیه سود ناخالص در این دوره 41 درصد می باشد که در دوره ی مشابه سال گذشته این عدد 32 درصد بوده است.

نگاهی به اختصار به تکنیکال سهم فزر

تارگت اولیه سهم همان طور که در نمودار دیده می شود ، در محدوده ی ٥٢٦٠ الی ٥٤٧٨  می باشد که در صورت رد کردن این محدوده و دیدن همین حجم تقاضا به خود تا محدوده ٧000 تومان حرکت خواهد کرد .

فزر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • نصرا... علیدوستی
    نصرا... علیدوستی

    سلام برام مفید بود،متشکرم

    1 سال پیش
  • عطاالله سلطانی صبور
    عطاالله سلطانی صبور

    خوب بود

    11 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24