Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز کاری گذشته با افت قیمت جهانی کامودیتی ها به واسطه اعلام افزایش نرخ بهره بانکی امریکا ، شاهد افزایش عرضه ها در نمادهای وابسته به این گروه بودیم. از طرف دیگر نقدینگی به سمت نمادهای ریالی یعنی گروه خودرویی و بانکی شیفت کرد. به گونه ای که شاهد تشکیل صفوف خرید در اغلب نمادهای ریالی بودیم...

گام های بازار بالای محدوده مقاومتی

بورس24 - میثم بهرامی: شاخص کل در پایان معاملات روز چهارشنبه با عقب نشینی 3651 واحدی به رقم 2.514.680 واحد رسید. نمادهای چادرملو، ایران‌خودرو و پالایش نفت تبریز بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای ملی‌مس ایران پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند. همچنین شاخص هم وزن با افزایش 10.491 واحدی به رقم 855.887 واحدی رسید.

در بازار فرابورس شاخص آیفکس با افزایش 243 واحدی به رقم 31.9666 واحد رسید.نمادهای مالی سپهر‌صادرات، ایران خودرو دیزل و انتخاب الکترونیک به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا‌ساسول، گل‌گهر و فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی مارون به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

در جریان معاملات روز چهارشنبه ارزش کل معاملات رقمی بالغ بر 42.000 میلیارد تومان بود. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 15 درصدی نسبت به معاملات روز قبل از رقم 23.000 میلیارد تومان عبور کرد تا رکورد بیشترین ارزش معاملات خرد از ابتدای سال 1401 شکسته شود!

روز کاری گذشته با افت قیمت جهانی کامودیتی ها به واسطه اعلام افزایش نرخ بهره بانکی امریکا ، شاهد افزایش عرضه ها در نمادهای وابسته به این گروه بودیم. از طرف دیگر نقدینگی به سمت نمادهای ریالی یعنی گروه خودرویی و بانکی شیفت کرد. به گونه ای که شاهد تشکیل صفوف خرید در اغلب نمادهای ریالی بودیم.

به هر ترتیب روز گذشته نیز نماگر بازار علیرغم اینکه منفی بود توانست خود را بالای مرز 2.500 میلیونی حفظ کند. سطحی که بیشتر یک مقاومت روانی برای شاخص کل بود. با این حال قرار داشتن اندیکاتور rsi در محدوده بیشینه خرید که نشان از خریدهای هیجانی بیش از پیش است کمی چارتیست ها را نگران کرده است. همانطور که در نوشته های قبلی هم عنوان کردیم ، بنظر بازه 2.600 – 2.650 میلیون واحد پایان بازی در مقطع فعلی خواهد بود و پس از آن بازار نیاز دارد تا کمی اصلاح کند ، نفس بگیرد و دست به دست شود.

اما هفته بعد از این حیث برای بازار حائز اهمیت است که گزارشات 12 ماهه شرکت ها را داریم که برای بازار از اهمیت به سزایی برخوردار است. بنابراین رفتار بازار در این هفته متاثر از اتفاقات و تحولات کدال خواهد بود. طبیعی است نمادهایی که گزارشات مثبت و فراتر از انتظار بازار داشته باشند در کانون توجهات قرار می گیرند و در طرف مقابل نمادهایی که ضعیف ظاهر شوند از دور خارج خواهند شد.

در خبرهای مرتبط با بازار ، وال استریت ژورنال از آغاز نصب دوباره دوربین‌های آژانس در تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد! خبرنگار نشریه وال استریت ژورنال در پیامی از آغاز روند نصب دوباره تجهیزات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خبر داد. آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربین‌های خارج شده و دیگر [تجهیزات نظارتی] را آغاز کند.

آمریکا مدعی توقیف یک نفتکش توسط ایران شد. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد که ایران یک نفتکش با پرچم پاناما را هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف کرده است.

مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای: ایران همچنان آماده توافق براساس متن پذیرفته شده سال قبل است. شبکه خبری المیادین در خبری فوری در توییتر خود نوشت که محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به این شبکه گفته است که ایران همچنان آماده توافق هسته ای براساس متن پذیرفته شده سال قبل است.

سالیوان: آمریکا بدنبال راه حل سیاسی برنامه هسته ایران/ حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته ایران از طریق راهکار‌های سیاسی  الزامی است. / تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی خلل ناپذیر دانست و ما از توافقات تجاری بین تل آویو با امارات و بحرین حمایت و برای گسترش دامنه توافقات عادی سازی روابط تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس در نشست بررسی «شیوه‌های تامین مالی صنایع از طریق بازار سرمایه» استان کرمان گفت : با توجه به نشاط بازار سرمایه و ورود روزانه تقریبا یک هزار میلیارد تومان سرمایه خرد به بازار، باید این سرمایه‌ها را به بخش تولید هدایت کنیم. هنر ما این است که منابع را به سمت سرمایه‌گذاری مولد سوق دهیم. مهمترین مسئله جلب اطمینان است. بخش خصوصی باید بازیگر اصلی در حوزه اقتصادی باشد. اگر قرار است اقتصاد کشور بزرگ شود باید بخش خصوصی ورود پیدا کند. ابزارهای متنوعی مثل صندوق‌ها، تاسیس شرکت‌های سهام پروژه ‌و افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم، همگی ابزارهای جدید و متنوعی است که باید به فعالان اقتصادی در همه استان‌های کشور معرفی شود. ما با این سفرها قصد داریم ساختار کل بورس را به استان‌ها بیاوریم تا از نزدیک نیازها را دریافت کنیم، بسنجیم و ضمن ارائه راهکار تا حصول نتیجه موضوعات را پیگیری کنیم. عمده مردم با سرمایه‌گذاری در بورس به واسطه سهام عدالت آشنا هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم در بورس به این واسطه حضور دارند. یکی از موانع حضور شرکت‌ها در بورس این است که ارتباط درست با فعالان اقتصادی برقرار نشده است. شرکت‌های اقتصادی بویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط اطلاعات ضعیفی در خصوص بورس و موضوعاتی همچون  انواع روش‌های تامین مالی از بورس دارند. در برنامه‌ریزی که انجام شده، قرار بر این است، سالی یک بار مجموعه بازار سرمایه را به استان‌ها ببریم و ارتباطات با شرکت‌های نیازمند سرمایه ایجاد شود و این حضور در استان‌ها برای مقررات‌گذاری و ایجاد ابزارهای مالی به سازمان بورس کمک کننده است.

در گروه خودرویی ، پورابراهیمی ؛ رییس کمیسیون اقتصاد مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت : هیچ مشکلی برای عرضه خودرو در بورس کالا نیست و هیچ مشکل قانونی وجود ندارد. در حال حاضر هر خودروسازی اعلام آمادگی کند عرضه در بورس انجام می‌شود.در شرایط کنونی شرکت های ایران‌خودرو و سایپا هر وقت بخواهند می‌توانند در بورس عرضه کنند و ممنوعیتی برای ارائه خودرو در بورس‌کالا وجود ندارد.

در نماد فملی ، رئیس سازمان بورس در بازدید از این کارخانه گفت : صنعت مس آینده خوبی دارد و به راحتی می‌توان در مورد ۴۰ سال آینده آن سخن گفت. مجید عشقی در نشست خبری شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در سازمان بورس به تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران کمک خواهیم کرد. انتشار اوراق بدهی توسط این شرکت می‌تواند سرعت انجام پروژه‌های آن را افزایش دهد.  شرکت ملی صنایع مس ایران به واسطه قرار گرفتن در بین شرکت‌های سهام عدالت، متعلق به ۵۰ میلیون سهامدار و شرکتی مردمی است. این شرکت نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد. صنعت مس آینده خوبی دارد و به راحتی می‌توان در مورد ۴۰ سال آینده آن سخن گفت چرا که سرمایه‌گذاری در این صنعت بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت. موضع ما در سازمان بورس این است که از رانت کور و بی‌هدف جلوگیری کنیم. رانتی که در زنجیره اول تولید، توزیع می شود در بازار های غیر رسمی فروخته می‌شود و سود آن به جیب دلال می رود، به دنبال مقابله با آن هستیم.

در گروه قند و شکر ، قیمت شکر تا ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود. قیمت خرید تضمینی چغندرقند اعلام شد : قیمت جدید هر کیلوگرم چغندرقند بین 27 تا 28 هزار ریال تعیین شد. قیمت شکر هم متناسب با قیمت تضمینی چغندرقند به زودی تعیین خواهد شد.

در گروه لوازم خانگی ، قالیباف گفت : مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده است. سخنگوی وزارت صمت در گفت‌وگو با ایسنا : ستاد تنظیم بازار تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نکرده است. هرگونه افزایش قیمت تا پیش از اعلام نظر ستاد تنظیم بازار غیرقانونی است.

در گروه دارویی ، تولید کنندگان دارو مجوز صادرات می‌گیرند. وزیر بهداشت: همه تولید کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی به هر مقدار که تولیدشان افزایش یابد، مجوز صادرات می‌گیرند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24