Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس تهران امروز کار خود را در حالی آغاز کرد که از همان تایم پیش گشایش خبری از صفوف فروش عریض و طویل نبود. گویی فروشندگان دیروز حاضر نبودند سهام خود را 5 درصد پایین تر به حراج بگذارند! به هر نحو بازار کار خود را شروع کرد. نکته مثبت بازار در دقایق ابتدایی این بود که طرف خریدار بی گدار به آب نزد و قیمت ها را بالا مچ نکرد که در ادامه بازار را دچار چالش کند. در مجموع در یک ساعت ابتدایی بازار نسبتا سر و شکل بدی نداشت اما آنچه که از معاملات بازار در یک ساعت ابتدایی نصیب بازار شد ، معاملاتی...

خرداد «کسل کننده» بورس

بورس24 - میثم بهرامی: بورس تهران امروز کار خود را در حالی آغاز کرد که از همان تایم پیش گشایش خبری از صفوف فروش عریض و طویل نبود. گویی فروشندگان دیروز حاضر نبودند سهام خود را 5 درصد پایین تر به حراج بگذارند! به هر نحو بازار کار خود را شروع کرد. نکته مثبت بازار در دقایق ابتدایی این بود که طرف خریدار بی گدار به آب نزد و قیمت ها را بالا مچ نکرد که در ادامه بازار را دچار چالش کند. در مجموع در یک ساعت ابتدایی بازار نسبتا سر و شکل بدی نداشت اما آنچه که از معاملات بازار در یک ساعت ابتدایی نصیب بازار شد ، معاملاتی کم حجم و بی رمق بود. در ادامه و با نزدیک شدن به نیمه دوم تایم معاملاتی وقتی فروشندگان دیدند خبری از سمت خریدار نیست و خریدار برای بالا آمدن دست دست می کند شروع به فروش در قیمت های پایین تر کردند و تا حدودی بازار را به چالش کشیدند.

ماحصل اتفاقا امروز در بازار افت 7.000 واحدی شاخص کل و قرارگیری نماگر بازار در محدوده 2.200 واحد بود. امروز میدکو ، فولاد ، فملی و وامید بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و در طرف مقابل نماد فارس به لطف حمایت حقوقی ها 2200 واحد تاثیر مثبت به روی شاخص داشت! امیدواریم این حمایت ها واقعی نه برای شاخص سازی باشد! چرا که در ادامه می تواند برای سهم چالش ساز شود. ارزش کل معاملات امروز بازار 10.999  میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 7479 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و صندوق های قابل معامله سهامی بوده است.

از رویدادهای مهم بازار امروز عرضه اولیه گروه مالی شهر با نماد معاملاتی شهر بود. زمان ثبت سفارش عرضه اولیه شهر از ساعت 10 تا 12.30 بود که هر کد می توانست سفارش 8000 سهمی در محدوده قیمتی 1506 الی 1840 تومانی وارد سامانه معاملات نماید. قرار است امروز 3.960 میلیارد برگه سهم معادل 12 درصد شرکت در بازار برای خرید عموم عرضه شود. در صورتی که 1.5 میلیون کدی که در عرضه اولیه قبلی شرکت کردند در این عرضه اولیه مشارکت داشته باشند به هر کد حدودا 485 هزار تومان تخصیص می یابد و اگر مشارکت به 2 میلون کد برسد به هر نفر 365 هزار تومان خواهد رسید

در گروه خودرویی ، توقف خودرو همچنان ادامه داشت. آنچنان که در ابتدای صبح و در پیام ناظر بازار آمد طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال توقف نماد معاملاتی شرکت ایران‌ خودرو ، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای 2 روز کاری ادامه می یابد.

در گروه بانکی بعد از گزارشات مثبت وبملت ، وتجارت و وشهر همچنان بازار تحت تاثیر شایعاتی از گزارش مثبت ونوین قرار دارد. این نماد بانکی که چند روز قبل صف خرید سنگینی را هم تجربه کرد ، در ادامه در مسیر اصلاح قرار گرفت. اما امروز به یک باره شاهد تقویت تقاضا و رنج کشی مثبت در این نماد بودیم به گونه ای که سهم تا نزدیکی های صف خرید هم پیش رفت اما فروش حقوقی ها این اجازه را نداد که برای سهم صف خرید تشکیل شود. ممکن است شروع رالی جدید در ونوین کمی زمان بر شود با این حال پایین های سهم اصطلاحا با دید میان مدت خریدنی است و از ریسک پایینی برخوردار است.

در پالایشی ها شفاف سازی شبریز را داشتیم. این شرکت عنوان داشته که کاهش تولید فرآورده های نفتی شرکت پالایش نفت تبریز در اردیبهشت ماه 1402 بدلیل تعمیرات اساسی دوره ای (اورهال) برنامه ریزی شده دستگاههای پالایشی می باشد که از تاریخ 1402/02/16 شروع و هم اکنون نیز مراحل پایانی آن را طی میکند که این تعمیرات هیچ گونه تاثیری در سود و زیان شرکت نداشته است.

در گروه ساختمانی فروش پرحجم حقوقی را در نماد ثمسکن شاهد بودیم. بیش از 80 درصد حجم معاملات امروز مربوط به فروش کدهای حقوقی بود و نکته عجیب اینکه علیرغم فروش سنگین حقوقی نسبت های خریدار و فروشنده تقریبا برابر بود. ثمسکنی که از نزدیکی های 1000 تومان اصلاح کرده و به نظر می رسد بعد از برخورد به محدوده حمایتی خط روند می تواند حداقل تا حوالی 830 – 850 تومان پیش روی کند. البته این احتمال وجود دارد که با توجه به فروش سنگین امروز حقوقی ها فردا سهم کمی گیج بزند و متعادل کار خود را آغاز کند.

امروز فلوله هم جزو نمادهایی بود که نسبتا خوب حجم خورد و تقاضای بالایی را در سهم شاهد بودیم. 111 میلیون حجم معاملات ، فروش 42.5 میلیونی کدهای حقوقی و تقریبا مشارکت حقوقی ها به همین مقدار در سمت خرید نتیجه معاملات امروز این نماد بود. تا بعد از کمی کش و قوس قیمت موفق به تثبیت بالای سقف اخیر خود شود. هر چند سهم موفق شد کار خود را با صف تمام کند با این حال حوالی 590 تومان فعلا سطح عرضه برای این نماد بورسی تلقی می شود.

عالیس که در قیمت 16923 ریال عرضه شده بود امروز به دلیل رشد بیش از 50 درصد متوقف شد تا شاهد برگزاری کنفرانس در این نماد باشیم! این توقف های 50 درصدی هم منتقدان خاص خودش را دارد و مشخص نیست چرا باید به هنگام رشد نمادها برای چند روز متوالی متوقف شوند و اغلب بدون دستاورد خاصی در ادامه بازگشایی می شوند!

در بازار پایه وسدید همچنان با صف خرید در حال پیشروی است. زمزمه هایی از حضور وسدید در فراب باعث شده تا چنین تقاضایی در این نماد شکل گیرد. بازدهی 3 – 4 ماه اخیر این نماد تقریبا به 150 درصد رسیده است و به نظر می رسد سهم سقف تاریخی خود در نمودار تعدیلی یعنی 660 تومان را نشانه گرفته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • Karim Masoum
    Karim Masoum

    لطفا بفرمایید شاخص کل تا چه محدوده ای افت خواهد نمود.سپاس

    10 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24