Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

معاون ناشران بورس اوراق بهادار تهران از لزوم بازگشایی نماد پالایشی ها و دریافت اطلاعات از آن ها در هفته جاری به عنوان مهمترین مساله در جلسه امروز شركت های پالایشی با مسوولان بورسی یاد كرد.

امیر حمزه مالمیر در گفت و گو با خبرنگار بورس24 اظهار داشت:‌ در واقع هدف از جلسه مزبور این بود كه تا جایی كه امكان پذیر است اطلاعات این شركت ها به بازار منتقل شود.

وی با بیان این كه در حال حاضر شركت های پالایشی ملزم به ارائه اطلاعات به بازار شده اند، عنوان كرد: این شركت ها قرار شد كه علاوه بر گزارشی كه براساس نرخ های اعلامی از سوی شركت ملی پالایش و پخش به بازار ارائه می كنند، گزارش دیگری نیز بر اساس نرخ هایی كه خودشان قبول دارند، را تهیه و بازار ارائه دهند.

وی در خصوص تهیه دو گزارش از سوی شركت های پالایشی، انتقاد شركت های پالایشی از نرخ های تعیینی شركت ملی پالایش و پخش را مورد اشاره قرار داد و گفت: نرخ های اعلامی از سوی شركت ملی پالایش و پخش بر اساس قیمت فوب خلیج فارس تعیین شده است اما شركت های پالایشی با استناد به مجله پلت (به عنوان یك مجله بین المللی معتبر در زمینه اعلام قیمت فرآورده های محصولات پتروشیمی و پالایشی) عنوان می كنند كه تفاوت موجود در قیمت های فوب خلیج فارس در نظر گرفته شده از سوی شركت ملی پالایش و پخش با این مجله بسیار با اهمیت است لذا قیمت های وزارت نفت را صحیح نمی دانند.

معاون ناشران شركت بورس ادامه داد: بر این اساس گزارش های ارسالی شركت های پالایشی ملاكی جدی در خصوص بازگشایی نماد شركت های پالایشی در روزهای سه شنبه و چهار شنبه خواهد بود. اگرچه بازگشایی نماد این شركت ها موافق و مخالفینی هم داشت اما با این حال سازمان بورس بر بازگشایی این نمادها در بازار تاكید دارد.

امیر حمزه مالمیر در خصوص اقدامات و تدابیر در نظر گرفته برای زمان بازگشایی نماد این شركت ها در بازار برای جلوگیری از شكل گیری صف های خرید و یا فروش، گفت: با توجه اعلام نظر مبهم سهامداران عمده این شركت ها در حمایت از سهام این شركت ها در بازار، در نظر داریم تا نماد شركت های پالایشی به گونه ای بازگشایی شود كه در سهام این شركت ها هم تقاضا برای خرید و هم تقاضا برای فروش وجود داشته باشد.

وی در خصوص مكانیزم بازگشایی نماد پالایشی ها گفت: ‌در این بازگشایی دامنه نوسان كاملا باز خواهد بود تا از شكل گیری صف های خرید و فروش جلوگیری شود.

معاون ناشران شركت بورس برای اطمینان خاطر بیشتر گفت: در واقع در نظر نداریم كه نماد سهام این شركت ها با قیمت های بالا بازگشایی شود تا پس از بازگشایی شاهد شكل گیری صف فروش باشیم.

با این حال وی ورود سهامداران عمده شركت های پالایشی در حمایت از سهام این شركت ها در بازار را، به روز و شرایط بازگشایی نماد نسبت داد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24