Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ویدئو کنفرانس بین المللی در خصوص چارچوب حقوقی موثر و کارا برای بازارهای سرمایه اسلامی با تمرکز بر تجربه مالزی، با ارتباط آنلاین با داتو محمد اسماعیل، عضو کمیته توازن قانونی بانک مرکزی مالزی و عضو شورای مشورتی شریعت بورس مالزی و حضور مدیران ارشد بازار سرمایه در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، در این همایش، محمد اسماعیل با اشاره به روند اجرای قانون در مالزی توضیحات مفیدی ارائه کرده و در خصوص زیرساخت و چارجوب های نظام حقوقی حاکم بر مالزی به ایراد سخنرانی پرداخت.
داتو اسماعیل (داتو یک لقب است که در مالزی به افراد تاثیر گذار توسط دولت اعطا می گردد) که سابقه 45 ساله وکالت و فعالیت در زمینه حقوقی و مالی دارد، یکی از ستون های اصلی توسعه نظام مالی در کشورهای توسعه یافته را داشتن یک چارچوب و نظام حقوقی پیوسته و جامع دانست.
مهمترین مولفه ای که وی برای داشتن یک نظام مالی ضروری می دانست، شفافیت و دقیق بودن قوانین و مقررات است به نحوی که سرمایه گذار خارجی در بدو ورود از حقوق قانونی خود مطلع باشد.
وی در خصوص ثبات و شفافیت در تصمیم گیری سیاست های کلان اقتصادی کشور و داشتن سیستم نظارتی و مقرراتی پیشرفته و باز بودن و شفاف بودن اطلاعات مالی کشور مالزی توضیح داد و این عوامل را برای ورود سرمایه گذار خارجی به کشور لازم دانست.
در این نشست که در فضایی تعاملی میان شرکت کنندگان و سخنران برگزار گردید، امیرعباس زینت بخش ، محقق و کارشناس ارشد روابط بین الملل سازمان بورس، پیشنهاد داد تا یک کمیته فنی برای مرور و بازبینی نظام حقوقی حاکم بر بازار سرمایه کشور با حضور کارشناسان مجرب و باسابقه بین المللی در محل سازمان تشکیل شود .
این در حالی است که، محمد اسماعیل به عنوان وکیل موفق و کارکشته در بازارهای مالی دارای نقش موثری در حل و فصل پرونده های سنگین مالی اسلامی بین المللی است.
وی دارای سابقه 7 ساله در خانه تامین مالی کویت در مالزی است و نخستین عضو هیات مدیره و رئیس کمیته حسابرسی و رئیس کمیته دستمزد و عضو کمیته مدیریت ریسک و کمیته انتصابات بوده است.
از دیگر سوابق وی می توان به عضو کمیته کارگروه بازار سرمایه اسلامی سازمان بورس مالزی و عضو کمیته رهبری بازار بین المللی پول منطقه آزاد لابوان اشاره داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24