Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد مبین و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار سیاسی جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفراس بازنگری معاهده ان.پی.تی گفت: ما از هر زمان دیگری به توافق جامع به ایران نزدیکتریم.

ž در گروه پتروشیمی امروز طی معاملات روز جاری تعداد بیش از 997 میلیون سهم "مبین" معادل 7 درصد، متعلق به شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان 490 امین شرکت پذیرفته شده در بازار دوم بورس برای اولین بار عرضه شد و سرمایه گذاران در قیمت 2،900 ریال این سهم را خریدند.

ž مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده این شرکت درباره عرضه اولیه امروز سهام پتروشیمی مبین و فروش 7 درصد معادل 997 میلیون و 640 هزار سهم اظهار داشت: این عرضه در شرایطی با استقبال جالب توجه سرمایه گذاران مواجه شد که منافع سهامداران خرد را در اولویت قرار داده بودیم و نگران این گروه بودیم.

ž در بانکی ها پست بانک تنها عضو گروه بود که با صف خرید بازار را ترک کرد، در این گروه جلسه امروز عصر شورای پول و اعتبار می تواند تعیین کننده سرنوشت سودهای بانکی در سال جاری باشد هر چند که شواهد نشان می دهد نرخ سود در دستور جلسه شورا قرار نداشته و احتمالا خارج از دستور بررسی خواهد شد. اگرچه کاهش احتمالی 2 درصدی سود بانکی بر بازار موثر نخواهد بود اما می توان امیدوار بود که همین کاهش اندک موجب تغییر در رویکرد بانک ها در جذب سپرده ها و نتیجتا کاهش هزینه مالی برخی از بنگاه های بازار سرمایه شود.

ž در گروه خودرو، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت موضع وزارت صنعت و شورای رقابت را درباره قیمت خودرو عنوان و پیش‌بینی کرد که بخش صنعت و معدن در سال جاری رشد شش درصدی را تجربه کند.

ž صالحی نیا همچنین درباره درخواست برخی خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو تصریح کرد: تا به امروز هیچ‌گونه بحثی در شورای رقابت یا وزارت صنعت، معدن وتجارت در رابطه با افزایش قیمت خودرو نداریم و اگر هم مواردی توسط شرکت‌ها مطرح شده باشد در حال بررسی است.

ž در این گروه شایعاتی درخصوص تهاتر خودروی وانت در ازای بدهی سایپا به قطعه سازان باعث شده تا این سهم مورد بی مهری بازار و فشار سنگین عرضه ها قرار بگیرد.گفته شده سایپا قصد دارد با بهبود روند تولید بر میزان صادرات خود افزوده و تعدیل مناسبی را تا پایان سال جاری شناسایی کند.

ž در لیزینگی ها در پی اخذ مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت لیزینگ صنعت و معدن ، زمان برگزاری مجمع فوق العاده این شرکت ساعت 10صبح روز شنبه 19 اردیبهشت تعیین شد. "ولصنم" در نظر دارد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، 100 میلیارد تومان تامین مالی کند و به شرکتی 200 میلیارد تومانی تبدیل شود. هدف از این افزایش سرمایه، حفظ و توسعه سرمایه مالی و تأمین منابع مالی لازم جهت افزایش حجم تسهیلات اعطائی و امکان رقابت و سودآوری مطلوب‌تر اعلام شده است.

ž در تجهیزاتی ها، فاراک اقدام به شفاف سازی در زمینه قراردادهای شایعه شده اخیر کرد. این شرکت اعلام نمود: در خصوص پالایشگاه 35 هزار بشکه ای نفت خام سنگین در قشم به ارزش تقریبی 200 میلیون یورو به مدت دو سال و با توجه به تاکید کارفرما مبنی بر واگذاری این پروژه به شرکت یا کنسرسیومی با تجربه این شرکت توافق نامه ای جهت اجرای این پروژه با یک شرکت چینی که شرکتی دولتی و تابع شرکت ملی ماشین آلات سنگین چین می باشد در قالب مشارکت و تامین منابع خارجی از طریق خط اعتباری ما بین بانک مرکزی و و شرکت بیمه چینی منعقد نمود. در صورت نهایی شدن قرارداد شرکت چینی علاوه بر تامین مالی بخشی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز پروژه را نیز تامین می نماید. این سهم امروز در بازگشایی با اقبال بازار روبرو شد و به صف خرید رسید.

ž در گروه مخابرات امروز "همراه" و "اخابر" هر دو با افت قیمت مواجه بودند. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش مدیران پستی گفت: اگر قرار باشد تعرفه‌های بخشی افزایش یابد باید به اندازه کافی مستندات درباره این کار ارائه شود تا دست‌مان برای توجیه کردن دولت باز باشد، البته باید این را هم دانست که سقف افزایش تعرفه‌ها طبق مصوبه دولت 15 درصد است، بنابراین درخواست مخابرات نیز برای افزایش تعرفه‌ها را طبق چارچوب ذکر شده بررسی می‌کنیم و اگر دلایل آن محکم باشد تعرفه‌های تلفن ثابت را افزایش می‌دهیم.

ž در این گروه همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از کاهش 20 درصدی درآمد این شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت: مخابرات خواستار افزایش نرخ تمامی مکالمات تلفن ثابت اعم از داخل شهری، خارج شهری و بین استانی و نیز آبونمان است.

ž در دارویی ها، به نظر می رسد تقسیم سود های طولانی مدت و برآورده نشدن انتظارات از دلایل افت قیمت نماد های این گروه می باشد. نکته قابل توجه در این گروه، حجم و ارزش معاملات است که بار دیگر به حداقل رسیده و معمولا پس از یک دوره رکود می توان امید به بازگشت رونق و افزایش تقاضا در دارویی ها را داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24