روزنامه خراسان / تعهدات شرکت هواپیمایی به شرح زیر است:
ابطال[لغو یا کنسل] پرواز تا یک هفته قبل از پرواز شرکت موظف به پرداخت وجه کامل بلیت به مسافر است.
ابطال پرواز از 6 روز تا 24 ساعت قبل از پرواز شرکت موظف به پرداخت وجه کامل بلیت به مسافر و صدور بلیت مشابه، از لحاظ مسیر و کلاس پرواز، برای وی با 30 درصد تخفیف است.
ابطال پرواز از 24 ساعت مانده تا زمان انجام پرواز شرکت موظف است وجه کامل بلیت را به مسافر بپردازد و برای وی بلیتی مشابه، از لحاظ مسیر و کلاس پرواز، به صورت نیمه بها صادر کند.
تأخیر پرواز بیش از یک ساعت تا 2 ساعت شرکت موظف به پذیرایی نوع اول (شامل میان وعده، اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب) از مسافران است.
تأخیر پرواز* بیش از 2 ساعت تا 4 ساعت شرکت موظف است این موارد را انجام دهد : 1- ترتیب پذیرایی مناسب، حداقل از نوع اول را، برای مسافران بدهد؛ 2- امکان برقراری ارتباط تلفنی را، به منظور اطلاع رسانی، برای مسافران فراهم کند؛ 3- در صورت درخواست مسافر و امکان داشتن، پرواز را تغییر دهد؛ 4- در صورت درخواست مسافر، اقدامات لازم را برای اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی و در صورت وجود پرواز از همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درج شده در بلیت) انجام دهد. 5- در صورت انصراف مسافر از پرواز، وجه کامل بلیت را به وی بپردازد.
تأخیر پرواز بیش از 4 ساعت شرکت موظف است ضمن استرداد وجه بلیت، بلیتی با 30 درصد تخفیف، در همان مسیر پروازی و با همان کلاس پرواز، در اختیار مسافر قرار دهد.
*- در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبدا، مقصد و یا در مسیر دچار تاخیر یا ابطال می شود، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی از مسافران صرفا موظف به استرداد کامل وجه به آن ها هستند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.