Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

 žامروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد دارو و برترین عرضه از آن نماد شنفت بود.

ž به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در اخبار اقتصادی در ادامه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران، سه نشست دیگر برگزار شد و طی آن کمیسیون‌های «بازار پول و سرمایه»، «صنعت و معدن» و «کشاورزی، آب و صنایع غذایی» نیز رئیس و نواب رئیس خود را شناختند.

ž در انتخابات هیات رییسه کمیسیون بازار پول و سرمایه، علی سنگینیان به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد .انتخابات نواب رییس این کمیسیون نیز با دو نامزد تعیین تکلیف شد. سید حسین سلیمی با 11 رای به عنوان نایب رییس اول و لطف‌اله سعیدی با 10 رای به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند.

ž در پتروشیمی ها وزیر نفت گفت: برای نخستین بار جهت تخصیص خوراک به پالایشگاه‌ها، فراخوان گذاشته شد و بهترین‌ها از نظر مدیریتی و مالی انتخاب شده‌اند. تلاش می‌شود تخصیص خوراک پتروشیمی‌ها نیز از طریق فراخوان اجرا شود.

ž در این گروه شرکت پتروشیمی مبین پرونده سال مالی 93 را با کاهش 5 درصدی سود بست. این شرکت اعلام نمود برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 514 ریال سود خالص محقق کرده و این در حالیست که گزارش قبل با سود 539 ریالی همراه بوده است.

ž شرکت پتروشیمی زاگرس نیز آمار تولید و فروش خود را در فروردین و اردیبهشت ماه اعلام کرد. این شرکت با تولید 283 هزار تن متانول در فروردین و بیش از 221 هزار تن در اردیبهشت جمعا 504 هزار تن متانول در دو ماهه تولید و 462 هزار تم را به فروش رسانده است. بدین ترتیب درعملکرد 2 ماهه شاهد پوشش 16 درصدی بودجه فروش متانول شرکت بودیم.

ž در گروه خودرو که امروز در اکثر نمادها شاهد افت حداکثری قیمت بود محمد حسن‌نژاد اعلام کرد: با توجه به وضعیت تولید خودرو در کشور، این کالا انحصار چندجانبه دارد.

ž این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقداست: قیمت‌ خودرو باید توسط عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود اما باتوجه به اینکه در حال حاضر انحصار در این بازار وجود دارد نمی توان قیمت گذاری را به بازار سپرد. بهتر است نهادی متولی قیمت گذاری خودرو باشد.

ž این عضو شورای عالی بورس معتقد است: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اصلح‌تر از شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو است. هرچند هر دو سازمان به یک شکلی و زیر نظر دولت فعالیت می کنند. اما به نظر می رسد سازمان حمایت باتوجه به تجربه بیشتری که در این عرصه دارد در قیمت گذاری موفق تر عمل خواهد کرد.

ž در بانکی ها که همراه با جو حاکم بر بازار روند کاهشی را طی کردند خیراله بیرانوند از افزایش سرمایه بانک سرمایه از 400 به 1200 میلیارد تومان خبر داد و به نسیم گفت: پس از تایید نهایی آن در مجمع فوق العاده تیرماه، این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران صورت می پذیرد.

ž وی درباره آزاد سازی 37 درصدی سهام بلوکه شده این بانک هم گفت : دادستانی تهران دراین باره همکاری بسیار خوبی با بانک سرمایه داشته و بزودی سهام بلوکه شده هم آزاد سازی خواهد شد. علاوه بر این امر، بخشی از مطالبات معوق بانک نیز وصول می شود.

ž در سرمایه گذاری ها روز گذشته شرکت سرمایه گذای توسعه عمران کرمان اقدام به شفاف سازی کرد. این شرکت در خصوص سود سال مالی 95 اعلام نمود در صورت فروش پروژه امام جمعه سود 290 ریالی پیش بینی شده است و در صورتیکه با توجه به رکود فعلی شرکت موفق به فروش پروژه نشود سود شرکت به سطح 84 ریال به ازای هر سهم کاهش خواهد یافت.

ž در ساختمانی ها امروز دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به کلیه شعب بانک مسکن در تهران و شهرهای مشمول دریافت این وام ابلاغ شد.

ž در این دستورالعمل آمده است: صندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه خانه‌اولی‌ها و با هدف اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی افتتاح می‌شود. همچنین سقف این وام در تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری (بالای 20 هزار نفر) 40 میلیون تومان است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24