درآمد گوگل در فصل دوم سال مالی جاری بالغ بر 17.7 میلیارد دلار شد که رشد سالانه 11 درصد و رشد 3 درصدی نسبت به فصل اول را نشان می دهد.
به گزارش خبرآنلاین، راث پورات مدیر عملیات گوگل/ CFO دو عامل «موبایل» و «یوتیوب» را دلیل افزایش درآمد دانست. به گفته وی روز به روز میان بیزینس دسکتاپ و موبایل شکاف بیشتری ایجاد میشود و درآمدهای تبلیغاتی گوگل از بخش جستجو از طریق موبایل نقش تعیینکنندهای در کل درآمدها داشته است.
همچنین امید کردستانی (پس از مدتی وقفه کاری، دوباره به گوگل بازگشته است) مدیر اداره بیزینس گوگل در این باره میگوید مطابق آمار میزان سرچ از طریق موبایل در 10 کشور بیشتر از دسکتاپ شده است و تلاش ها برای بخش جستجو از طریق موبایل به ثمر نشسته است. به گفته وی 30 درصد از جستجوها مبتنی بر مکان کاربر بوده یعنی کاربر مثلاً تلاش کرده تا نزدیک ترین پمپ بنزین را بیابد و این یعنی وقتی کاربر از روی موبایل جستجو میکند، به دنبال یافتن سریعتر و مناسب ترین است تا اقدام (به خرید و ...) کند.
کردستانی، مدیر ایرانی گوگل، همچنین تأکید کرد تلاشها در سایر بخشها مانند Google Photos، Now On Tap و Google Pay در افزایش موفقیتهای گوگل بیتأثیر نبوده است که در کنار گوگل پلی و نصب اپلیکیشنهای مختلف و پلتفرم گیم (سریعترین رشد) را باید به آن اضافه کرد.
افزایش 16 درصدی تبلیغات روی یوتیوب از طریق فرمت تبلیغاتی Trueview و دو برابر شدن زمان تماشای کلیپ های یوتیوب دلیل دیگری است که به گفته کردستانی توانسته موفقیتهای زیادی را عاید گوگل کند. به گفته کردستانی در مجموع تبلیغات روی یوتیوب 40 درصد رشد داشته و متوسط بازدید از یوتیوب برای 18 الی 49 ساله ها به 40 دقیقه افزایش پیداکرده است.
گفتنی است، مدیر ایرانی گوگل از پروژه هایی مانند Nest، Fiber و Google Life Science که در حال بازبینی توسط اداره فدرال است، به عنوان پروژه های درآمدزای بعدی گوگل یاد کرد.
این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :
شما هم نظر دهید
برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.