Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264

  بورس24 ؛ هم اندیشی کارشناسان عالی بازار سرمایه و بانک آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

تعدادی از اهالی بازار سرمایه جمع شده اند تا دومین همایش ملی بازاریابی خدمات و ابزارهای مالی با رویکرد بازار سرمایه و بانک را برگزار کنند. این همایش 14 آبان امسال در هتل المپیک برگزار می شود و تفاوتی که نسبت به اولین دوره همایش دارد، این است که از شرکت کنندگان خواسته شده به جای ارائه مقاله، ایده های خود را ارسال کنند تا این ایده ها در هیات علمی بررسی شده و به 5 ایده برتر جوایزی اهدا شود.
امروز نشست خبری این هم اندیشی با همکاری شرکت آرمان پروران برنا برگزار شد. پس از آنکه واحدی مدیرعامل شرکت آرمان پروران برنا به حاضران خوش آمد گفت، غلامرضا کاظمی دینان مشاور رئیس کل بانک مرکزی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری این سمینار دقایقی سخنرانی کرد. او گفت: ما اگر در این شرایط اقتصادی پس از تحریم ها آمادگی نداشته باشیم، رقابت را به رقبای خود خواهیم باخت. امیدواریم که در این همایش تبیین شود که بازاریابی جدید، جایگزین بازاریابی سنتی شده که در این نوع بازاریابی، نیازهای مشتری اثرگذار است.
حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی هم در این نشست خبری گفت: نهادهای مالی با ساختار جدید از زمانی شکل گرفتند که تحریم ها بیشتر می شد و ارتباط ما با دنیای مالی کمتر از قبل شده بود. اکثر مدیران بازار سرمایه و نهادهای مالی، در رشته های اقتصاد، حسابداری یا مدیریت مالی تحصیل کرده اند اما برای انتقال تامین مالی از بانک با بازار سرمایه، ابزار و مهارت های دیگری هم لازم است. یکی از این مهارت ها، بازاریابی و استراتژی بازاریابی است. نیاز جدی همه ماست که در نهادهای مالی، برای مهارت بازاریابی سراغ متخصصان برویم.
او ادامه داد: دو نوع بازاریابی داریم، یکی بازاریابی خدمات و دومی بازاریابی کالا. در بخش خدمات، بازاریابی پیچیده تر است. خدمات مالی یکی از بزرگ ترین بخش های خدمات در جهان است و بانک ها، بورس ها و ... در این زمینه فعالیت می کنند. آن ها باید مطالعات انجام دهند چراکه اگر می خواهیم محصولات مالی داشته باشیم که بتوانیم آن ها را در ایران و خارج از ایران بفروشیم، باید از نیازهای مصرف کننده آگاهی داشته باشیم.
خزلی خرازی گفت: بانک ها به جهت سابقه زیادی که دارند، با این موضوع آشنا هستند اما این تجربه در بازار سرمایه کمتر است. سال گذشته 78 درصد از تامین مالی توسط بانک ها انجام شده و مابقی آن را بازار سرمایه تامین کرده است. من امیدوار بودم بگوییم بازار سرمایه باید 50 درصد تامین مالی را انجام دهد اما در نشستی که با وزیر اقتصاد داشتیم، ایشان گفتند که 70 درصد تامین مالی در کشور باید از طریق بازار سرمایه انجام شود. با این حساب بازار سرمایه باید سالی حدود 100 هزار میلیارد تومان پول جدید ایجاد کند. ما باید کارهای جدیدترین انجام دهیم تا محصول مالی بفروشیم. این سیمنار هم می خواهد بگوید که باید به بازاریابی و بازار شناسی آگاهی بیشتری پیدا کنیم و در این زمینه شناخت ما است است و باید از متخصصین استفاده کنیم.
داریوش روزبهانه، رئیس هیات مدیره کارگزاری بانک خاورمیانه نیز در این نشست درباره ایده ها و اهداف سمینار صحبت کرد. او گفت: ایده ای که پشت این سمینار هست این است که ما متوجه شویم در مارکتینگ باید بخش خاصی را هدف بگیریم. حرفه مالی به مفهوم عام، در جامعه ما غریبه است. این هم دلایل ساختاری دارد. ما در مارکتینگ نباید شبیه هم باشیم. بنیان بقا، تمایز است. شما هیچ بانک یا کارگزاری را نمی بینید که حداقل در یک عنصر عملیاتی یا ساختاری، با رقبا متفاوت نباشد. هرچه تفاوت ها بیشتر باشد، شانس بقا هم بیشتر می شود. اگر از مدیران نهادهای مالی ما بپرسید که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند، سخت ترین سوال را پرسیده اید. ما در این سمینار می خواهیم آلارم داده شود که مزیت رقابتی را به عنوان یک عامل درون زا حفظ کنیم. ما باید مزیت ها را خلق کنیم و این مستلزم این است که هدف را بشناسیم.
کهنسال، نایب رئیس شورای سیاست گذاری این سمینار هم گفت: من می خواهم بپرسم اساسا ذهنیت مردم و جامعه ما نسبت به بورس و بازارهای مالی مثبت است یا خیر؟ چند درصد از مردم ما در بورس مشارکت می کنند؟ ما هنوز نتوانسته ایم برای مردم تعریف کنیم که ریسک چیست. با بعضی از مردم که صحبت می کنی، می گویند در بورس پول ما را می خورند. این ذهنیت منفی در بعضی ها وجود دارد. ما باید ابتدا مشکلات داخلی را حل کنیم بعد به فکر جذب سرمایه گذار خارجی بیفتیم. باید بپرسیم که آیا قوانین سازمان بورس ما به گونه ای بوده که مردم جذب بازار سرمایه شوند؟
کهنسال با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این سمینار خروجی علمی داشته باشد، گفت: ما امیدواریم این سمینار مثل بقیه سمینارها نباشد. امیدواریم خروجی علمی بگیریم و آن را به مسئولان منتقل کنیم. در این همایش محورها مشخص است. برای اینکه تعداد مقاله ها به شدت زیاد شده، از شرکت کنندگان خواسته ایم که ایده های خود را مطرح کنند و به 5 ایده برتر جوایزی اهدا می کنیم. سال قبل هم این همایش برگزار شد اما خروجی خاصی نداشت. البته سال قبل عملا بستر این همایش فراهم شد و امسال امیدواریم یک خروجی علمی داشته باشیم.
در ادامه این نشست، خبرنگاری از خزلی خرازی پرسید که آیا نیاز به بروز رسانی قوانین داخلی در بازار سرمایه وجود دارد؟ که او جواب داد: منزوی بودن بازار سرمایه ما باعث شده که قوانین آن کاملا بومی و مختص خودمان باشد. این قوانین با استانداردهای جهانی نمی خواهد. ما باید با استانداردها کار کنیم. نمی توانیم رفتار جداگانه ای از جهان داشته باشیم و انتظارمان این باشد که پیشرفت کنیم. مدیر یکی از کارگزاری های دولتی چند سال قبل به بورس برزیل رفته بود که مدیر آی تی این بورس گفته بود نرخ تاخیر در بورس برزیل 100 میلی ثانیه است و این برای آن ها بد است چراکه سفارشاتی از آمریکا و اروپا می گیرند. الان این نرخ تاخیر به یک میلی ثانیه رسیده. می خواهم بگویم که حتی بورس بزرگی مثل بورس برزیل هم از دنیا عقب می افتد و باز شدن دروازه های جهانی، نشان می دهد فاصله ما با دنیا چقدر است.
او ادامه داد: ما در صنایع نفت و خودرو، صدها نفر داریم که می توانند با شرکت های بین المللی مذاکره کرده و جذب سرمایه گذار خارجی را به خوبی انجام دهند. اما در بازار سرمایه، تعداد نفراتی که می توانند این کار را انجام دهند انگشت شمار هستند. 50 درصد ارزش بورس استانبول برای ترک های مقیم خارج از ترکیه است. ما می توانیم به این هم فکر کنیم که ایرانی های مقیم خارج از کشور، سرمایه خود را به بازار سرمایه بیاورند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24