Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن از راه اندازی 4 صندوق سرمایه گذاری از سوی این مجموعه در بازار سرمایه خبر داد.

مدیرعامل گروه مالی مسکن در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ، اظهار داشت: صندوق رویان شامل یک پروژه 61 واحدی رویان مازندران است که با اخذ موافقت اصولی و برگزاری مجمع موسسین در مرحله ثبت در اداره ثبت شرکت ها قرار دارد. صندوق رشدیه مربوط به یک پروژه 96 واحدی رشدیه است که موافقت اصولی آن اخذ، مجمع موسسین آن برگزار و در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده است.

وی ادامه داد: صندوق نارون شامل یک پروژه 144 واحدی نارون اراک است که پس از تعیین ارکان صندوق، در مرحله آماده سازی جهت ارایه به سازمان بورس است و صندوق پونک نیز مربوط به یک پروژه 200 واحدی پونک است که در مرحله آماده سازی جهت ارایه به سازمان قرار دارد.

مصطفی ازگلی همچنین از شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت فرودگاه های کشور ( در مورد شهرک فرودگاهی امام خمینی)، شرکت راه آهن برای توسعه مبتنی بر ترابری، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور به عنوان نمونه های درحال پیگیری از سوی این مجموعه یاد کرد.

وی در توضییح بیشتر، خدمات مالی در حوزه مسکن و شهر سازی را در دو حوزه بانکی و غیر بانکی تعریف کرد که خدمات مالی بانکی از طریق بازار پول و به وسیله بانک مسکن صورت می پذیرد. در این میان گروه مالی بانک مسکن نیز ارایه خدمات مالی غیر بانکی از طریق بازار سرمایه و بیمه را بر عهده دارد.

بازوی اجرایی بانک مسکن در بازار سرمایه به تشریح تامین مالی بخش مسکن و شهر سازی از طریق بازار سرمایه پرداخت و اظهارداشت: تامین سرمایه آباد به عنوان تامین سرمایه تخصصی بازار مسکن، صندوق نسیم و صندوق سرمایه گذاری آباد به عنوان نهادهای تامین مالی در بازار سرمایه به شمار می روند که تامین سرمایه آباد اخیرا راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ابزارهای مورد استفاده در این میان نیز شامل صکوک اجاره، اوراق سفارش ساخت، اوراق رهنی ( MBS) و اسناد خزانه اسلامی می شود.

مدیرعامل گروه مالی مسکن با بیان انجام تامین مالی در حوزه مسکن و شهرسازی به صورت متعارف و راهکار جامع، عنوان کرد: تامین مالی به صورت متعارف شامل تسهیلات بانکی، افزایش سرمایه، انتشار محدود برخی اوراق، اتکا به منابع مالی درونی صورت می گیرد.

وی طیف مشتریان تامین مالی به صورت متعارف را مشتریان انبوه دانست که شامل افراد حقیقی و حقوقی مرکب از صندوق پس انداز مسکن ساخت، صندوق پس انداز مسکن یکم، سپرده ممتاز و اوراق حق تقدم، صندوق پس انداز جوانان، تسهیلات ساخت به اتکاء حساب جاری، تسهیلات ساخت با حساب های تعهدی، اعتبار در حساب جاری و خرید دین می شوند.

ازگلی تامین مالی به صورت راهکار جامع را ارایه راه حل جامع و نوآورانه متناسب با مقتضیات و اتکا به ظرفیت های اقتصادی تعریف کرد که طیف مشتریان آن نیز محدود و شامل شرکت ها و طرح های بزرگ می شود.

به گفته وی، تامین مالی ساختار یافته ترکیب تامین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار (نظیر مشارکت، اجاره، استصناع و ...)، تسهیلات سندیکایی، صندوق زمین و ساختمان، صندوق املاک و مستغلات، سهام پروژه، گواهی سپرده خاص، خدمات امانی، مدیریت دارایی ها و مشارکت عمومی و خصوصی است.همچنین تامین مالی ساختار یافته مدلی برای رفع نیازهای مالی منحصر به فرد شرکت هاست که با روش های نسبتا پیچیده با کاربرد اوراق و ابزارهای خاص، جهت تامین نیازهای مالی پروژه ها شناخته می شود.

وی با بیان این که این نیازهای مالی معمولا با ابزارهای موجود در بازار مرتفع نمی شوند، بازار هدف این روش را شرکتهای بزرگ وطرح های خاص ذکر و اضافه کرد: به عبارت دیگر هنر ترکیب نوآورانه ابزارها و نهادهای متناسب با مقتضیات پروژه هاست.

این مقام مسوول در گروه مالی مسکن مراحل کلی آن را انتخاب مجموعه ای از دارایی ها در قالب یک سبد دارایی، طبقه بندی تعهدات مرتبط با دارایی در طبقات مختلف سرمایه گذاری، تشکیل یک نهاد قانونی خاص به منظور ایجاد ساختار مستقل و پیگیر اجرای عملیات تامین مالی عنوان کرد.

وی در بیان اهداف تامین مالی ساختار یافته، ابراز داشت: این روش به شرایط طرفین و اقتضای پروژه، نوع نیازها و نوع توافقات بستگی دارد و برای شرکت هایی که نیازهای مالی خاصی دارند که با روش های سنتی تامین مالی مثل تسهیلات پاسخ داده نمی شود، انجام می گردد.در واقع در تامین مالی ساختار یافته، دارایی هایی که ارزش اقتصادی دارند اما بازار پذیرنیستند، مدیریت می شوند.

بر این اساس وی مدیریت دارایی را به مجموعه ای از سیستم ها و فرایندهای روشمند برای نگهداری، بکارگیری و توسعه دارایی های یک نهاد، شرکت یا گروه اطلاق می گردد، تعریف کرد.

به گفته مدیرعامل گروه مالی مسکن؛ به طور ساده هدف از این کار، افزایش سود و منفعت یک مجموعه، در جهت پیشبرد اهداف تعریف شده برای آن، بر پایه امکانات و منابع موجود است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24