Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است حجم جابجایی تسلیحات و نیروهای نظامی ارتش روسیه در خارج از مرزهای این کشور از زمان جنگ افغانستان تاکنون بزرگترین است.

ارتش روسیه 4 فروند جنگنده این کشور را در غرب سوریه مستقر کرده است.

به گزارش
عصر ایران، این اقدام در راستای اعزام افراد و تجهیزات نظامی از ارتش روسیه به سوریه انجام می شود. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است حجم جابجایی تسلیحات و نیروهای نظامی ارتش روسیه در خارج از مرزهای این کشور از زمان جنگ افغانستان تاکنون بزرگترین است. ارتش شوروی در سال 1358 به افغانستان حمله نظامی کرد اما در سال 1367 مجبور به عقب نشینی شد.

وی تصریح کرد که وجود نظامی روسیه در سوریه احتمال درگیری مستقیم نیروهای روسیه با گروهی از مخالفان مسلح در منطقه را بیشتر خواهد کرد.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که 4 فروند هواپیمای جنگنده روسیه روز جمعه به پایگاه هوایی لاذقیه در غرب سوریه مستقر شده اند. پیش از این اعلام شده بود که روسیه شماری بالگرد نظامی، تجهیزات و نیروهای تفنگدار دریایی به سوریه ارسال کرده است.


تصاویر ماهواره ای آرشیوی از فرودگاه لاذقیه در غرب سوریه
استقرار 4 جنگنده روسیه در غرب سوریه / بزرگترین جابجایی نظامی ارتش مسکو بعد از حمله شوروی به افغانستان

یکی از مقامات آمریکایی در گفت وگو با سی ان ان تصریح کرد: هواپیماهای روسیه که به سوریه فرستاده شدند 4 فروند و از نوع سوخو هستند. وی از نوع فعالیت و وظایفی که به این جت های جنگنده محول شده، اظهار بی اطلاعی کرد.

در همین راستا، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود "سرگئی شویگو" بیان کرد: این فعالیت ها ماهیتی دفاعی دارد و با هدف حمایت از تعهدات مسکو نسبت به نظام سوریه شکل می گیرد.

به گفته مسوولین آمریکایی روسیه زمانی این چهار جنگنده را به سوریه فرستاد که هر کدام از واشنگتن و مسکو از آغاز مذاکرات  و رایزنی های خود در مورد سوریه خبر داده بودند.

مسوول آمریکایی در گفت و گو با رویترز ضمن تاکید بر تلاش روسیه برای گسترش نیروهای هوایی خود در سوریه ،  از وجود 500 نیروی تفگندار در نزدیکی لاذقیه خبر داد.

"پیتر کوک" سخنگوی رسمی پنتاگون تصریح کرد که دو وزیر دفاع آمریکا و روسیه در تماس تلفنی اخیر نقطه نظرات و اختلافات خود در مورد مساله استقرار نیروهای نظامی در سوریه را مطرح کردند.

وی همچنین افزود: "در راستای حمله علیه گروه داعش، دو وزیر بر اجرای مذاکرات بیشتر میان دو ارتش برای دور کردن از هر نوع درگیری در سوریه توافق کردند."

کوک تصریح کرد که وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت ادامه این رایزنی ها همزمان با مذاکرات دیپلماتیک که برای تضمین انتقال سیاسی قدرت در سوریه صورت می گیرد، تاکید کرد.

به گفته اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا شکست دادن گروه داعش وتضمین انتقال سیاسی قدرت در سوریه دو هدفی هستند که باید در آن واحد برای تحقق آنها تلاش کرد. سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: این مذاکره تلفنی یک ساعت به طور انجامید و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24