Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

طی چند ماه اخیر شاهد کاهش تولید و فروش در شرکت های مختلف و به دنبال آن کاهش سودآوری سهام آن ها نیز بودیم، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان که از سال ٩١ در گروه واسطه گری های مالی و پولی وارد بازار دوم فرابورس شده، نیز از جمله آن شرکت هایی است که طی این مدتی که اوضاع بازار سرمایه نا مطلوب بود...

در بازار سه شنبه چه گذشت؟

قیمت نفت خام بعد از ظهر دیروز در پایان معاملات بازارهای جهانی، پس از یک افت دو هفته ای، باز هم کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای این گروه مثبت بودند و نماد شراز دارای صف خرید نیز بود. از جمله نمادهای منفی گروه می توان به شبریز، شپنا و شنفت اشاره کرد.

گروه لاستیک و پلاستیک:

شرکت پکرمان با 1,666,250 میلیون ریال سرمایه در دوره‌ی 6 ماهه ابتدایی سال مالی 94 برای هر سهم 346 ریال سود ساخت و 34 درصد از سود برآوردی کل سال را پوشش داد.در بازار معاملات امروز به جز نماد پتایر بقیه منفی بودند و نماد پدرخش و پاسا در کمترین قیمت ها معامله شدند و بازار را با صف فروش ترک کردند.

گروه حمل و نقل، انبارداری:

در مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین و شرکت سرمایه‌گذاری استان هرمزگان به عنوان اعضاء هیئت مدیره این شرکت انتخاب شدند. در بازار معاملات امروز تمامی نمادهای گروه حمل و نقل مثبت بودند و توانستند بازار را با قیمت های مثبت ترک کنند.

گروه سرمایه گذاری ها:

طی چند ماه اخیر شاهد کاهش تولید و فروش در شرکت های مختلف و به دنبال آن کاهش سودآوری سهام آن ها نیز بودیم، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان که از سال 91 در گروه واسطه گری های مالی و پولی وارد بازار دوم فرابورس شده، نیز از جمله آن شرکت هایی است که طی این مدتی که اوضاع بازار سرمایه نا مطلوب بود با آن همراه شده و افت سودآوری و بازدهی قیمتی منفی را برای سهامدارنش رقم زده است.

قیمت سهم این شرکت از ابتدای سال جاری از 2010 ریال به 1810 ریال کاهش یافته و بازدهی منفی 9.9 درصدی از خود بر جای گذاشته است. همچنین "سدبیر" که در صورت های مالی سالانه منتهی به 29 اسفند 93 به ازای هر سهم 362 ریال سود شناسایی کرده بود، در 3 ماهه نخست سال مالی جاری 115 ریال سود و در 6 ماهه سال 93 با افت 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مبلغ 142 ریال سود برآورد کرده است. در بازار معاملات امروز نیمی از نمادهای این گروه مثبت و نیم دیگر منفی بودند. از جمله نمادهای مثبت گروه اعتلا، وملت و وصنعت را می توان نام برد و از جمله نمادهای منفی گروه وسپه، وتوصا و وگستر بودند.

گروه محصولات شیمیایی:

سمیرا موسوی خواه دبیر سمینار معرفی فنآوری‌های جدید نفت، گاز و پتروشیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در شرایط فعلی ایران به ظرفیت تولید 60 میلیون تن محصولات پتروشیمی و پالایش حدود یک میلیون و 850 هزار بشکه نفت در روز رسیده است، گفت: بر این اساس قرار است با لغو تحریم‌ها و ورود تکنولوژی و فنآوری‌های روز جهان در کنار سرمایه و منابع مالی، ظرفیت تولید پتروشیمی ایران با افزایش دو برابری به بیش از 100 میلیون تن در سال برسد. در بازار معاملات امروز نیمی از نمادهای گروه مثبت و نیم دیگر منفی بودند ولی دو نماد شپلی و شسینا دارای صف خرید بودند و نماد شپلی توانست عنوان بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24