Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمد اسماعیل نیا با بیان اینکه سهام عدالت نمی تواند بیش از این در بلاتکلیفی باقی بماند، بر لزوم ساماندهی سهام عدالت و نحوه مدیریت و اجرای صحیح آن به گونه ای که بالاترین بازدهی را برای مردم به همراه داشته باشد، تاکید کرد...

"نشانه‌هایی از وقوع فساد در سهام‌عدالت"؛ "شرط به جریان افتادن پرونده خصوصی سازی سرخابی ها"؛ "توقف توسعه مخابرات پس از خصوصی سازی" و " تسویه ۵۰ درصد بدهی‌ سهام عدالت تا سال آینده" مهمترین عنوان های خبری پیرامون موضوع خصوصی سازی در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته گذشته از این قرارند:

خصوصی‌سازی سرخابی ها مشروط به تغییر مصوبه هیات دولت

در هفته ای که گذشته رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه خصوصی‌سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس مشروط به تغییر مصوبه هیئت دولت است گفت: دولت علاقه دارد تکلیف موضوع آزاد‌سازی سهام عدالت را امسال مشخص کند.

پوری حسینی درباره آزادسازی سهام عدالت گفت: باید توجه داشت امسال، سال پایانی برای تسویه مالی برگه های سهام عدالت است، یعنی آخرین بخش سود شرکت‌ها از طرف مشمولین به حساب خزانه واریز و متناسب با این میزان، سهام آزاد می شود.

اغلب خصوصی سازی‌ها که بابت رد دیون دولت صورت گرفت، اشتباه بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: شیوه خصوصی سازی در سالهای گذشته اغلب بابت رد دیون دولت صورت گرفت که اشتباه بود و باید اصلاح شود.

محمدرضا نعمت زاده با تاکید بر سرمایه گذاری مجدد سود حاصل از تولید، افزود: باید بخشی از سود برای نوسازی و جبران استهلاک و بهبود فناوری صرف شود.

واگذاری معادن زغال‌سنگ طبس به بخش خصوصی بابت دیون دولتی است

همچنین معاون امور مجلس، استان‌ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: واگذاری معادن طبس به بخش خصوصی در دولت قبل و مجلس گذشته مصوب شده است.

علیرضا صالح با اشاره به انتقاد کارفرمایان دولتی حوزه زغال‌سنگ پروده در واگذاری معادن طبس به بخش خصوصی گفت: واگذاری معادن زغال‌سنگ طبس به بخش خصوصی مصوبه مجلس هشتم است و در دولت سابق ابلاغ شده است.

سهام عدالت باید از مسیر تعاون آزاد شود

خبر دیگر این که معاون امور تعاون وزیر کار با اشاره به شفافیت بیشتر تعاونی‌ها و کاهش میزان تخلف در آن نسبت به بخش خصوصی و دولتی، گفت: سهام عدالت هم باید از مسیر تعاونی‌ها آزاد شود.

سید حمید کلانتری با اشاره به کارکرد تعاونی‌ها در حوزه سهام عدالت، تاکید کرد: تعاونی‌ها توسط وزارت تعاون نظارت شده و مجمع برای آنها برگزار می‌شود.

توسعه در شرکت مخابرات پس از خصوصی‌سازی متوقف شد

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی نیز هفته گذشته گفت: توسعه در شرکت مخابرات پس از خصوصی‌سازی متوقف شد.

حسین نیازآذری هدف از خصوصی‌سازی ذیل اصل 44 قانون خصوصی‌سازی را واگذاری امور به مردم و گسترش خدمات دانست و گفت: عملکرد شرکت مخابرات در عدم توسعه و خدمات‌رسانی اصل روند واگذاری امور به بخش خصوصی را با چالش مواجه ساخته است.

تسویه ۵۰ درصد بدهی‌ سهام عدالت تا سال آینده

خبر دیگر این که مشاور سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این که سهام عدالت دو دهک پایین درآمد که شامل تخفیف ۵۰ درصدی هستند، در نیمه اول سال ۹۶،‌ آزاد خواهد شد، گفت: تاکنون ۳۷ درصد از بدهی‌ سهام عدالت پرداخت شده که تا پایان سال آینده به ۵۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: تاکنون 37 درصد از کل بدهی‌ سهام عدالت به خزانه واریز شده که این میزان تا پایان سال 95، به 50 درصد خواهد رسید.

پرونده تعیین تکلیف سهام عدالت تا 95 طول می کشد

همچنین یک نماینده مجلس با اشاره به بلاتکلیفی دولت در به سرانجام رساندن پرونده سهام عدالت گفت: پس از گذشت 10 سال از واگذاری سهام عدالت به 46 میلیون نفر، هنوز دولت در خصوص نحوه آزادسازی و مدیریت آن به جمع بندی خاصی نرسیده و به نظر می رسد تعیین تکلیف پرونده سهام عدالت تا سال 95 طول بکشد.

محمد اسماعیل نیا با بیان اینکه سهام عدالت نمی تواند بیش از این در بلاتکلیفی باقی بماند، بر لزوم ساماندهی سهام عدالت و نحوه مدیریت و اجرای صحیح آن به گونه ای که بالاترین بازدهی را برای مردم به همراه داشته باشد، تاکید کرد.

ناکامی خصوصی‌سازی دولت در مهرماه

خبر دیگر این که سهام چهار شرکت دولتی، پنج جایگاه سوخت دولتی و پنج کشتارگاه دولتی در هفتمین ماه امسال توسط سازمان خصوصی سازی روی میز فروش رفت که تنها یک شرکت و دو کشتارگاه خریدار داشت.

پیگیری ماجرای واگذاری آلومینیوم المهدی نخستین پرونده در دستور کار « داد »

از سوی دیگر؛ توکلی از پیگیری ماجرای واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال به عنوان بخشی از پرونده های در دستور کار سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت خبر داد.

احمد توکلی در آیین رونمایی از سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت گفت: همواره از ظرفیت های مردمی برای دفاع از حقوق شهروندی و اجرای عدالت در ذیل قوانین کشور وجود داشته است.

شرکت پست به «شرکت ملی پست» تغییر ساختار می‌دهد

همچنین به گفته‌ی مدیرعامل شرکت پست، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، شرکت پست جمهوری اسلامی به «شرکت ملی پست» تغییر ساختار می‌دهد.

حسین مهری با اشاره به اساسنامه ای که هم اکنون در مراحل بررسی کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: طبق این اساسنامه، قرار است شرکت پست با اختیارات حاکمیتی، به «شرکت ملی پست» تغییر ساختار دهد و در کنار آن دو اپراتور خصوصی به عنوان اپراتورهای پستی کشور، ارائه خدمات پستی را عهده دار شوند.

نشانه‌هایی از وقوع فساد در سهام‌عدالت

و خبر پایانی این که در هفته ای که گذشت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برگه‌های سهام عدالت، فقط کاغذ پاره است، گفت: علائم و نشانه‌هایی از وقوع فساد در سهام عدالت حکایت از این دارد، که اتفاقاتی رخ داده، اما باید این موضوع بررسی شود و منتظر گزارش تحقیق و تفحص از سهام عدالت باشیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24