Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دروز مدت هاست که با صف خرید همراه شده اما به دلیل عرضه اندک، از ابتدای سال تا کنون تنها ٢٠% بازدهی نصیب سهامداران خود نموده است.آیت الهی مسئول امور سهام شرکت داروسازی روز دارو عنوان کرد: علت تشکیل صف خرید، کاهش عرضه سهم است...

در بازارشنبه چه گذشت؟

در حالی اغلب گزارش های منتشر شده از وضعت نامناسب سودآوری شرکت ها به تبع شرایط نابسامان اقتصادی حکایت می کرد که در این میان گروه خودرو به عنوان یکی از گروه های مورد توجه سهامداران که این روزها با حاشیه های فراوانی مواجه شده اند و تعدیل های منفی حائز اهمیتی را به بازار اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،در بازار معاملات امروز نیمی از نمادهای گروه مثبت و نیمی دیگر منفی بودند از جمله نمادهای مثبت گروه خبهمن، خاذین و خزامیا را می توان نام برد.

گروه بانک:

عملکرد بانک ها علاوه بر خودوریی ها چندان چنگی به دل نمی زند و در اغلب موارد گزارش ها وضعیت مناسبی را از بانک ها به نمایش نگذاشته بود. بر این اساس با انتشار گزارش عملکرد شش ماهه اول شرکت ها آخرین کورسوی امید سهامداران برای بهبود شرایط فعلی بازار سرمایه به یأس و نا امیدی تبدیل شد تا چشم امید فعالان بازار سرمایه به موضوع زمان لغو تحریم ها و اثرات اجرای بسته اقتصادی دولت در عملکرد دوره های شرکت ها و در نهایت بودجه سال مالی آینده آن ها دوخته شد. علاوه بر این، در هفته گذشته خبرهای خوشی پیرامون زمان برداشته شدن تحریم ها به ویژه تحریم سوئیفت بانکی منتشر شد که این امر اثر مثبتی را طی روز معاملاتی سه شنبه گذشته بورس اعمال کرد. هر چند که آخرین روز معاملاتی هفته با کاهش ارزش سهام اغلب شرکت ها و رشد کمتر از یک واحدی شاخص کل پایان یافت. در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای گروه بانک منفی بودند و در قیمت های پایین معامله شدند.

گروه دارویی:

دروز مدت هاست که با صف خرید همراه شده اما به دلیل عرضه اندک، از ابتدای سال تا کنون تنها 20% بازدهی نصیب سهامداران خود نموده است.آیت الهی مسئول امور سهام شرکت داروسازی روز دارو عنوان کرد: علت تشکیل صف خرید، کاهش عرضه سهم است.حجم معامله سهم چندان زیاد نمی باشد و بیشتر سهم عرضه شده هم توسط سهامدار عمده خریداری می گردد.چندی پیش یک ساختمان توسط شرکت به فروش رسید.اتفاق دیگری در شرکت روی نداده است. گزارش 6 ماهه حسابرسی شده تا چند روز دیگر منتشر می شود که نسبت به گزارش حسابرسی نشده تفاوت چندانی نخوتهد داشت. تنها هزینه مالی کمی افزایش داشته و eps حدود 191 ریال خواهد بود. اکثر نمادهای گروه دارویی نیز منفی معامله شدند ولی دعبید، دروز و دارو مثبت بودند. نماد دروز دارای صف خرید بود.

گروه محصولات شیمیایی:

با توجه به منظور کردن نرخ 13سنتی در صورت های مالی پتروشیمی خراسان و سوآپ تولیدی اوره و عدم تحمل هزینه حمل بالا، انتظارات از افزایش سودآوری شرکت را بیشتر کرده است. سیدی مدیر مالی شرکت پتروشیمی خراسان عنوان کرده است معمولا تحویل محصولات شرکت، از درب کارخانه است و ما هزینه حمل نداریم. این موضوع در صورت های مالی شرکت لحاظ شده است.

هر تغییری در eps بستگی به نرخ خوراک گاز و نرخ فروش محصولات دارد. چنانچه تغییری در این دو مورد صورت گیرد بر روی سود شرکت موثر خواهد بود در غیر اینصورت تمام موارد در صورت مالی پیش بینی شده را بدون تعدیل ، پوشش خواهیم داد. اکثر نمادهای گروه محصولا شیمیایی مثبت بودند و نماد شپلی دارای صف خرید نیز بود.

گروه قند و شکر:

عضو انجمن کارفرمایان صنعت قند و شکر با اعتقاد به اینکه کسب منفعت کوتاه مدت هدف شرکت‌های سرمایه گذاری برای حضور در هیأت مدیره قندی‌ها است، گفت: در حال حاضر صنعت قند و شکر با مخاطرات جدی رو به رو است. وی افزود: دولت با وجود به گردن گرفتن تخصیص یارانه به صنعت قند و شکر، اما تا به امروز به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و یارانه ای را به صنعت نداده است. در حالی که سه نماد قزوین، قصفها و قپیرا در بازار معاملات امروز دارای صف خرید بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24