Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بانک صادرات به سهامداران خود تضمین داده این نقل و انتقال هیچ گونه آثار منفی بر سود هر سهم پیش بینی شده نگذارد. علاوه بر این، بانک صادرات با بانک مرکزی توافق کرده خط اعتباری با نرخ مناسب به این بانک اختصاص یابد که تاثیر مثبت بر فعالیت بانک خواهد گذاشت. اکثر نمادهای گروه منفی معامله شدند و بازار را با قیمت های پایین ترک کردند...

بازار در حالی از روند فرسایشی و حاکمیت روند نزولی خود قدری فاصله گرفته که به شدت به سمت نوسانی شدن پیش رفته و قیمت سهام از دامنه مثبت به سمت منفی حرکت کرده و باز به مدار قبلی خود بر می گردد. آنچنان که این روزها برخی سهام آلت دست نوسان گیران و سفته بازان می شود. بطوری که بسیار دیده می شود که سهام شرکتی بدون توجیه و دلیل مشخصی صف خرید و یا فروش می شود.

به گزارش خبرنگار بورس24 به نقل از کارگزاری پارسیان،اما امروز فرمان بازار بیشتر در دست خودوریی ها بود تا سهام آنها با یکدیگر رالی سرعت به پا کنند بطوریکه بر خلاف گزارش های نامطلوبی که این گروه راهی کدال کرده و از تعدیل های منفی با اهمیت خود خبر دادند که پس از بازگشایی مابقی نمادهای خودرویی و با چراغ سبز "خودرو" کل گروه دامنه نوسان مثبت قیمت ها را در پیش گرفته و بزرگان این صنعت تا تشکیل صف های خریداران پیش رفتند.

در تالار شیشه ای اما این روزها پالایشی ها ساکت یک گوشه نشسته اند و هیچ صدایی از آن ها در نمی آید و هیچ خبری از این نمادهای پر سر و صدا به گوش نمی رسد. حال آن که به نظر می رسد این آرامش پیش از طوفان باشد؛ زیرا نمادهای مذکور با وجود پایان مهلت قانونی مقرر برای ارایه گزارش ای عملکرد میان دوره ای همانند دوره های گذشته باز هم در اطلاع رسانی تأخیر دارند و شاید جدا از بحث اینکه تعدیل مثبت اعلام کنند و یا تعدیل منفی، باید خود را برای داستان های تکراری پالایشی ها و دعواهای همیشگیشان با پالایش و پخش آماده کنیم.

در میان تک سهم ها نیز "شپلی" که چند روزی با اقبال خریداران و تشکیل صف های میلیونی خریداران همراه بود، امروز متعادل شد و روند نزولی قیمت خود را در پیش گرفت. اهالی تالار قیمت تعادلی پایین این سهم را پس از اعمال افزایش سرمایه دلیل این رشد قیمت می دانند.

اما در مابقی گروه ها خبر خاصی به چشم نمی خورد و اکثر گروه ها یا متأثر از گزارش های میان دوره ای هستند و یا در انتظار فرجام اجرای برجام و اجرایی شدن آن هستند.

در میان اخبار کلان اما جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه ای خطاب به رییس جمهور بر لزوم عمل به شروط مدنظر مقام معظم رهبری در اجرای برجام تأکید کردند که بر مبنای آن تا لغو کامل تحریم های مالی و اقتصادی از سوی طرف مقابل نباید هیچ اقدام عملی در اجرای برجام توسط ایران صورت گیرد.

گروه حمل و نقل:

دیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از نهایی شدن توافق ایران و1+5 و گشایش فضای تعاملات بین المللی، نخستین کشتی کانتینری خط فرانسوی CMA CGM در بندر بوشهر پهلو گرفت. در بازار معاملات امروز نیمی از نمادهای گروه مثبت و نیم دیگر منفی بودند از جمله نمادهای مثبت گروه می توان به توریل، حتوکا و حکشتی اشاره کرد و نمادهای منفی گروه حپترو، حتاید و حسینا بودند.

گروه فلزات اساسی:

طبق گزارش های رسیده علی غم افزایش نرخ ارز و افزایش قابل توجه فروش حاشیه سود ناخالص و حاشیه سود عملیاتی ملی مس افزایش نداشته و حتی کاهش جزئی هم داشته فقط حاشیه سود خالص افزایشی بوده که دلیل آن هم شناسایی 400 میلیارد تومان سود متفرقه بابت تسعیر ارزهای صادراتی بود. اکثر نمادهای گروه فلزات اساسی مثبت معامله شدند و دارای صف خرید نیز بودند. از جمله نمادهای منفی گروه می توان به فخوز، فولای و فولاژ اشاره کرد.

گروه استخراج نفت و گاز:

ظاهرا حفاری قصد دارد دو باب ساختمان اداری و مسکونی را به قیمت 470 میلیارد ریال به صورت مزایده به فروش برساند. همچنین زمزمه هایی از اخراج بیش از 100 نفر از کارکنان این شرکت به گوش می رسد.کابلی مسوول امور سهام شرکت حفاری شمال بیان کرد: شرکت قصد فروش دو ساختمان از طریق مزایده با قیمت پایه 47 میلیارد تومان را دارد.این موضوع در صورت های مالی پیش بینی و لحاظ شده است و تاثیر چندانی بر eps ندارد.

با توجه به توجه شرایط اقتصادی موجود، بسیاری از شرکت ها به دنبال کاهش هزینه های خود می باشند.مدیریت حفاری نیز به منظور کاهش هزینه، بخشی از نیروهای ستادی را تعدیل نمود.این موضوع بر عملکرد شرکت اثری نداشته و فعالیت های شرکت به روال عادی در جریان است. در بازار معاملات امروز نماد حفاری در قیمت های پایین معامله شد و بازار را با قیمت منفی ترک کرد.

گروه بانک:

در خبرها آمده بود که بانک مرکزی طی اطلاعیه ای اعلام کرده با هماهنگی، برنامه ریزی و تلاش انجام شده، بانک صادرات ایران متعهد شد تمام امور مربوط به تعاونی اعتبار منحله میزان را بپذیرد. همین موضوع موجب نگرانی سهامداران به جهت تحمیل هزینه به بانک شد و به دنبال آن قیمت هر سهم بانک صادرات رو به افول گذاشت. در همین راستا بانک صادرات اعلام نموده تا کنون هیچ گونه قراردادی با موسسه منحله میزان منعقد نگردیده و صرفا بر اساس توافق صورت گرفته با بانک مرکزی، در صورت وجود ارزش ویژه مثبت، این بانک متعهد امور مربوط به این موسسه خواهد شد. بانک صادرات به سهامداران خود تضمین داده این نقل و انتقال هیچ گونه آثار منفی بر سود هر سهم پیش بینی شده نگذارد. علاوه بر این، بانک صادرات با بانک مرکزی توافق کرده خط اعتباری با نرخ مناسب به این بانک اختصاص یابد که تاثیر مثبت بر فعالیت بانک خواهد گذاشت. اکثر نمادهای گروه منفی معامله شدند و بازار را با قیمت های پایین ترک کردند.

گروه قند و شکر:

در بازار معاملات امروز اکثر نمادهای گروه قند و شکر در قیمتهای منفی معامله شدند و سه نماد قصفها، قزوین و قمرو در قیمت های بالا معامله شدند و توانستند بازار را با قیمت بالانر ترک کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24