Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ثبات قیمت شمش ، افزایش محدود بهای قراضه ، تعطیلات پیش رو ، عدم جذابیت خرید در شرایطی که روند عمومی بازار کاهشی است و شرایط خاص آب و هوایی و بارش برف که به مرور در حال بهبود است در کنار تعطیلات پیش رو را باید مهمترین ویژگی های بازار برشمرد که بر دورنمای قیمت ها مؤثر خواهد بود. به نظر می رسد این بازار برای آغاز به کار جدی فعالیت های خود باید تا نیمه اول هفته آینده صبر کند...

مدیریت زیرپوستی بازار فولاد

بورس24 :با پایان یافتن بسیار از محموله ها با قیمت های پایین در بازار ، هم اکنون شاهد بازگشت ثبات به بازار هستیم که می توان از آن به بازگشت مدیریت به بازار یاد کرد. با توجه به این موارد در کنار تعطیلات پیش رو به احتمال قوی هفته آینده زمانی جذاب برای آغاز به کار بازار باشد زیرا از هم اکنون بخش بزرگی از فعالان بازار ، محل های کسب خود را ترک کرده و هفته آینده به بازار باز می گردند.

در بازار تیرآهن با ثبات قیمت ها از کارخانه رو به رو بودیم ولی در بازار تهران هم کاهش نرخ و هم افزایش قیمت ها به ثبت رسید. کاهش 5000 تومانی قیمت هر شاخه تیرآهن 18 ذوب آهن اصفهان و افزایش بهای سایزهای بزرگ را باید مهمترین ویژگی های بازار برشمرد که نشان می دهد بازار در حال تغییر شکل است. به عبارت ساده تر در گذشته اعلام قیمت و مکانیزم فروش از چند کانال خاص و مشخص صورت می گرفت ولی پس از آن این بازار چند تکه شد تا جایی که قیمت های پایین تر و پراکنده ای به ثبت رسید ولی هم اکنون در حال بهبود است. با توجه به بازگشت مدیریت پیشین به بازار هم اکنون قیمت ها در مسیر بهبود قرار داشته و می توان به تثبیت آن ها امیدوار بود.

در بازار میلگرد با ثبات قیمت ها از کارخانه نیشابور و مخصوصاً فولاد قزوین و پارس ، بازار وارد یک فاز با ثبات شد ولی با توجه به تعطیلات پیش رو و همچنین ضعف نقدینگی و بی میلی خریداران باز هم شاهد افت نسبی قیمت ها بودیم. این در حالی بود که کاهش قیمت میلگرد ذوب آهن برای تحویل از کارخانه نیز به این وضعیت دامن زد اما با توجه به عدم عرضه این کالا به صورت خرده فروشی در بازار تهران ، این افت نرخ ها تأثیر چندانی بر بازار میلگرد تهران نداشت. در هر حال حجم عرضه ها به مرور در حال کاهش است ولی افت قیمت ها از طرف کارخانجات آریان فولاد ، آریاذوب ، درپاد تبریز ، شاهرود و صدرفولاد لرستان باعث شد تا باز هم کاهش قیمت ها چهره غالب بازار باشد. در هر حال هر چه حجم عرضه های پراکنده فعلی کاهش یابد بازار می تواند به ثبات نزدیک تر شود که این شرایط به آرامی در حال تحقق یافتن است.

ثبات قیمت شمش ، افزایش محدود بهای قراضه ، تعطیلات پیش رو ، عدم جذابیت خرید در شرایطی که روند عمومی بازار کاهشی است و شرایط خاص آب و هوایی و بارش برف که به مرور در حال بهبود است در کنار تعطیلات پیش رو را باید مهمترین ویژگی های بازار برشمرد که بر دورنمای قیمت ها مؤثر خواهد بود. به نظر می رسد این بازار برای آغاز به کار جدی فعالیت های خود باید تا نیمه اول هفته آینده صبر کند.

در بازار ورق شاهد خودنمایی یک فاز کاهشی جدید هستیم که به بهای ورق مبارکه و سبا در کارخانه و همچنین قیمت ها در بازار داخلی منتهی شده است. نوسان قیمت دلار ، کاهش قیمت انواع وارداتی ، عرضه محصولات وارداتی به جای تولیدات داخل و یا ثبات بهای پروفیل و قوطی را باید از واقعیت های این بازار برشمرد که می تواند بر آینده این بازار تأثیر گذار باشد.

پس از کاهش پرشتاب روزهای گذشته در بازار کلاف شاهد آن هستیم که ثبات به این بازار همچون سایر مقاطع بازگشته و پراکندگی نرخ ها نیز کاهش یافته است. این وضعیت باعث شد که کالاهایی که با قیمت هایی کمتر اعلام نرخ می شدند از بازار جمع آوری شده و تنها کانال های اصلی فروش بتوانند به صورت عمده و منسجم پیشنهاد قیمت کنند. با توجه به این شرایط باید روز سه شنبه را زمانی با افزایش قیمت ها به شمار آوریم زیرا نرخ های پایین پیشین تقریباً وجود ندارد. با توجه به این موارد کلاف 6.5 نطنز 1430 تومان و کلاف 6.5 کاشان نیز 1450 تومان اعلام قیمت شد. در بندرامام هم کلاف 6.5 چینی 1380 تومان پیشنهاد شد. به نظر می رسد این شرایط با ثبات با جهت گیری نسبتاً کاهشی در بندر و یا بازار تهران ادامه یافته و تا هفته آینده تجربه شود.

قیمت برخی از تولیدات ذوب آهن اصفهان در بازار تهران - هر شاخه

نوع تیرآهن

16 آذرماه

17 آذرماه

میزان تغییر

تیرآهن شاخه 14

265 هزار تومان

265 هزار تومان

-

تیرآهن شاخه 16

325 هزار تومان

325 هزار تومان

-

تیرآهن شاخه 18

353 هزار تومان

348 هزار تومان

5000-

تیرآهن شاخه 20

600 هزار تومان

600 هزار تومان

-

تیرآهن شاخه 22

698 هزار تومان

700 هزار تومان

2000+

تیرآهن شاخه 24

818 هزار تومان

821 هزار تومان

3000+

تیرآهن شاخه 27

970 هزار تومان

972 هزار تومان

2000+

قیمت های ذکر شده یکی از کمترین قیمت های اعلامی به شمار می رود و از انبارهای مختلفی استعلام شده است .

بخشی از مهمترین رخدادها در بازار فولاد:

- کم رمقی بازار فولاد در فاصله بین دو تعطیلی همچون روز گذشته

- تثبیت نسبی شرایط بازار به نسبت روزهای قبل که رقابت برای فروش را تا حدی تعدیل کرده است.

- بهبود محدود حجم تقاضا در کنار شرایط بهتر آب و هوایی

- ثبات قیمت های میلگرد قزوین و پارس از کارخانه

- کاهش قیمت میلگردهای نوردی از کارخانه آریان فولاد ، آریاذوب ، درپاد تبریز ، شاهرود و صدرفولاد لرستان

- ثبات قیمت میلگرد نیشابور از کارخانه

- کاهش برخی سایزهای میلگرد ذوب آهن از کارخانه

- پایین بودن حجم عرضه های میلگرد ذوب آهن در بازار تهران همچون گذشته که با کاهش قیمت ها ریسک این اقدام یعنی خرید از کارخانه و فروش در بازار تهران را افزایش می دهد.

- ثبات قیمت تیرآهن ذوب آهن از کارخانه

- نوسان قیمت ها در بازار تیرآهن تهران که برخی انواع را با افزایش و برخی را با کاهش نرخ همراه ساخت

- کاهش قمیت ورق مبارکه و فولاد سبا از کارخانه

- نوسان قیمت دلار که باعث شده دورنمای آن با ابهام همراه شود

- ثبات قیمت شمش

- شایعه افزایش قیمت قراضه در بازار پس از مدتی تعطیلات و کاهش حجم خرید


نوع میلگرد – سایز – انبار تهران

16 آذر

17 آذر

تغییر قیمت ها

8 قزوین

1243

1243

-

10 قزوین

1173

1170

3-

12 قزوین

1173

1173

-

16 ذوب آهن اصفهان

اعلام نشد

اعلام نشد

-

16 فولاد نیشابور

1280

1275

5-

18 ذوب آهن اصفهان

اعلام نشد

اعلام نشد

-

18 فولاد نیشابور

1275

1275

-

20 ذوب آهن اصفهان

اعلام نشد

اعلام نشد

-

20 فولاد نیشابور

1282

1275

7-

22 ذوب آهن اصفهان

اعلام نشد

اعلام نشد

-

22 فولاد نیشابور

1282

1275

7-

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است.

سایر رسانه ها:

آمار تولید فولادسازان داخلی طی 7 ماه نخست 94

بر اساس آمار، فولادسازان کشور همگام با افت تقاضای بازارهای جهانی، تولید خود را کاهش دادند. در 7 ماهه سال جاری، 9 میلیون و 464 هزار و 498 تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، کلاف، ورق عریض، میلگرد، ورق گالوانیزه خودرو، ورق گرم، لوله و غیره) در کشور تولید شده است. شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال، 9 میلیون و 532 هزار و 333 تن فولاد خام (شمش چدن، بلوم، اسلب و بیلت) تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال 93، 9 میلیون و 806 هزار و 97 تن بود که حدود 2.8 درصد کاهش نشان می دهد.

در این میان، شرکت های بزرگ فولاد ساز شامل «فولاد مبارکه» 3 میلیون و 110 هزار و 59 تن، «فولاد خوزستان» 2 میلیون و 13 هزار و 451 تن، «ذوب آهن اصفهان» یک میلیون و 386 هزار و 990 تن، «فولاد هرمزگان» 684 هزار و 918 تن، «سبا» 448 هزار و 454 تن، «فولاد خراسان» 391 هزار و 390 تن، «فولاد آلیاژی ایران» 169 هزار و 384 تن و نیز «گروه ملی صنعتی فولاد ایران» 108 هزار و 987 تن فولاد خام تولید کردند. علاوه بر این در 7 ماهه سال جاری، 9 میلیون و 464 هزار و 498 تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، کلاف، ورق عریض، میلگرد، ورق گالوانیزه خودرو، ورق گرم، لوله و غیره) در کشور تولید شد که در مقایسه با میزان تولید مدت مشابه سال 93 (10 میلیون و 281 هزار و 149 تن)، حاکی از کاهش حدود 7.9 درصدی است.

بنا به این گزارش، تولید فولاد جهانی به دلیل افت تقاضا در بازارهای جهانی، با کاهش تدریجی مواجه شده و طبق آخرین آمار انجمن جهانی فولاد، میزان تولید 65 کشور فولادساز جهان با 2.5 درصد کاهش، از یک میلیارد و 380 میلیون و 476 هزار تن تولید در 10 ماهه سال 2014، به یک میلیارد و 345 میلیون و 955 هزار تن در مدت مشابه سال جاری میلادی رسیده است.

نگاهی کوتاه به روند بازار ورق فولادی طی هفته‌های اخیر

بازار ورق‌ فولادی ایران، بعد از تجربه جهش قیمتی که دو هفته پیش از این و به واسطه برخی شایعات در بازار تجربه کرد، در حال بازگشت از مسیر صعودی خود است. آن‌طور که از بازار خبر می‌رسد قیمت ورق با ضخامت 2 میلی‌متر و کمتر از آن، روی قیمت پایه 1300 تومان در نوع وارداتی است. ورق‌های تولید داخل با ضخامت بالاتر از 5/ 2 میلی‌متر نیز روی پایه 1500 تومان و بیش از آن قرار دارد. این قیمت برای ورق‌های تولید داخل در حالی وجود دارد که به گفته فعالان، انواع ورق‌های خارجی با قیمتی کمتر در بازار یافت می‌شود. وفور انواع ورق‌های فولادی در بازار در حالی است که بر اساس آمار موجود، پیش از این تنها ورق‌هایی با ضخامت 2 میلی‌متر و کمتر از آن به علت تولید نشدن در خطوط تولید داخلی وارد کشور می‌شدند.

حال اما شنیده‌ها حاکی از آن است که انواع ورق‌های فولادی چینی، روس و هندی؛ چه آنها که در کشور تولید می‌شوند و چه آنها که تولید نمی‌شوند، در بنادر شمال و جنوب کشور در دسترس هستند. واردات انواع ورق به کشور در حالی این روزها ابعاد جدیدی پیدا کرده است که بازار ورق کشور با رکود شدیدی همراه است. بر این اساس اگرچه واردات ورق 2 به علت تولید نشدن در کشور و نیاز صنایع به آن منطقی به نظر می‌رسید، اما در رابطه با انواع دیگری که به کشور وارد می‌شوند این سوال مطرح است که توجیه واردات کالایی که در کشور تولید می‌شود چیست؟

اما روز گذشته بورس کالای ایران شاهد عرضه ورق گرم، ورق سرد و ورق قلع اندود از سوی فولاد مبارکه اصفهان بود. عرضه این کالاها در حالی صورت گرفت که نگاهی به معاملات آنها به خوبی عمق رکود در بازار را به نمایش می‌گذارد. بر این اساس از 4 هزار و 400 تن ورق گرم B عرضه شده با قیمت 1410 تومان، تنها 550 تن معامله شد. ورق گرم C نیز با قیمت 1435 تومان که با حجمی مشابه ورق گرم B عرضه شد در حالی در حجم 660 تن معامله شد که موعد تحویل آن دی ماه سال جاری بود.

ورق‌های روغنی عرضه شده در بورس کالا نیز با قیمت 1750 تومان عرضه شدند که با معامله 500 تنی برای تحویل ماه یازدهم همراه بودند. با توجه به حجم معاملات صورت گرفته در بورس کالا، مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید عقیده دارد تولیدکنندگان ورق می‌توانند با کاهش قیمت‌ها به معاملات کمی جان ببخشند. علی‌اصغر بهرامی می‌گوید: با توجه به افت شدید قیمت در سنگ آهن، انتظار می‌رود این افت قیمت به زنجیره‌های بعدی یعنی گندله، تختال و در نهایت ورق نیز منتقل شود اما تا کنون شاهد تغییری در روند قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان نبوده‌ایم، همین اتفاق نیز باعث اختلاف قیمت ورق‌های داخلی با وارداتی‌ها در بازار شده است.

از نگاه بهرامی چنانچه تولیدکنندگان داخلی سیاست کاهش قیمت‌ یا تخفیف یا عدم دریافت هزینه ال.سی را در پیش بگیرند، قادر به رویارویی با قیمت وارداتی‌ها در بازار خواهند بود، در غیر این صورت با توجه به واردات انواع ورق به کشور، امیدی به بهبود معاملات ورق‌های داخلی نخواهد بود.

پیشرفت فیزیکی 60 درصدی کارخانه فولاد گستر قم

دبیر فعالان اقتصادی قم با بیان اینکه فولاد کششی مورد نیاز کشور از کره و آلمان تأمین می شود، گفت: با راه اندازی کارخانه فولاد گستر قم در تولید این نوع فولاد به خودکفایی می رسیم. این کارخانه که یکی از بزرگ ترین مراکز تولید فولاد آلیاژی خاورمیانه است با گذشت 10 سال از آغاز ساخت، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. یک هیئت اتریشی متشکل از نمایندگان و کارشناسان فنی و اقتصادی این کشور، هفته گذشته با سفر به ایران ضمن دیدار با مدیران مجتمع فولاد گستر قم نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی این مرکز ابراز رضایت کردند. دبیر فعالان اقتصادی قم با تأکید بر اینکه گروه اتریشی علاقه بسیاری به توسعه زیرساخت ها و برنامه های این مجتمع دارند، گفت: طبق گفتگوهایی که میان طرفین صورت گرفت، مقرر شد که در روزهای آینده با سفر به اتریش، زمینه های توافق نهایی فراهم شود.

ابوالفضل حجازی با بیان اینکه درصدد هستیم مجتمع فولاد گستر قم را به کوره ها و ماشین آلات مجهز و پیشرفته ساخته شرکت ابنر اتریش تجهیز کنیم، اظهار داشت: این مجتمع به عنوان دومین شرکت بزرگ کوره سازی در دنیاست که پیش از این تجهیزات و ماشین آلات شرکت فولاد مبارکه یزد را انجام داده است و یکی از مهم ترین شرکت های تولید و تجهیز ماشین آلات کوره ای در دنیاست. راه اندازی ماشین آلات کوره ای با دمای بالا می تواند به تولید تجهیزات نخ استیل دندان پزشکی کمک کند وی با تصریح این مطلب که این کوره های پیشرفته توانایی تولید فولاد از نوع کششی را دارند، گفت: فولاد کششی در تهیه و ساخت انواع پیچ، فنر و مهره به کار رفته که از نیازهای اساسی صنعت کشور به شمار می رود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه حدود 200 مجموعه تولیدی پیچ و مهره در کشور فعالیت می کند، گفت: با این توصیف راه اندازی و استقرار کوره های تولید فولاد کششی می تواند به صورت مستقیم برای حداقل 200 نفر شغل در مجتمع فولاد گستر قم ایجاد کند و به تثبیت شغلی حدود 5 هزار نفر در کارخانه های وابسته کمک کند. حجازی با اشاره به اینکه در حال حاضر فولاد کششی مورد نیاز کشور از کره و آلمان تأمین می شود، گفت: این در حالی است که اگر بتوانیم در تولید این نوع فولاد به خودکفایی برسیم، حدود 600 هزار تن مواد اولیه ذخیره شده و قیمت تولید آن نیز تا 40 درصد نسبت به تعرفه خارجی ارزان تر می شود.

وی با تأکید بر اینکه مواد اولیه تهیه شده از کشورهای دیگر به تنی 1700 یورو می رسد، گفت: صنعتگران داخلی به غیر از پرداخت هزینه گزاف و دریافت تسهیلات اجباری با سودهای سرسام آور، مجبورند برای رسیدن کالای خود تا 4 ماه منتظر بمانند و با مشکلات ریز و درشت گمرکی آن دست و پنجه نرم کنند که خود حکایت مفصل و دردناکی دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این مطلب که سال هاست منتظر ورود تکنولوژی و فناوری کوره ها و ماشین آلات تهیه و ساخت فولاد کششی هستیم، اظهار داشت: تحریم های سنگین اقتصادی که در سال های اخیر گریبان تجارت خارجی کشور را گرفت، باعث شد که مجتمع فولاد گستر قم عملاً تعطیل بماند و نتواند در تهیه و تولید نیاز اساسی و حیاتی کشور فعال باشد. حجازی با بیان اینکه راه اندازی ماشین آلات کوره ای با دمای بالا می تواند به تولید تجهیزات نخ استیل دندان پزشکی کمک کند، گفت: اگر تجهیزات و ماشین آلات مجتمع فولاد گستر تأمین شود در همان ابتدای راه اندازی می توانیم تا سقف ۷۵ هزار تن مواد اولیه فولاد کششی تولید و عرضه کنیم که این رقم در کمتر از یک سال تا سقف 200 هزار تن قابل افزایش است.

عضو هیئت اتاق بازرگانی ایران، افزود: امیدواریم در روزهای آینده با تشکیل جلسه با تیم اقتصادی و فنی طرف اتریشی بتوانیم قفل ورود تکنولوژی مورد نیاز صنعت فولاد کشور را باز کنیم تا بستر رشد و توسعه و کارآفرینی در کشور بیش از پیش فراهم شود. وی با ابراز امیدواری در رفع تحریم های بانکی کشور ادامه داد: رفع تحریم ها و گشایش دروازه های توسعه اقتصادی زمانی مفید است که بتوانیم از دستاوردها و فناوری های کارآمد و روز دنیا به نفع تولید و صنعت داخلی استفاده بهینه داشته باشیم.

دبیر فعالان اقتصادی استان قم با تأکید بر اینکه محور فعالیت های اقتصادی کشور باید بر پایه اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری استقرار یابد، اظهار داشت: یک تاجر و صنعتگر ایرانی آن قدر توان و لیاقت دارد که بتواند کالا و خدمات ایرانی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند. حجازی با تأکید بر اینکه نباید هیچ گاه به بازار مصرف و سوداگری کشورهای غربی تبدیل شویم، گفت: ما از هیئت های تجاری و اقتصادی اروپایی و آمریکایی تکنولوژی و نحوه به کارگیری و بهره مندی از آن را مطالبه می کنیم و هیچ گاه نباید اجازه دهیم که آن ها ما را به یک مصرف کننده بی مصرف مبدل کنند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدن و متالورژی

دومین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در معدن، سیمان ، متالورژی و صنایع وابسته با تاکید بر سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه های مذکور و با حضور شرکت های داخلی و خارجی از 6 تا 9 بهمن در محل نمایشگاههای بین المللی جزیره کیش برگزار می شود. در نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در معدن، سیمان، متالورژی و صنایع وابسته ؛ نوین ترین دستاوردهای داخلی و خارجی حوزه معدن، سیمان ، متالوژی و صنایع و تجهیزات وابسته به این حوزه، در بخش های مختلف اکتشاف، استخراج، فرآروری، صادرات ، سرمایه گذاری و ماشین آلات ارائه و در معرض دید متخصصان و علاقه مندان قرار می گیرد.

مدیر برگزارکننده دومین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در معدن، سیمان ، متالورژی و صنایع وابسته گفت: معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری ، سرمایه پذیری ، ارائه دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان معدن، سیمان و متالورژی و صنایع وابسته و همچنین انتقال دانش و تکنولوژی نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت ها، از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است. محمود بندرچی افزود: تلاش می کنیم این نمایشگاه به قطب اصلی سرمایه گذاری در سطح منطقه خاورمیانه و کشورهای عضو منا تبدیل شود به گونه ای که بتواند متخصصان و مخاطبان حوزه های مذکور را از هر نقطه ای در جهان به کشورمان جذب کند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، خانه معدن ایران ،سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، سازمان نظام مهندسی ایران، سازمان زمین شناسی، انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، انجمن صادر کنندگان و تولید کنندگان سنگ آهن، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، انجمن تولیدکنندگان و و اردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی ،ساختمانی و راهسازی و دیگر انجمن ها و تشکل های صنفی مرتبط از جمله حامیان اصلی این نمایشگاه هستند. رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه به استقبال نمایندگان شرکت های خارجی مرتبط با حوزه معدن، سیمان و متالورژی و صنایع وابسته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت هایی از کشورهای چین، ترکیه، ، ایتالیا، کانادا، استرالیا، روسیه، افغانستان و آلمان در دومین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و تجاری در معدن، سیمان ، متالورژی و صنایع وابسته حضور خواهند داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24