Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس24 :علیرغم انتظار فعالان بازار سرمایه برای بررسی موضوع کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار، ظاهراً به دلیل آماده نبودن گزارش بانک مرکزی در این خصوص تصمیم‌گیری نشد. محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مجلس و عضو ناظر این شورا اظهار داشت: بنا بود در این جلسه در خصوص کاهش نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری شود که به دلیل آماده نبودن گزارش بانک مرکزی در این مورد مقرر شد در جلسه آتی شورا در مورد کاهش نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری شود. وی گفت: در جلسه امروز شورای پول و اعتبار موضوعات دیگری ازجمله ترازنامه و گزارش عملکرد بانک مرکزی بررسی شد.

در این جلسه شورای پول و اعتبار نرخ سود اعتبار مربوط به تأمین مالی کالاهای واسطه‌ای از محل منابع بانک مرکزی برای بانک‌های عامل را 18 درصد و خرید دین اسناد از این محل را با نرخ 20 درصد برای تولیدکنندگان تصویب کرد. همچنین این شورا تا اطلاع ثانوی با تقلیل نرخ سپرده قانونی حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز (تسهیلات مسکن اوراق گواهی حق‌تقدم) از 10 درصد به 2 درصد و تعیین حداکثر نرخ سود تسهیلات عقود غیر مشارکتی برای تسهیلات این حساب به میزان 18.5 درصد با الزام به رعایت تعادل در منابع و مصارف این حساب از سوی بانک مسکن موافقت کرد. شورای پول و اعتبار همچنین "دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی" را در 58 ماده و 20 تبصره، تصویب کرد. بازار سرمایه امروز تحت شرایط نسبتاً متعادلی کار خود را آغاز کرد. در ابتدای وقت بعضی نمادهای ساختمانی نسبتاً خوب ظاهر شدند و در ادامه گروه‌های خودرو و بانکی نیز روان‌تر و با رشد قیمت روبرو بودند. شاخص کل البته با وضعیت الاکلنگی روبرو بود و درنهایت با رشد 17 واحدی آخرین روز کاری هفته را به پایان برد؛ که در این میان صنعت بانکداری با حدود 43 واحد بیشترین اثر مثبت و فلزات اساسی با 25 واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. شرایط نابسامان قیمت‌های جهانی فلزات و نیز رکود سنگین داخلی موجبات ایجاد وضعیت نامناسبی را برای صنعت فلزات فراهم آورده است. امروز رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد از کاهش حاشیه سود و دپوی محصولات تولیدی شرکت‌های فولادی همچون فولاد مبارکه اصفهان و ذوب‌آهن و در مقابل افزایش حاشیه سود شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر خبر داد. وی اظهار داشت که حاشیه سود شرکت فولاد مبارکه اصفهان از 32 به 18 درصد کاهش‌یافته و حاشیه سود ذوب‌آهن اصفهان نیز 34 درصد محاسبه می‌شود و در کنار آن شرکت فولاد خوزستان و خراسان از حاشیه سود کمتر از 10 درصدی برخوردارند. بر این اساس متوسط حاشیه سود فولادسازان طی نیمه اول سال جاری یک درصد بوده، حال‌آنکه حاشیه سود شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر و چادرملو در نیمه نخست امسال به ترتیب 27 و 41 درصد بوده است. وی همچنین به دپوی دو میلیون و 700 هزار تن از محصولات در انبارهای فولادسازان اشاره کرد که این رقم در حالت عادی 200 هزار تن بوده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون، سفر افرادی را که اخیراً دریکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضورداشته‌اند به آمریکا، محدود می‌کند. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این طرح با 407 رأی مثبت در برابر تنها 19 رأی منفی به تصویب رسید. پیش‌ازاین روزنامه «لس‌آنجلس تایمز» گزارش داده بود که طرح مجلس نمایندگان بعد از گفت‌وگوهای مخفیانه میان مقامات کاخ سفید و رهبران کنگره تهیه‌شده است. بر اساس این طرح، شهروندان 38 کشور «دوست آمریکا» که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف 90 روز می‌توانستند وارد خاک آمریکا می‌شوند، درصورتی‌که در 5 سال گذشته به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفرکرده باشند، بایستی موردبررسی قرار گیرند. قوانین جدید آمریکا درزمینهٔ ویزا، همچنین از تمامی این 38 کشور می‌خواهد اطلاعات مربوط به مسافران به خاک آمریکا را در اختیار کاخ سفید قرار دهد. کشورهایی که در همکاری در این زمینه قصور به خرج دهند، از برنامه سفر بدون روادید به آمریکا اخراج خواهند شد. این رویداد ازنظر بسیاری سایت‌های محافظه‌کار به تحریم غیرمستقیم ایران پس از برجام تعبیر شده است. در ارتباط با اجرایی شدن برجام رسانه های آمریکایی روز سه شنبه مدعی شدند که ایران در حال بررسی گزینه انتقال بخشی از اورانیوم غنیشده مازاد خود به بانک سوخت قزاقستان است.در حالی که با انتشار گزارش نهایی بان کی مون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و تدوین پیش نویس قطعنامه شورای حکام آژانس برای مختومه اعلام کردن مسئله ابعاد احتمالی نظامی، برنامه جامع اقدام مشترک در آستانه اجرایی شدن قرار گرفته، ایران باید به زودی در مورد نحوه کاهش حدود 9 تنی ذخایر اورانیوم با غنای 5% و همچنین به صفر رساندن ذخایر 20% خود تصمیم گیری کند.

اعضای دولت در جلسه امروز به ادامه بررسی «لایحه بودجه سال 1395 کل کشور» پرداخته و مواد دیگری از آن را به تصویب رساندند. حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدید پذیر و پاک از محل عوارض برق، کمک و تأمین ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر جمعیت و روستاها از محل 20 درصد از وجوه قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، تعیین حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن به‌تناسب میزان سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید به‌صورت پلکانی و تخصیص 50 درصد این مبالغ جهت طرح‌های اکتشافی، پژوهشی کاربردی، زیست‌محیطی و ایجاد زیرساخت‌های معدنی ازجمله مواد مصوب لایحه بودجه سال 1395 بود. در ادامه این جلسه که روز چهارشنبه برگزار شد، دولت با تخصیص اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه در استان‌های تهران، قزوین، فارس، خراسان جنوبی و شمالی، اردبیل، اصفهان، قم، کردستان، همدان و گیلان موافقت نمود. همچنین با تصویب دولت، مبلغ 75 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل محور اهر – تبریز به‌منظور جلوگیری از وقوع بحران و ایجاد اختلال در ترافیک عبوری، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. هیئت‌وزیران به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داد به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی برای اجرای فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت یا پروژه‌‌ای که به‌منظور خرید، نصب، راه‌اندازی، نگهداری تجهیزات و بهره‌برداری از آن تأسیس می‌گردد، با رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی اقدام نماید. بر این اساس، طرح مشارکت و سازمان هر یک مکلف‌اند به ترتیب نسبت به تأمین 70 درصد و 30 درصد منابع مالی موردنیاز برای اجرای پروژه مذکور اقدام نمایند.

به فاصله ۹ روز پس از اعلام آزادسازی نرخ بلیت هواپیما معاون مسافری راه‌آهن از افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری از ۲۵ آذرماه امسال خبر داد و گفت: قیمت بلیت قطارها به‌طور متوسط ۸ درصد افزایش می‌یابد. سیدمحمد راشدی بابیان این‌که هم‌اکنون 137 قطار شبکه ریلی تردد می‌کنند، افزود: از این تعداد نرخ بلیت 91 قطار 10 درصد و کمتر از آن و نرخ بلیت 46 قطار نیز حدود 15 درصد افزایش می‌یابد. وی بابیان این‌که شرکت‌هایی مجازند تا 20 درصد افزایش قیمت دهند که در روزهای غیرپیک مسافر هم تخفیف لازم را برای مسافران در نظر بگیرد و شرکت راه‌آهن نیز -بر این روند- نظارت می‌کند، اظهار کرد: با توجه به این‌که بلیت قطار 45 روزه پیش‌فروش می‌شود کسانی که از قبل بلیت خریده‌اند با همان نرخ قبلی محاسبه خواهد شد. وی با یادآوری این‌که در 15 ماه اخیر افزایش قیمت بلیت قطار نداشتیم اما با توجه به زیانده بودن قطارهای مسافری این افزایش بلیت برنامه‌ریزی شد.

محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر مبنای آخرین مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها که همچنان ساری و جاری است، روغن نباتی، محصولات لبنی و کود شیمیایی ازجمله کالاهای اولویت اول هستند که علاوه بر اینکه قیمت‌گذاری آن‌ها تحت نظارت سازمان حمایت، ستاد هدفمندی و کارگروه کنترل بازار است، موردی هم ندارد که قیمت آن‌ها برای مصرف‌کنندگان مستتر باشد. وی افزود: در مورد همه کالاها اعم از آن‌هایی که مشمول قیمت‌گذاری بوده یا قیمت آن‌ها تابع عرضه و تقاضا است، باید ضوابط قیمت‌گذاری رعایت شود و قیمت‌ها باید در منظر مصرف‌کننده قرار گیرد. وی تصریح کرد: در مورد کالاهایی که دولت بر روی قیمت آن‌ها حساسیت دارد، قیمت باید بر روی کالا نیز درج شود. البته در قانون تعزیرات هم صراحت دارد که اگر مشتری وارد مغازه‌ای شد، باید نرخ نامه را ملاحظه کند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: درصورتی‌که ذرت عرضه‌شده در بورس کالا طی چند روز خریداری نداشت، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی به‌عنوان بازار ساز موظف به خریداری ذرت هستند. مسعود احمدی بابیان اینکه کشاورزان از سیاست جدید دولت یعنی اجرای طرح قیمت تضمینی به‌جای خرید تضمینی ذرت خوزستان رضایت کامل رادارند گفت: هیئت‌وزیران در اوایل سال جاری و بر اساس ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی اجرای طرح قیمت تضمینی جو کرمانشاه و ذرت خوزستان را به‌صورت پایلوت در بورس کالای ایران ابلاغ کرد تا در صورت موفقیت این طرح از سال آینده محصولات بیشتری بر اساس سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا مورد معامله قرار گیرد. مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان اظهار داشت: دولت در سال‌های گذشته ذرت خوزستان را به‌صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری می‌کرد و مجبور بود با تحمیل هزینه‌های هنگفتی کل پول کشاورزان را پرداخت کند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت پول کشاورزان ظرف دو تا سه ماه به دستشان می‌رسید. وی افزود: اما اکنون بیش از 70 درصد پول کشاورزان (وجه معامله ذرت در بورس کالا) در مدت 48 ساعت به حسابشان واریز می‌شود و مابه‌التفاوت قیمت کشف‌شده در بورس باقیمت اعلامی دولت نیز در مدت کوتاهی به آن‌ها داده می‌شود. به گفته احمدی، به‌این‌ترتیب این طرح هم به سود کشاورز و هم به سود دولت است و بدون شک از سال آینده شاهد توسعه معاملات قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در سراسر کشور خواهیم بود.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن لوازم‌خانگی اظهار داشت: بعد از 50 روز سکوت، بالاخره بانک مرکزی در مورد اجرایی شدن طرح اعطای تسهیلات بانکی 10 میلیون تومانی به فروش کالا اظهارنظر کرد، اما اعلام اختصاص بخشی از این تسهیلات به لوازم‌خانگی خارجی باعث شوک و تعجب تولیدکنندگان داخلی شد. وی ادامه داد: سخنگوی دولت در مورد دلیل این اقدام عنوان کرد که نمی‌توانیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم و آن‌ها را مجبور به خرید کالای خاصی کنیم. این در حالی است که مسئولان همواره بر اجرای اقتصاد مقاومتی و لزوم حمایت از تولیدات داخلی تأکید داشته‌اند. ایشان با اشاره به مذاکره تولیدکنندگان لوازم‌خانگی با مسئولان وزارت صنعت برای تغییر در تصمیم بانک مرکزی، گفت: از مسئولان وزارت صنعت خواسته‌ایم تا موضوع اختصاص تسهیلات بانکی به لوازم‌خانگی وارداتی را در جلسه امروز هیئت دولت مطرح کنند تا تغییری در این مورد صورت گیرد.

به نقل از رویترز، با انتشار آمارهای قوی از اقتصاد ژاپن و کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت اما بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که قیمت نفت از کمترین قیمت‌های سال 2008 نیز پایین‌تر برود. هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 44 سنت افزایش یافت و 40.70 دلار در هر بشکه فروخته شد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، قیمت نفت روز گذشته حتی به زیر 40 دلار در هر بشکه نیز رسیده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز 44 سنت افزایش یافت و بشکه‌ای 37.95 دلار معامله شد. کاهش 1.9 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا عامل افزایش قیمت نفت خام آمریکا عنوان‌شده است. ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته به 488 میلیون بشکه رسیده است. به نقل از رویترز، رایان لنس مدیرعامل شرکت نفتی آمریکایی کونوکوفیلیپس در دوحه (پایتخت قطر) گفت: من انتظار دارم بودجه سرمایه‌گذاری‌های نفتی در سال آینده کاهش پیدا کند؛ بنابراین ما باید انتظار کاهش عرضه را در سال 2016 داشته باشیم. بازار تعادل خود را مجدداً به دست خواهد آورد و این اتفاقی است که رخ خواهد داد. این در حالی است که رئیس کونوکوفیلیپس پیش‌تر گفته بود: توسعه نفت شیل آمریکا به‌رغم کاهش قیمت نفت خام ادامه خواهد یافت، زیرا پیشرفت‌های تکنولوژیک باعث خواهد شد هزینه‌های تولید این نفت به‌شدت کاهش پیدا کند. در شرایطی که قیمت نفت به کمتر از 40 دلار رسیده وی گفته بود، تصور اینکه قیمت‌های نفت به 40 دلار در هر بشکه بازگردد دشوار است. لنس گفت: نوآوری‌ها در حال حاضر به یک رنسانس انرژی در آمریکا منجر شده است. ذخایر نفت شیل امروزه می‌توانند باقی بمانند و هزینه قابل توجیه تولید نفت شیل 15 الی 30 درصد کاهش‌یافته است. وی افزود: صنعت نفت شیل آمریکا هم در قیمت 100 دلار برای هر بشکه نفت و هم 50 یا 60 دلار در هر بشکه دوام خواهد یافت.

تولید انواع کامیون در کشور 68.5 درصد کاهش‌یافته است. آبان ماه امسال تولید انواع کامیون در ارس خودرو دیزل با کاهش صددرصدی از 239 دستگاه در آبان 1393 به صفر، در ایران‌خودرو دیزل با کاهش 74.6 درصدی از 134 دستگاه در آبان 1393 به 34 دستگاه، در سایپادیزل با کاهش 61.8 درصدی از 612 دستگاه در آبان 1393 به 234 دستگاه، در کاریزان خودرو با کاهش صددرصدی از 231 دستگاه در آبان 1393 به صفر، در گروه بهمن با کاهش 42.2 درصدی از 580 دستگاه در آبان 1393 به 335 دستگاه در ماموت با کاهش صددرصدی از 160 دستگاه در آبان 1393 به صفر و در آذهایتکس با رشد 50 درصدی از هشت دستگاه در آبان 1393 به 12 دستگاه افزایش‌یافته است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور اجرایی و سرمایه گذاری گفت: یک شرکت کره جنوبی در اجرای طرح راه‌آهن این استان مشارکت و سرمایه گذاری می‌کند. ملک محمد قربانپور اظهار داشت: مذاکرات اولیه و گفت‌وگوهای مشارکت چهارمحال و بختیاری با نماینده تام‌الاختیار شرکت کره‌ای برای سرمایه گذاری درزمینهٔ حمل‌ونقل ریلی این استان انجام‌شده است. به گفته وی، این شرکت کره‌ای آماده تأمین اعتبار و اجرای طرح راه‌آهن چهارمحال و بختیاری است. قربانپور افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پس از بررسی‌های بیشتر و در نشست‌های بعدی با مسئولان این شرکت انجام می‌شود. ایشان افزود: فاز نخست طرح اتصال این استان به شبکه ریلی کشور هم‌اینک با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

برحسب اعلام سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه بالغ‌بر 13 هزار و 205 میلیارد ریال سهم دولتی توسط این سازمان واگذارشده که از این میزان 11 هزار و 681 میلیارد ریال در بورس، 368 میلیارد ریال در فرابورس و 1157 میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسیده است. همچنین از 13 هزار و 205 میلیارد ریال سهم دولتی واگذارشده در این مدت 11497 میلیارد ریال به‌صورت بلوکی، 169 میلیارد ریال به‌صورت تدریجی و 1539 میلیارد ریال به‌صورت ترجیحی واگذارشده است. افزون بر این از این میزان واگذاری از ابتدای امسال تاکنون 1507 میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های گروه یک ماده دو قانون اصل 44 و 11698 میلیارد ریال مربوط به شرکت‌های گروه دو ماده 2 این قانون بوده است.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس-کی‌ال‌ام گفته است که پروازهای منظم خود را به ایران دوباره از چند ماه دیگر آغاز می‌کند. این شرکت روز سه‌شنبه ۸ دسامبر اعلام کرد که از آوریل ۲۰۱۶ هفته‌ای سه بار (چهارشنبه، جمعه و یکشنبه‌) پرواز مستقیم خود را از فرودگاه شارل دوگل پاریس به فرودگاه امام خمینی تهران برقرار می‌کند. پرواز‌ مستقیم ایرفرانس از پاریس به تهران به علت مشکلات مالی از سال ۲۰۰۸ متوقف‌شده بود. بخش عمده‌ای از توقف پروازهای اروپایی به تهران به دلیل افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بوده است. بر روی وبسایت این شرکت آمده که "ایرفرانس می‌خواهد ازسرگیری روابط بازرگانی حمایت کند، چون اتحادیه اروپا چهارمین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود." فردریک گاگی، مدیرعامل ایرفرانس گفت: "با برقراری این مسیر پرواز، ایرفرانس نشان می‌دهد که می‌خواهد از همه امکانات و فرصت‌های سودآور استفاده کند." فرانسه یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران به‌ویژه در حوزه نفت و خودروسازی بوده است، هرچند روابط اقتصادی بین دو کشور در چند سال اخیر کاهش‌یافته بود. فرانسه به‌عنوان یکی از اعضای گروه ۱+۵ نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای با ایران ایفا کرد و بسیاری از مواقع موضعی سرسختانه در قبال برنامه اتمی ایران داشت.

بعد از توافق هسته‌ای، بحث گردشگری در ایران بسیار مهم شده است. رسانه‌های خارجی زیادی به این پرداخته‌اند که گردشگری ایران در سال ۲۰۱۶ متحول خواهد شد و بعضی‌ها نیز تورهای ایران‌گردی ترتیب دیده‌اند. حالا نیز نشنال جئوگرافیک که پایگاه بین‌المللی جغرافی است، ۱۶ کشور را به شهروندان انگلیسی پیشنهاد داده که در سال جدید میلادی، باید حتماً از آن دیدن کنند. ایران، در ردیف اول این پیشنهادات قرار دارد. پایگاه اینترنتی نشنال جئوگرافیک، عکسی را برای معرفی ایران روی سایت قرار داده و در توضیح آن نوشته است: «تورهای جدید، بازگشایی سفارت انگلیس در ایران و لغو تحریم‌ها چشم‌انداز جدیدی برای گردشگری ایران به وجود آورده است. چند سال پیش آینده گردشگری این کشور به نظر تاریک می‌رسید ولی با لغو تحریم‌ها به نظر می‌رسد این گل صحرا شکوفه دهد.»

مجموع معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه (با احتساب معاملات صورت گرفته در بازار بلوک) در روز جاری به مبلغ 206.4 میلیارد تومان رسید که از این میان سهم اوراق بدهی 19.7 میلیارد تومان و سهم معاملات عمده 99.9 میلیارد تومان بود. ارزش اوراق بهادار مبادله شده‌ امروز در بورس اوراق بهادار تهران به مبلغ 60.3 میلیارد تومان و در فرابورس به 146.1 میلیارد تومان رسید که بانک ملت با 6.4 میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و معامله بلوک اوراق صکوک اجاره چادرملو با 95.4 میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند. گروه بانک با 12.1 میلیارد تومان و گروه خودرو با 6 میلیارد تومان بیشترین سهم را در معاملات امروز بورس نسبت به سایر صنایع از آن خود کردند. نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار 17 واحد، شاخص قیمت 7 واحد و شاخص فرابورس 3 واحد افزایش داشتند. شاخص کل بورس تهران با رشد امروز خود به عدد 62410 واحد و شاخص قیمت به 24300 واحد رسید. بانک ملت با 27 واحد بیشترین اثر مثبت و فولاد مبارکه با 21 واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان:

علیرغم بهبود نسبی فضای عمومی بازار، شرایط حاکم بر معاملات سهام نمادهای صنعت سیمان توفیری با روزهای گذشته نداشت. از میان 32 نماد باز این صنعت، 19 نماد با حجم معاملاتی معادل 1185 هزار سهم و ارزش معاملاتی برابر با 1610 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند. حجم و ارزش معاملات از روز گذشته هم کمتر بود. از میان نمادهای معامله‌شده و بر پایه قیمت‌های پایانی تنها 6 نماد اندکی مثبت، 5 نماد بدون تغییر قیمت و مابقی نمادها منفی بودند. سیمان شرق با 693 هزار سهم به ارزش 436 میلیون ریال حدود 27 درصد ارزش معاملات و سیمان ارومیه با 94 هزار سهم به ارزش 341 میلیون ریال معادل 21% ارزش معاملات نمادهای صنعت سیمان را به خود اختصاص دادند. 13 نماد سیمان اردبیل، بجنورد، خزر، اصفهان، صوفیان، فارس، قاین، کارون، مازندران، هگمتان، هرمزگان، ایلام و نی‌ریز امروز شاهد انجام معاملاتی نبودند. امروز هیچ‌یک از نمادهای صنعت سیمان مشمول بازگشایی، توقف و یا حراج مجدد قیمت واقع نشدند.

امروز نمادهای لیدر صنعت سیمان در قیاس با روز گذشته تغییری در وضعیت خود نداشتند. ارزش معاملات سه هلدینگ بزرگ این صنعت به کمتر از 40 میلیون تومان بالغ شد و تقریباً هر سه نماد تمامی معاملات خود را در دامنه منفی قیمت گذراندند. امروز مراسم معارفه مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو) برگزار و آقای مرتضی داداش جایگزین آقای موذن چی مدیر عامل پیشین این شرکت شد.

تغییرات سهامداران بالای ۱% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فن‌آوری بورس تهران، در روز گذشت‍ه در نماد سیمان تهران شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران، در نماد سیمان کرمان شرکت مدبران اقتصاد و در نماد شرکت‌ سیمان شاهرود 1 شخصیت حقیقی خریدار سهام بوده و سایر سهامداران مهم این صنعت عهده‌دار نقشی نبوده‌اند.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24