Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در حال حاضر در تهران حدود ٩٠ هزار واحد مسكونی نوساز فروش نرفته وجود دارد كه در مقایسه با حجم محدود معاملات، به ظاهر بیانگر افزایش عرضه است اما در سال آینده كه بازار وارد رونق می شود...

شرط رونق غیر تورمی معاملات مسكن

با آنچه طی دو سال اخیر بر بازار مسكن گذشته است، پیش بینی شده است كه قیمت مسكن در سال ٩٦ جهش خواهد كرد و در این سال بازار با كمبود شدید عرضه روبرو خواهد شد اما این سناریو، مشروط به یك اقدام دست جمعی از جانب انبوه سازان، بازگشت پذیر و قابل تغییر است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،معاملات مسكن از یكی دو فصل آینده با رونق همراه خواهد شد و از آنجا كه تیراژ ساخت و ساز در سال گذشته ٥٠ تا ٦٠ درصد افت كرد، در نتیجه افزایش معاملات مسكن در سال ٩٥، به تدریج باعث ظاهر شدن تبعات كم كاری سازنده ها خواهد شد.اما در مقطع فعلی چنانچه نوع متفاوتی از ساخت و ساز شروع شود، جلوی بروز كمبود عرضه مسكن در سال ٩٦ گرفته خواهد شد و رونق غیر تورمی در معاملات مسكن برقرار خواهد شد.

برای این منظور باید تكمیل ساختمان های نیمه تمام در اولویت قرار بگیرد و به جای ساخت و ساز جدید، ساختمان های ناتمام سال های قبل تكمیل شود.در حال حاضر یك میلیون و ٣٧٥ هزار واحد مسكونی نیمه كاره در كشور وجود دارد كه ارزش كل سرمایه حبس شده در آنها، ٤٤ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

با تكمیل این ساختمان ها، حجم عرضه مسكن طی دو سال آینده متناسب با افزایش معاملات، تنظیم خواهد شد و از شكاف بین عرضه و تقاضا جلوگیری می شود.در سال گذشته كمتر از ٨٠٠ هزار واحد مسكونی، تكمیل و روانه بازار مصرف شد.

در حال حاضر در تهران حدود ٩٠ هزار واحد مسكونی نوساز فروش نرفته وجود دارد كه در مقایسه با حجم محدود معاملات، به ظاهر بیانگر افزایش عرضه است اما در سال آینده كه بازار وارد رونق می شود، ماهانه حدود ١٥ تا ٢٠ هزار خرید و فروش آپارتمان صورت می گیرد كه نیمی از این معاملات به واحدهای نوساز اختصاص دارد. بنابراین، لازم است در ماه های باقی مانده از سال جاری، با تكمیل نیمه كاره ها، حجم نوسازها باز هم افزایش یابد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24