Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این هلدینگ در ادامه فعالیت های خود، درحال مذاکره برای احداث نیروگاهی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان است. باانعقاد این قرار داد نیروگاهی ٩٠٠ مگاواتی با کلاس F احداث خواهد شد...

شفاف سازی نیروگاه سازی های غدیر در نقاط مختلف کشور

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر به تشریح آخرین برنامه های این هلدینگ دو هزار و 750 میلیارد ریالی پرداخت.
ابراهیم خوش گفتار در گفت وگو با خبرنگار بورس24 با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در تولید آب صنعتی در کشور، آمار وزارت نیرو را مورد استناد قرار داد که به موجب این آمار، به اندازه 100 سال از مجموعه آب های زیرزمینی بر داشت شده است.
وی با بیان این که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، باید تولید آب صنعتی نیز در اولویت سرمایه گذاری ها در کشور قرار گیرد، به تمایل این هلدینگ برای سرمایه گذاری در بخش آب اشاره کرد.
وی از مشارکت در مناقصات وزارت نیرو از جمله پروژه های لامرد و بوشهر به عنوان مصادیق تمایل این مجموعه برای سرمایه گذاری در آب نام برد.
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر در ادامه اظهارات خود، با توجه به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 930 مگاواتی هلدینگ برق و انرژی غدیر در منطقه اقتصادی انرژی بر لامرد، عنوان کرد: این هلدینگ در ادامه فعالیت های خود، درحال مذاکره برای احداث نیروگاهی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی پارسیان است. باانعقاد این قرار داد نیروگاهی 900 مگاواتی با کلاس F احداث خواهد شد.

نیروگاه های راندمان پایین و پیشنهاد این هلدینگ

خوش گفتار با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، تلاش ما بر این است که به گونه‌ای عمل می‌کنیم که کشور در عرضه برق مطمئن و پایا و باكیفیت مناسب (در حد استانداردهای جهانی) سرآمد كشورهای منطقه گردد.
وی که از میسر نمودن دسترسی آزاد به شبکه و رقابت منصفانه در بازار برق به عنوان اهداف این مجموعه نام می برد تا به این واسطه کشور به عنوان مركز راهبری شبكه برق در منطقه تثبیت شود، راندمان پایین برخی از نیروگاه های کشور را مورد اشاره قرار داد.
بالاترین مقام اجرایی هلدینگ برق و انرژی غدیر با توجه به میانگین 37درصدی راندمان شبکه نیروگاه های کل کشور، عنوان کرد: درحال حاضر راندمان نیروگاه های کشور از 20 درصد آغاز و تا 45 درصد پایان می یابد، بر این اساس به موجب این راندمان به وزیر محترم نیرو پیشنهاد خارج کردن نیروگاه های با راندمان پایین از مدار تولید را داده است و ما اماده همکاری هستیم .
وی که تولید برق از سوی نیروگاه های با راندمان پایین را 10 تا 15 هزار مگاوات بر آورد می کرد، ادامه داد: با توجه به تولید این میزان برق، این مجموعه قادر به جابجایی و احداث نیروگاه های جدید است.

نیروگاه های جدید

خوش گفتار در ادامه، از احداث نیروگاهی جدید در خوزستان در منطقه آزاد اروند خبر داد که با مشارکت سرمایه گذار خارجی احداث خواهدشد.
به گفته وی؛ در کنار این نیروگاه یک آب شیرین کن به ارزش سرمایه گذاری15 میلیون یورویی احداث خواهد شد که غدیر از سرمایه گذاری 55 درصدی برخوردار است، سرمایه گذار خارجی نیز به سرمایه گذاری 45 درصدی در این پروژه آب شیرین کن می پردازد.
این فعال در صنعت برق و انرژی افزود: فعالیت های اجرایی احداث آب شیرین کن از ماه آینده آغاز خواهد شد.
وی در ادامه سیاست سرمایه گذاری های جدید این هلدینگ را مشارکت با شرکتهای بین المللی اعلام و از احداث نیروگاهی در استان آذربایجان شرقی خبر داد که در این سرمایه گذاری نیز غدیر از سهم 55 درصدی و شانگهای الکتریک نیز از سهم 45 درصدی برخوردار است.
مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی غدیر اضافه کرد: همچنین با مشارکت شرکت فاتای ایتالیا نیز مقرر شده است شرکت مشترک تاسیس تا به این واسطه شرکت مشترکی برای اجرای سیاستهای دولت در افزایش راندمان نیروگاهها اقدام نماید
وی این اقدام را در راستای فعالیت های اجرایی بند (ق) قانون بودجه 94 تعریف کرد که به موجب این بند دایمی، از سوی این هلدینگ نامه مشترکی با سرمایه گذار خارجی به سازمان توسعه برق وزارت نیرو ارایه شد.
خوش گفتار ادامه داد: بر این اساس مقرر شده بودکه در سفر آقای روحانی به ایتالیا این تفاهم نامه مورد امضاء قرار گیرد که حملات تروریستی در پاریس منجر به لغو این سفر شد.
وی یاد آورشد: با توجه به دعوت نخست وزیر و رییس جمهور ایتالیا از رییس جمهور کشورمان، مقرر شده بودکه وی دیداری با تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز داشته باشند که در این دیدار تفاهم نامه مشترک نیز میان ایران و ایتالیا برای ایجاد شرکت مشترک مورد امضا قرار می گرفت.
این مقام مسوول در هلدینگ برق وانرژی غدیر در ادامه اظهارات خود، با توجه به استقبال سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بازار ایران، عنوان کرد: همچنین در راستای برنامه این شرکت برای تولید و راه‌اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک، با سرمایه گذاری یک شرکت هندی، نیروگاهی در مقیاس کوچک در رشت احداث خواهد شد.
خوش گفتار اضافه کرد: تفاهم نامه احداث این نیروگاه با این شرکت هندی که یک سرمایه گذار نیروگاهی در هند محسوب می شود، در حال نهایی شدن است که به موجب این تفاهم نامه، نیروگاه 22 مگاواتی در رشت احداث خواهد شد. احداث این نیروگاه از سرمایه گذار ی 12 میلیارد یورویی برخوردار است.

شروط ورود به بورس

وی درخصوص برنامه این هلدینگ برای ورود به بازار سرمایه، اظهار داشت: در ابتدای امر سرمایه این شرکت از محل آورده نقدی از 275 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت تا به این واسطه سال آینده این شرکت قادر به ورود به بازار سرمایه باشد.
وی شرط دیگر این هلدینگ برای ورود به بازار سر را ورود نیروگاه بهبهان به مدار تولید ذکرکرد و ادامه داد: در حال حاضر پیمانکار این نیروگاه یعنی مپنا در اجرای این پروژه تاخیر دارد؛ درصورتی که نیروگاه بهبهان وارد مدار تولید شود، فرایند ورود به بورس این شرکت جدی تر دنبال خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24