Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

١٠ درصد از سهام شرکت کیمیا گستر زنجان بزودی در فرابورس ایران عرضه می شود.

10 درصد از سهام شرکت کیمیا گستر زنجان بزودی در فرابورس ایران عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، ابراهیم جمیلی سهامدار عمده کیمیای زنجان گستران در نشست خبری عرضه اولیه سهام این شرکت با اشاره به عرضه ده درصدی سهام کیمیای زنجان در ادامه سخنان خود گفت: عرضه 90 درصد سهام شرکت را در زمان مناسب انجام خواهیم داد.

او گفت: این شرکت، شرکتی بسیار قدرتمند است و با توجه به این که بازار سهام روزگار خوشی را به خود نمی بیند،اما ما عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی افزود: این شرکت ده سال معاف از مالیات است که تا 20 سال هم این معافیت می تواند قابل تمدید باشد.وی خاطر نشان کرد: ما کارهای انجام دادیم که دیگران نمی توانند. از لحاظ تکنولوژی شرکت در 400 متر ،300 متر جلوتر است.

جمیلی درباره کشف قیمت سهم گفت: ما گران فروش نیستیم و این سهم را با نرخ مناسب عرضه خواهیم کرد.او ادامه داد: من به عنوان سهامدار عمده به کسانی که به دنبال سهم پایدار یا گین گرفتن بر روی سهم هستند پیشنهاد می کنم سهم ما را بخرند.

سهامدار عمده این شرکت همچنین در رابطه با زمان عرضه سهم گفت: درست است که بازار از عرضه های اولیه این روزها تجربه خوبی نداشته است، اما شرکت کیمیایی زنجان در شرایطی که شرکت های رقیب شرایط خوبی نداشتند وضعیت خیلی خوبی داشت. وی افزود: پیشرفت تکنولوژی خوب شرکت به حدی است که اگر خاک مناسب داشته باشیم می توانیم کنستانتره مس هم تولید بکنیم.من به دنبال حفظ اعتبارم در بازار سرمایه هستم و فکر میکنم صداقتمان را به بازار سرمایه نیز ثابت کرده ایم. مدیر عامل شرکت نیز در ادامه نشست خبری با اشاره به حفظ بازارهای صادراتی گفت: ما بازارهای صادراتی خود را حفظ و ایجاد کرده ایم.

غلامحسین جمیلی گفت: عرضه سهام به احتمال زیاد در روز سه شنبه صورت می پذیرد که البته این مهم به نظر فرابورس بستگی دارد.

بزرگترین مجتمع غرب کشور

این مجتمع بزرگترین مجتمع سرب و روی در غرب کشور خواهد بود. همچنین در یزد هم پروژه ای داریم که کیمیا در آن سهم خواهد داشت. سهامدار عمده کیمیا گستر زنجان افزود: فاز اول پروژه مهدی آباد شروع شده و کیمیا گستر در آن پروژه سهمی دارد، که به همین تناسب در افزایش سرمایه شرکت نیز حضور خواهد داشت.

به گفته او کیمیا گستر زنجان بزرگترین شرکت تولید کننده کنستانتره سرب و روی کشور است و به صورت داوطلبانه وارد فرابورس خواهد شد. او گفت: تولید اصلی شرکت کنستانتره سرب و روی است، اما تولیدات دیگری نیز می توانیم داشته باشیم.

افزایش سرمایه

وی افزود: به این مهم نیز توجه داشته باشید، که از هر نظر ما در مقایسه با رقبایمان مثبت بودیم. برنامه قطعی افزایش سرمایه را برای کیمیا گستر در نظر داریم که با توجه به موافقت بورس این مهم برای سال 95 اجرایی خواهد شد.

جمیلی اضافه کرد: من به کسانی قصد خرید سهم را داشته باشند وعده صداقت می دهم، که تا به اینجای کار نیز چنین جلو آمدیم. ما می توانستیم افزایش سرمایه داشته باشیم و بعد عرضه کنیم، اما این کار را نکردیم. این وعده را نیز به طالبان سهم می دهم که بر روی محصولات دیگری برای تولید مثل سولفات سرب و...؛ مشغول کار هستیم.

تنوع محصولات

وی تصریح کرد: بگذارید خبرهای خوب همیشه داشته باشیم. به طور قطع سال آینده آغاز تولید برخی از این محصولات توسط مدیرعامل شرکت اعلام خواهد شد و تنوع تولید شرکت نیز بالا خواهد رفت.

سهامدار عمده این شرکت صنعتی و معدنی افزود: برای شناخت سهامداران از وضعیت پیشرفت تکنولوژی کافی است، به این نکته اشاره کنم که ما هم اکنون می توانیم 80 درصد نقره را از دل خاک بگیریم که این مهم نه تنها به نفع ما بلکه به نفع صنعت کشور است.

او گفت: شرکت برای حضور در بازارهای صادراتی شرایطی ویژه ای دارد، اما حال بورس این روزها چندان خوب نیست و من فکر می کنم تا دو سال دیگر نیز این شرایط ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تاثیر برجام بر اقتصاد ایران خود به زمانی دو ساله احتیاج دارد. نرخ جهانی نفت و افت پی در پی آن نیز موضوع دیگری است که به این زودی ها حل شدنی نخواهد بود.

حفظ موقعیت در بازارهای صادراتی

مهندس جمیلی مدیرعامل شرکت نیز در این نشست خبری در ادامه با اشاره به موقعیت خاص استقرار واحدهای شرکت گفت: منبع تامین 90 درصد ماده اولیه ما از معدن انگوران است.

او گفت: تقریبا 80 درصد آن هم در شهرک صنعتی زنجان استفاده می شود، که این نزدیکی محل استقرار تاثیر بسزایی در هزینه هایمان گذاشته است. وی افزود: با همت و تلاش همکاران توانسته ایم، راندمان خوبی را در مقایسه با دیگر شرکت ها داشته باشیم و در شرایط سخت بازارهای صادراتی خود را ایجاد و حفظ کنیم.

رشد فروش و...

وی ادامه داد: تولید اصلی شرکت کنستانتره سرب و روی است، اما چیزهای دیگر هم می توانیم تولید کنیم. ما به نسبت سال 93 از لحاظ بودجه ای 23 درصد رشد فروش داشته ایم، اما از لحاظ تولید در قیاس با سال گذشته کاهش تولید را تجربه کرده ایم.

این مقام مسئول در کیمیا گستر زنجان تصریح کرد: با توجه به کارهای صورت پذیرفته در شرایطی که تمامی شرکت ها با تعدیل منفی روبرو بودند، دو شرکت زنجان و زرین معدن تعدیل مثبت داشتند و در 6 ماهه دوم سال 94 در مجموع 3900 تن صادرات خواهیم داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24