Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار در برابر سوال خبرنگار بورس ٢۴ که چه تحلیلی از اوضاع بازار سهام دارید به ویژه این که یک سال است که پس از حدود یک دهه از مدیریت بازار سرمایه فاصله گرفته اید؟که او به این پرسش پاسخ نداد و تنها گفت:بانک توسعه صادرات از طریق تامین سرمایه آرمان در بازار سهام حضور دارد و ابزارهای خوبی هم در این شرکت تامین سرمایه در حال طراحی است.

صالح آبادی:فقط از طریق «آرمان» در بازار سهام حضور داریم/همایش مالی اسلامی در تهران برگزار می شود

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در نخستین نشست خبری خود با رسانه های بورسی از برگزاری همایشی خبر داد که در ششم دی ماه با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران ارشد صنعت مالی در کشورهای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،علی صالح آبادی رئیس انجمن مالی اسلامی ایران اعلام کرد: این همایش نخستین گردهمایی مالی و اسلامی است که ششم دی ماه با حضور متخصصان صنعت مالی از 25 کشور جهان اسلام در تهران و با هدف توسعه ابزارهای مالی اسلامی برگزار می شود. 

به گفته وی، 25 مقاله ارزشمند از اندیشمندان حوزه مالی جهان اسلام در این همایش ارائه می شود و به نظر می رسد با برگزاری این گردهمایی ابزارهای نوین مالی-اسلامی در کشور بیشتر به کار گرفته شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت:غلامرضا مصباحی مقدم،ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و آیت الله تسخیری از جمله مدعوین ایرانی حاضر در این همایش هستند.

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در برابر سوال خبرنگار بورس24 که چه تحلیلی از اوضاع بازار سهام دارید به ویژه این که یک سال است که پس از حدود یک دهه از مدیریت بازار سرمایه فاصله گرفته اید؟که او به این پرسش پاسخ نداد و تنها گفت:بانک توسعه صادرات از طریق تامین سرمایه آرمان در بازار سهام حضور دارد و ابزارهای خوبی هم در این شرکت تامین سرمایه در حال طراحی است.

خبر تکمیلی ...

علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و رئیس سابق سازمان بورس در نشست خبری امروز از برگزاری همایش مالی اسلامی در ششم دی‌ماه خبر داد و گفت: این همایش در دانشگاه الزهرا در محورهای فرصت‌های توسعه ابزارهای مالی اسلامی در بازار پول و سرمایه، جایگاه تأمین مالی اسلامی در هر یک از بازارهای سرمایه، پول و بیمه همچنین نقش ابزارهای تأمین مالی اسلامی در توسعه اقتصادی برگزار می‌شود.
به گفته وی، تعداد مقالات 25 مقاله بوده که البته همه مقالات در فرصت یک روزه قابل ارائه نیست اما در فصلنامه و کتاب مالی اسلامی منتشر خواهد شد.
وی ادامه داد: سخنرانان در این همایش رئیس کل بانک مرکزی، غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیته فقهی بازار سرمایه، آیت‌الله تسخیری عضو کمیته سازمان بورس و یکی اساتید از دانشگاه مالزی و پور محمدی خواهند بود.
وی در ادامه درخصوص  کمیته های مختلف  برای برگزاری دوره‌های مالی اسلامی نیز توضیح داد: کمیته آموزش  کمیته پژوهش و انتشارات، کمیته روابط عمومی و کمیته پایش و ارزیابی مالی اسلامی طراحی می‌شوند. کمیته توسعه بازار کار اسلامی هم یکی از کمیته‌هایی است که فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
صالح‌آبادی گفت: بحث مالی اسلامی فقط به بازار سرمایه محدود نمی‌شود بلکه علاوه بر آن بانکداری اسلامی و حوزه بیمه اسلامی مورد توجه مالی اسلامی قرار دارد و در این حوزه‌ها هم امکان طراحی ابزارهای جدید اسلامی وجود دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت انجمن در حوزه بانک، بازار سرمایه و بیمه خواهد بود، افزود: برنامه همکاری با حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و پژوهشی در داخل و خارج از کشور، برگزاری نشست‌های ماهانه و ارائه مقالات پژوهشی در این نشست‌ها و برگزاری همایش سالانه مالی اسلامی از دیگر برنامه‌های انجمن است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه شورای عالی بورس راه‌اندازی کمیته فقهی را تصویب کرد، گفت: این کمیته در سازمان بورس اوراق بهادار شکل گرفت و خوشبختانه کمیته فقهی مدتی پیش در بانک مرکزی هم رسمی شد و دستورالعمل آن تصویب و ابلاغ شد.
صالح‌آبادی با بیان اینکه نیازمند راه‌اندازی انجمن‌های مالی اسلامی همانند دیگر کشورهای اسلامی هستیم، گفت: هم‌اکنون در کشورهای مختلف اسلامی از جمله مالزی انجمن‌های تخصصی وجود دارند.
رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ساختار مربوط به طراحی ابزارهای مالی اسلامی در درون ساختارهای تصمیم‌گیری به وجود آمده و جا دارد در حوزه بخش غیر دولتی و ان‌جی‌اوها تشکل‌هایی راه‌اندازی شوند.
وی با اشاره به ارائه درخواست رسمی برای تشکیل انجمن مالی اسلامی در شهریور 92 تصریح کرد: سرانجام در آذرماه 93 مجوز انجمن صادر شد و اجازه برگزاری مجمع و مراحل ثبت آن اخذ شد. مجمع مؤسس در اسفند 93 برگزار و هیأت مدیره انتخاب شد و در نهایت شهریورماه 94 مجوز ثبت کسب شد.
صالح‌آبادی با بیان اینکه امسال اولین سال آغاز به کار این انجمن است، گفت: هدف اصلی این انجمن ارتقای دانش مالی اسلامی و ارتقاء کمّی و کیفی این دانش در کشور است. بین‌المللی شدن مالی اسلامی تبادل استاد و دانشجو با سایر دانشگاه‌های اسلامی از جمله اهداف این انجمن است.
وی در خصوص پیشنهاد انتشار 150 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی توسط دولت در سال آینده گفت:‌ این اوراق مشابه اسناد خزانه است به طوری که دولت با انتشار آن می‌تواند بدهی خود به پیمانکاران را در قالب این اوراق بپردازد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: انتشار این میزان اوراق به این معنا نیست که در یک سال همه آن به فروش برسد بلکه فرایند تدریجی دارد و از طرف دیگر دو کارکرد مهم خواهد داشت. همچنین صاحبان این اوراق می‌توانند این اوراق را در بازار سرمایه بفروشند و یا اینکه به عنوان وثیقه تسهیلات نزد بانک قرار دهند.
وی در برابر این سوال خبرنگار بورس24 که آیا انجمن مالی اسلامی و بانک توسعه صادرات قصد سرمایه گذاری و ورود به بازار سرمایه را دارد؟ گفت: انجمن مالی و اسلامی همانند هر انجمن و پروهشگاهی در راستای ارتقاء سطح دانش مالی و ارائه ابزار های مختلف تلاش می کند و ماهیت تامین مالی ندارد. همچنین بانک توسعه صادرات با توجه به دولتی بودن خود و نحوه اداره آن و همچنین به دلیل اینکه این بانک در راستای توسعه و صادرات فعال است برنامه ای برای ورود به سرمایه گذاری در بازار سرمایه را ندارد.

صالح آبادی همچنین در خصوص نحوه مدیریت بازار سرمایه طی این یک سال سکوت کرد و گفت: بنده نظری در این خصوص ندارم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24