Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این سهامدار جزء از سرمایه گذاری پتروشیمی خواست هر چه زودتر تکلیف سهام خود در ساختمان ایران را مشخص کند و اگر برنامه ای برای فروش بلوک ٢٧ درصدی خود ندارد،سهامداران حقیقی بیهوده معطل نشوند و از این شرکت در آستانه شناسایی زیان خارج شوند،چون در این صورت امیدی به تکان خوردن سهم و سود بردن از آن با وجود اختلافات و ابهامات نیست...

رقص در غبار «وساخت»/نگرانی حقیقی ها از انجام نشدن معامله بلوک ٢٧ درصدی

مجمع سرمایه گذاری ساختمان ایران امروز به تقسیم سود 10 تومانی به ازای هر سهم رای داد،این در حالی است که شرکت فقط 62 ریال سود قابل توزیع داشت که با این نظر سهامداران عمده شرکت ناچار به تقسیم سود از انباشته بیش از 100 میلیارد تومانی شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،در مجمع امروز وساخت سوال حقیقی ها برای سرانجام خروج وپترو از این سهم بدون پاسخ ماند.در این جلسه یک سهامدار حقیقی از رئیس مجمع سوال کرد که چرا خروج سرمایه گذاری پتروشیمی از ساختمان ایران امسال انجام نشده و این موضوع به تداوم ابهامات شرکت و عدم رشد قیمت سهم منتج شده است؟ که رئیس جلسه پاسخ داد:اینجا مجمع وساخت است و باید وپترو پاسخ سوال شما را بدهد.

در این حال رمضان زاده نماینده سرمایه گذاری پتروشیمی پاسخی برای این سوال سهامداران نداشت.در این شرایط یکی دیگر از سهامداران معترض به این موضوع به خبرنگار ما گفت:الان 12 سال است که سرمایه گذاری پتروشیمی در ساختمان ایران است و این موضوع سبب اختلافاتی با دیگر شرکا در این سهم شده و از طرفی اساسا این سهم ارتباطی با فلسفه وجودی وپترو ندارد.اما این اتفاق به زیان سرمایه گذاران خرد هم تمام شده است چرا که آن ها چوب این ابهامات را می خورند،به خاطر این معامله که 12 سال است که قرار شده انجام شود و سرمایه گذاری پتروشیمی سهم را بفروشد ،قیمت سهم بالا نمی رود و حقیقی ها در این سهم نه سود می گیرند و نه بازده سهم!!!

این حقیقی هشدار داد:اختلافات در ساختمان ایران این شرکت را به اضمحلال می کشاند و باید زودتر فکری برای وضعیت نابسامان این شرکت بورسی کرد.

این سهامدار جزء از سرمایه گذاری پتروشیمی خواست هر چه زودتر تکلیف سهام خود در ساختمان ایران را مشخص کند و اگر برنامه ای برای فروش بلوک 27 درصدی خود ندارد،سهامداران حقیقی بیهوده معطل نشوند و از این شرکت در آستانه شناسایی زیان خارج شوند،چون در این صورت امیدی به تکان خوردن سهم و سود بردن از آن با وجود اختلافات و ابهامات نیست.

خبر تکمیلی ...

مجمع امروز وساخت با حضور 68 درصد از سهامداران تشکیل شد.
هیات رییسه:
رییس مجمع  محمد بدیعی
رمضان زاده  ناظر اول
پور فرج قاجاری  ناظر دوم
غلامی  منشی
مدیرعامل برومند
 در مجمع امروز 10 تومان سود تقسیم شد. هیات مدیره شرکت نیز شرکت پیمان سازان تجارت اطلس، آینده سازان دنیای تجارت ، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ، سرمایه گذاری هامون کیش  و دانای تجارت نوین امروز انتخاب شدند.
برومند مدیر عامل شرکت در این مجمع گفت: پیش بینی های هیات مدیره ساختمان ایران که برنامه های سال پیش بر اساس آن پایه گذاری شده و انعکاس یافته بود، بنا به دلایل گوناگون تحقق نیافت. اصلی ترین آن تداوم خلاف انتظار رکود عمومی در اقتصاد کشور و عمق بیشتر رکود در بخش ساختمان بوده است. 
وی ادامه داد: هیچ یک از برنامه های دولت برای خروج از بحران از بخش ساختمان متاسفانه تحقق نیافت. پیش بینی های طرح جامع مسکن برنامه ریزی برای احداث واحدهای مسکونی اجتماعی افزایش وام خرید مسکن سرمایه گذاری در مسکن استیجاری و تشویق سرمایه گذاران برای حضور در این بخش تا زمان ارائه گزارش نتیجه بخش نبوده است. کاهش ارزش سهام شرکت های بورسی و افت شاخص بورس در این بخش تا زمان ارائه این گزارش نتیجه بخش نبوده است.
وی افزود: گرچه امیدوارانه کماکان در انتظار تحقق پیش بینی های طرح جامع مسکن و به تبع آن ساخت 2400 هزار واحد مسکونی طی این برنامه تا سال 1405 هستیم، تا از رهگذر آن تحول اقتصادی و کسب سود مناسب شرکت تحقق یابد.  شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران در نتیجه ادامه چنین رکودی ضمن عدم انتفاع از دوران رونقی که انتظار آن را داشتیم، متحمل ضرر و زیان قابل توجهی شده است. بسیاری از دارائی های مجموعه شرکت های تابعه لطمه دیده اند. در شرکت نوسازی و ساختمان تهران زمین لواسان پس از سال ها صرف وقت و سرمایه گذاری مالی سرانجام به داخل محدوده انتقال نیافت و هزینه های انجام شده  در دست انجام کارشناسی مدعی است تا حداقل بخشی از هزینه ها جبران گردد.
برومند درمورد پروژه های شرکت گفت: پروژه ظفر هنوز به سرانجام مورد انتظار در زمینه تعیین سهم طرفین و قطعی شدن سهم شرکت نوسا نرسیده و هنوز در دست کارشناس رسمی برای نهائی شدن است. در شرایط تداوم رکود سازمان منطقه آزاد کیش علی رغم 2.5 سال درخواست های پی در پی شرکت نوسا برای صدور پروانه ساختمانی و امتناع از صدور آن به بهانه عدم انجام عملیات ساختمانی درخواست فسخ قرار داد و باز پس دادن زمین نموده است. این موضوع  با واکنش سریع و جدی نوسا مواجه شده و درخواست سازمان منطقه آزاد کیش را غیر قانونی و خارج از معیارهای شناخته شده اعلام نموده است. نتیجه آنکه یا منطقه آزاد کیش به وظائف خود برای صدور پروانه ساختمانی اقدام  خواهد کرد، امری که به آن امیدواریم و یا آنکه به اقدام غیر قانونی خود پافشاری می کند که در این صورت راهی بجز دادخواهی در قوه قضائیه نخواهد بود.
وی گفت: شرکت های نوسازی ساختمان تهران، تامین مسکن نوین ، تامین مسکن جوانان، تامین مسکن نوید ایرانیان، پشتیبانان ایجاد ساختمان، توسعه و عمران استان اردبیل ، سرمایه گذاری و توسعه خوزستان، عمران کاران خوزستان، ساختمان و توسعه فن آوری – سازین، مدیریت پروژه های توسعه و ساخت آریان، سرمایه گذاری ساختمان نوین، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، توسعه و عمران زاگرس  از شرکت های مشمول تلفیق هستند.
به گفته وی، از سایر شرکت های آن هم می توان به بانک اقتصاد نوین، بین المللی خانه سازی ایرانیان، سرمایه گذاری توسعه استان بوشهر، نجمه المدینه المقاومت البناء، عمران و مسکن سازان، عمران و مسکن سازان منطقه غرب، عمران و مسکن سازان شرق، استان سمنان، اصفهان، همران، مازندران، قزوین، استان کردستان، اردبیل، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، تامین سرمایه نوین، بورس انرژی ، بیمه نوین، می باشند.
سوالات سهامداران بیشتر پیرو پروژه های شرکت بود که مدیر عامل عنوان کرد همچنان در حال پیگیری این پروژه ها هستیم . حتی در مورد پروژه ظفر گفته شد که به قیمت های پایین واگذار نخواهیم نمود.
یکی از سهامداران شرکت در مورد عرضه سهام وساخت و قیمت گذاری این سهم پرسید که رییس مجمع و مدیر عامل و حتی نماینده "وپترو" پاسخی برای این سوال نداشتند. به طوری که  نماینده سرمایه گذاری پتروشیمی در این خصوص اظهار بی اطلاعی کرد.
برومند در پاسخ به این سوال که آیا قرار است وساخت بابت بدهی های خود به بانک اقتصاد نوین ساختمان تهاتر کند؟ گفت: "وساخت" بدهی معوقی  به بانک اقتصاد نوین نداشته و برنامه ای برای تهاتر ساختمان بابت پرداخت بدهی های جاری ندارد.
بند حسابرسی
بند 8 سرمایه گذاری گروه در بانک اقتصاد نوین به میزان 26.91 درصد معادل مبلغ 4326 میلیارد تومان می باشد که بر اساس ماده 5 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 8 بهمن ماه 86، سقف مجاز تملک سهام به طور مستقیم و غیر مستقیم برای هر شرکت سهامی عام 10 درصد تعیین و مقرر گردیده ظرف مهلت یک سال تطبیق با قانون مزبور صورت پذیرد. همچنین اعمال روش ارزش ویژه از بابت عملکرد شش ماهه ابتدای سال 94 سرمایه گذاری گروه بانک مزبور بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده شرکت اصلی انجام پذیرفته است.
مدیر عامل شرکت افزود: از ابتدای تاسیس بانک، با مجوز بانک مرکزی این شرکت به وساخت داده شد و اقدامات قانونی را برای این موضوع انجام داده ایم اما واگذاری سهام نباید با قیمت پایین انجام شود تا کنون هم به دلیل نبود تقاضا عرضه موفقیت آمیز نبود. اما عرضه سهام شرکت های تابعه که بانک اقتصاد نوین دارند با قیمت خوب انجام خواهد شد.
بند 11 چگونگی حل و فصل و ادعا و مطالبات احتمالی خریداران پروژه های شرکت فرعی نوسازی و ساختمان شرکت یاد شده در ارتباط با اخذ مجوز پایان کار پروژه های آسمان ونک و الهیه و همچنین بدهی احتمالی به سازمان تامین اجتماعی مازاد بر اقلام انعکاس یافته در دفاتر شرکت مذکور، به جهت عدم رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط این موسسه نامشخص می باشد.

گفته شد که باید برای انجام پروژه های عدم خلافی، پایان کار شهرداری و صدور سند انجام شود که پروژه یوسف آباد در حال اخذ سند بوده و پروژه آسمان ونک و الهیه هم در مرحله پایان کار هستند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24