Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کشف قیمت را بازار انجام می دهد،اما با توجه به این که ارزشگذاری سایر شرکت های بیمه را هم قبلا در مجموعه انجام داده بودیم،اولا ریسک شرکت را در صنعت بیمه پایین می دانم،دوما شرکت امکان سودسازی های بالاتر از پیش را دارد و سوما با توجه به اهمیت مراودات بین الملی در این شرکت با اجرای برجام شرایط جدیدتری پیش روی آن انجام می شود و با این شرایط امکان افزایش حق بیمه و کارمزد برای شرکت وجود دارد...

روایت ارزشگذار از سهمی که عرضه اولیه دارد

ده درصد از سهام بیمه اتکایی امین در حالی روز چهارشنبه همین هفته روی میز فروش گذاشته می شود که مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان ارزشگذار سهم جزئیاتی در خصوص این شرکت در آستانه کشف قیمت داد.

علی قاسمی به خبرنگار بورس24 گفت:سرمایه بیمه اتکایی امین 155 میلیارد تومان است که ظرف 4 سال به 400 میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان این که بیمه اتکایی امین دارای رتبه 1516 در توانگری مالی است،گفت:طبق این رده بندی این شرکت دارای رتبه خوبی است و از توانگری مالی مناسبی برخوردار است.

به گفته وی،این شرکت در سه حوزه بیمه مسئولیت،آتش سوزی و نفت فعال است و 93 درصد بیمه نامه های آن داخلی و فقط 7 درصد بیمه نامه خارجی صادر نموده است که از ریسک پایین شرکت حکایت دارد.

ارزشگذار بیمه اتکایی امین با بیان این که برای حق بیمه نامه های صادره این شرکت با ضریب نفوذ 4 درصد رشد پیش بینی شده است،خاطر نشان کرد:با این پیش بینی در حوزه های بیمه نامه های مسئولیت،آتش سوزی و نفت و با عنایت به توانگری مالی،افزایش سرمایه و ضریب خسارت در سنوات گذشته پیش بینی افزایش سودآوری برای شرکت وجود دارد.

قاسمی با اشاره که پرتفولیوی بیمه اتکایی امین گفت:96 درصد پرتفولیوی این شرکت نقد و در قالب سپرده های بانکی است،به این معنی که فقط 4 درصد شرکت سرمایه گذاری های دارای ریسک مثل سهام یا ساختمان دارد.

وی در برابر این سوال که آیا به عنوان ارزشگذار نظری راجع به پیش بینی سود 255 ریالی این شرکت و قیمت سهم دارد،گفت:کشف قیمت را بازار انجام می دهد،اما با توجه به این که ارزشگذاری سایر شرکت های بیمه را هم قبلا در مجموعه انجام داده بودیم،اولا ریسک شرکت را در صنعت بیمه پایین می دانم،دوما شرکت امکان سودسازی های بالاتر از پیش را دارد و سوما با توجه به اهمیت مراودات بین الملی در این شرکت با اجرای برجام شرایط جدیدتری پیش روی آن انجام می شود و با این شرایط امکان افزایش حق بیمه و کارمزد برای شرکت وجود دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24