Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس24 : به دلیل حجم بالای گزارشات؛ جدول براساس حروف الفبا ارائه شده است.

در نمادهای قاسم، مارون، هرمز، چکاوه، فولاژ، ثعمرا، سبزوا، خوساز، مفاخر، همراه، مبین، کیمیا، کدما، فخوز، سمازن، قهکمت، لپارس، وسینا، کپرور، سیستم تا این لحظه صورت مالی دوره ای آن در کدال ارائه شده از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد و به محض اعلام بودجه جدید تعدیل و یا عدم تعدیل این نمادها اطلاع رسانی خواهد شد.

در مورد نمادهای شپدیس، کخاک، بنیرو، شکلر، ولیز، وخاور، لخزر، سقاین، قصفها، قنیشا، وساپا، فارس، دلر، ثفارس، ما، خشرق، غدشت، سخاش، خفنر، دفارا، ثشرق، سپاها EPS جدید بدون تغییر برابر با EPS قبل توسط شرکت اعلام شده از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد. لازم به ذکر است در نماد دسبحا افزایش سرمایه نیز در عملکرد مالی شرکت لحاظ شده است.

سخزر: شرکت دلایل تعدیل را؛ کاهش تولید ومقدار فروش کلینکر و سیمان، همچنین کاهش درآمد حاصل از سرمایه گذاریها اعلام نموده است.

کپارس: دلیل عمده تعدیلات ناشی از رکود بی سابقه بازار ساخت ساز مسکن و درنتیجه رکود بازارداخلی در سال مورد نظر، افزایش هزینه های تولید وعدم افزایش نرخ فروش ناشی از رکود بازار به تناسب نرخ تورم همچنین افزایش هزینه های بارازیابی و فروش ناشی از رقابت شدید رقبا و کاهش نرخ فروش تولید کنندگان کاشی و سرامیک میباشد.

کمنگنز: کاهش مقدار فروش نه ماهه بعلت عدم انعقاد قرارداد با ذوب آهن تا پایان آذرماه می باشد. پیش نویس قرارداد با ذوب آهن موضوع ارسال سنگ تهیه و ارسال سنگ از دیماه آغاز و تا پایان سال کل مقدار درخواستی ارسال می شود. کاهش مقدار تولید عمدتاً بعلت عدم راه اندازی دستگاه HBS و آسانسور چاه پیروزی با توجه به وضعیت نقدینگی حاصل از عدم فروش در نه ماهه اول میباشد.

وآذر: تعدیل ناشی از؛ هزینه های مالی بابت عدم فروش واحدهای شرکت به دلیل رکود مسکن و تمدید ناخواسته تسهیلات ماخوذه از بانکها که هزینه سود و کارمزد وامها بابت افزایش هزینه های مالی شده است.

شدوص: دلایل تعدیل منفی؛ افزایش قیمت تمام شده محصول در اول دوره (به دلیل بالا بودن نرخ مواد اولیه در سال 93)، کاهش نرخ فروش بعلت عدم تقاضا و مازاد عرضه محصول میباشد.

خمحرکه: با توجه به اینکه تامین بخشی از مواد این شرکت به عهده شرکت ساپکو میباشد و با توجه به اینکه شرکت ساپکو اقدام به افزایش قیمت مواد نموده است به همین دلیل نیز قیمت فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته به یک اندازه افزایش یافته است. ضمنا در سال مورد گزارش شرکت کمتر از میزان پیش بینی افزایش نرخ مواد داشته است .افزایش هزینه های عمومی و اداری و تشکیلاتی عمدتا ناشی از افزایش هزینه های گارانتی و مطالبات مشکوک الوصول میباشد. افزایش هزینه های مالی عمدتا به دلیل عدم تسویه تسهیلات دریافتی به دلیل مشکلات نقدینگی میباشد.

شکربن: باتوجه به کاهش تقاضا از طرف مشتریان و میزان عرضه محصولات در بازار قیمت فروش کاملا رقابتی میباشد همچنین با توجه به پوشش مناسب مقداری تولید وفروش در نه ماهه سال چاری مقدار تولید وفروش از 25000تن به 27000تن افزایش یافته است.

ونفت: شرکت اعلام نموده؛ با توجه به واگذاری 51% سهام شرکت تابعه سرمایه گذاری نفت قشم از طریق فرابورس، سود ناشی از واگذاری پس از کسر هزینه های مزایده و مالیات متعلقه مبلغ 511.355 میلیون ریال محاسبه گردیده است.

ختراک: کاهش فروش به دلیل رکود حاکم بر بازار و کاهش تقاضای مشتری عمده و سایر مشتریان و به طبع آن کاهش تولید به دلیل کاهش تقاضا

غسالم: تغییرات مبلغ فروش سال مالی 94 با بودجه به دلیل پیش بینی افزایش مقدار فروش محصولات سالمین می باشد. افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته عمدتاً به دلیل افزایش در مصرف مقادیر مواد اولیه و افزایش نرخ برخی از مواد اولیه از جمله آرد، شکر، روغن نباتی و تخم مرغ خریداری شده نسبت به بودجه بوده است.

خساپا: علیرغم عدم تغییر در پیش بینی سود(زیان) خالص سال 94 ، علت تغییر در اقلام سود(زیان) مربوط به کاهش پیش بینی تیراژ تولید و فروش و همچنین کاهش هزینه های مالی نسبت به آخرین بودجه اصلاحی می باشد.

خاور: شرکت در خصوص دلایل کاهش سود هر سهم اعلام نموده؛ تغییرات میزان تولید و میزان فروش باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و کاهش تقاضای خرید میباشد.

فسپا: به دلیل تداوم رکود بازار و هم چنین کاهش قیمت فولاد شرکت پیش بینی می نماید که علی رغم 6 درصد کاهش در مقدار فروش حدودا" 10 درصد کاهش در مبلغ فروش محصولات اصلی و 40 درصد در مبلغ فروش محصولات فرعی که در سرفصل سایر درآمدها عملیاتی طبقه بندی گردیده داشته باشد که نهایتا منتج به کاهش سود میگردد.

غاذر: باتوجه به عدم افزایش قیمت محصولات شرکت درسه ماهه اول سال 94 و اعمال افزایش قیمت ازسه ماهه دوم سال 94 هزینه های شرکت درسه ماهه اول سال طبق قوانین دولت افزایش یافته ولی مبلغ فروش افزایش داده نشده است. به دلیل کاهش محصولات تولیدی کارخانجات مصرف کننده پودرآب پنیر، متاسفانه فروش این محصول برطبق برنامه پیش بینی شده به انجام نرسید وفروش این محصول کمترشد. شرایط حاکم براوضاع اقتصادی کشورباعث کاهش نقدینگی مصرف کنندگان وکاهش فروش گردیده است.

فجر: لازم به توضیح است هرچند درصد پوشش EPS درنه ماهه پایین می باشد،لیکن باتوجه به روند کاهش نرخ خرید ورق (دربازار) درسه ماهه پایان سال قیمت تمام شده محصولات نسبت به قبل کاهش خواهد یافت که بااین مسئله امیدواریم به سود پیش بینی شده دست یابیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24