Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس24 : پیش بینی بودجه سال مالی 95 برای 150 شرکت در جدول زیر تهیه شده است. به دلیل حجم بالای گزارشات جدول به ترتیب حروف الفبا مرتب شده است.



بترانس: پیش بینی افزایش فروش در سال 95 نسبت به سال 94 مربوط به پیش بینی افزایش حجم فروش می باشد.

تکنو: باتوجه به عدم تحقق بودجه سنوات قبل مخصوصا سال 94 شرکت پیش بینی برای سال 95 با سود هر سهم 10ریال پیش بینی می نماید واز دلائل آن تولید محصول با کیفیت وقیمت مناسب جهت جذب مشتری می باشد.

ثاباد: دربودجه سال 95 با درنظر گرفتن شرایط فعلی بازار مسکن در قسمت فروش وهمچنین در قسمت سایر درآمدهای عملیاتی ، ایجاد درآمدهای مستمر مانند درآمد اجاره واحدها تنظیم گردیده است.

حتاید: درآمدهای عملیاتی پیش بینی شده سال 95 نسبت به سال قبل کاهش یافته است، عمده درآمدهای کاهش یافته مرتبط با ناحیه هرمزگان به علت خاتمه برخی از قراردادهای متفرقه از قبیل پروژه آلومینیوم و کاهش حجم عملیات می باشد. درآمد اجاره واگذاری تجهیزات و ماشین آلات ترمینال شماره یک بندر شهید رجائی در سال 95 نسبت به سال قبل به علت کاهش حجم عملیات کاهش یافته است.

حخزر: شرکت دلایل تعدیل را؛ افزایش درآمد ارائه خدمات بواسطه، افزایش تناژ حمل و تعداد سفرها؛ افزایش در بهای تمام شده عملیات شرکت به واسطه افزایش حقوق و عوارض بندری و تخلیه و بارگیری براساس افزایش تعداد سفرها و به تبع آن افزایش در سوخت و تعمیرات ادواری و قطعات و هزینه بیمه بدنه شناورها؛ کاهش در هزینه مالی بابت کارمزد نرخ سود دوره ساخت بازپرداخت تسهیلات، اعلام نموده است.

خگستر: با عنایت به این موضوع که فرآیند واگذاری و فروش سرمایه گذاری این شرکت در شرکت های محورسازان و مهرکام پارس و همچنین فروش زمین های محورسازان در حال بررسی می باشد و نتایج آن تا این تاریخ مشخص نگردیده است، لـذا آثـار ناشـی از آن در پیش بینی تعدیلـی سال 94 و یا پیش بینی سال 95 برآورد نگردیده است. بدیهی است پس از نهایی شدن فرآیند واگذاری تاثیر آن بر روی EPS سال 94 و یا سال 95 متعاقباً از طریق سامانه کدال اعلام خواهد شد.

خودرو: تغییرات مبلغ فروش دربودجه سال95 عمدتا" ناشی از تغییردرتعداد، ترکیب و سایراقدامات مدیریتی مورد لزوم جهت بهبود درشرایط فروش شرکت بوده است. ضمنا" اثرات ناشی از بسته حمایتی و خسارتی شرکت پژو درسایر درآمدهای غیرعملیاتی منظورگریده است. تغییرات در بهای تمام شده کالای فروش رفته به دلیل افزایش تیراژ و تغییر در ترکیب تولید محصولات و همچنین تاثیر نرخ تورم سالانه میباشد.

دکوثر: کاهش سود هر سهم سال مالی 95 نسبت به سال 94 ، به دلیل فروش سهام پخش فردوس در سال 94 و تاثیر مثبت روی سود هر سهم به میزان 609 ریال است.

رانفور: شرکت عنوان کرده؛ در بودجه سال 95 مبلغ 408.115 میلیون ریال درآمد ناشی از فروش ساختمان (املاک مازاد) شناسایی شده است که تحقق آن منوط به انجام معامله در سال مذکور می باشد.

رکیش: شرکت با توجه به وضعیت نقدینگی نیاز مبرم به تامین مبلغ 1.250.000 میلیون ریال اخذ تسهیلات از بانکها و موسسات مالی و اعتباری دارد که طبق برآورد به عمل آمده هزینه مالی قابل تحمل برای تامین منابع مالی فوق مبلغ 165.852 میلیون ریال بوده که بر اساس نرخ سود تامین مالی در پیش بینی لحاظ شده است.

سرود: در ارتباط با کاهش تولید کلینکر این شرکت در نظر دارد که ازمحل موجودی کلینکر استفاده بهینه نماید و در ارتباط با فروش افزایش نرخ نسبت به سال 94 مدنظر قرار گرفته و افزایش هزینه های مالی از بابت دریافت تسهیلات از بانک ها میباشد.

سیدکو: کاهش EPS هر سهم ناشی از کاهش سود حاصل از سرمایه گذاری در پیش بینی سال 95 به دلیل تغییر سود سهام شرکتهای فرعی و سرمایه پذیر و تقسیم 90% سود می باشد.

غسالم: شرکت دلایل تعدیل را؛ افزایش در مبلغ فروش عمدتاً به دلیل کاهش تخفیف فروش محصولات، افزایش بهای تمام شده عمدتاً به دلیل پیش بینی افزایش حقوق و دستمزد و سربار کارخانه و افزایش در هزینه های اداری و توزیع و فروش به دلیل افزایش حقوق و مزایا پرسنل و هزینه حمل محصولات اعلام کرده است.

غفارس: افزایش برنامه تولید و فروش در گروههای خامه و شیر باعث افزایش سود سال 95 میباشد در خصوص کاهش درآمدهای غیر عملیاتی عمدتا مربوط به تسویه اقساط ورام دامداران در سال 95 می باشد.

فجر: دلایل تعدیل پیش بینی به شرح زیر می باشد: 1- کاهش پیش بینی نرخ فروش داخلی محصول گالوانیزه / کاهش سایر درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش هزینه های جذب نشده / افزایش پیش بینی هزینه های سربار و دستمزد سال 95 نسبت به سال 94 / پیش بینی گردیده درسال 95 مبلغ 200 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملت اخذ شود که بانرخ 20% وبه صورت فروش اقساطی تسویه گردد.

قچار: افزیش فروش خالص سال 95 نسبت به سال 94 ناشی از افزایش نرخ فروش و همچنین افزایش مقدار تولید و فروش محصولات می باشد و افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته سال 95 نسبت به سال 94 بدلیل افزایش نرخ خرید مواد اولیه و همچنین افزایش هزینه های دستمزد و سربار می باشد و کاهش هزینه های عمومی و اداری بدلیل کاهش تعداد نفرات و هزینه های اداری می باشد.

کی بی سی: باتوجه به لغو تحریمها و همچنین برقراری سوئیفت و امکان گشایش اعتبار اسنادی با 10 درصد، برآوردی از انعقاد قراردادهای منجر به ایجاد سایر درآمدهای غیرعملیاتی (خواب سرمایه) وجود نداشته و لذا این مبلغ نسبت به سال 94 کاهش 100 درصدی خواهد داشت.

در مورد نماد فخاس EPS جدید بدون تغییر برابر با EPS قبل توسط شرکت اعلام شده از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد.

در نمادهای ساروم، فخوز، کرماشا، کنور افزایش سرمایه در عملکرد مالی شرکت لحاظ شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24