Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران صبح امروز با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»؛ دبیر این همایش ضمن خیرمقدم به 500 مهمان خارجی از 23 کشور جهان بیان کرد: در 3 سال متوالی پس از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و به درخواست وزیر صنعت، این کنفرانس برای اولین بار در سال 92 و به منظور شناخت بیشتر صنعت خودرو کشور برگزار شد.
ساسان قربانی در همین رابطه افزود: در همایش دوم بیشتر به برنامه های پیش رو صنعت خودرو کشور پرداخته شد و همایش سوم که اینک در حال برگزاری است اهداف به رقابت و همکاری های بین المللی تغییر پیدا کرد.
وی علت تأخیر دو ماهه در برگزاری این همایش نسبت به سال های پیشین را این گونه بیان کرد: همایش های گذشته همواره در آذر ماه هر سال برگزار می شد ولی اینبار و با توجه به گفتگو حساس تیم مذاکرات هسته ای کشورمان مقرر شد این همایش بعد از توفیقات احتمالی برگزار شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.
وی افزود: در شرایط جدید کشور، تحول شگرفی در صنعت خودرو ایران به وجود خواهد آمد که در نهایت منتج به جلب رضایت مشتریان خواهد شد.
قربانی در همین رابطه بیان کرد: ویژگی های این همایش برگزاری همزمان نمایشگاه توانمندی صنعت خودرو ایران است که تصویر روشنی از توانائیهای این صنعت را به نمایش می گذارد.

واقعیت های تازه در صنعت خودروسازی جهان
رئیس انجمن خودروسازان جهان دیگر سخنران این همایش بود که بیان کرد: صنعت خودروسازی جهان با واقعیت های جدیدی مانند موضوع ارزان شدن نفت و مسائل محیط زیستی روبرو شده است.
یونگ گوئن در ادامه بیان کرد: فروش خودروها در سال گذشته تا حدی کاهش پیدا کرده و پیش بینی می شود با توجه به قیمت بسیار پائین نفت، این رویه همچنان ادامه داشته باشد اما اتفاقات پیش رو این نوید را می دهد که صنعت خودرو در برخی کشورها با رشد مواجه شود.
وی با اشاره به رشد مثبت و منفی اقتصادی برخی کشورها در صنعت خودرو جهان تصریح کرد: کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا رشد مثبتی داشتند اما کشورهای اروپای شرقی و امریکای جنوبی رشد چندان قابل توجهی را مشاهده نکردند. البته در خاورمیانه اوضاع تا حدی متفاوت است، به طور مثال، در خاورمیانه در سال گذشته 43 میلیون خودرو به فروش رفته است که البته خودروهای SUV سهم بسزایی در این بازار داشته اند.
وی با اشاره به نقش جدید ایران در بازار صنعت خودرو جهان بیان کرد: ایران تنها خودروساز خاورمیانه است که حدود 700 هزار نیروی کار متخصص دارد؛ هزینه تولید در این کشور پائین است و این کشور پتانسیل بالایی برای ساخت خودرو در منطقه دارد.
رئیس انجمن خودروسازان جهان با اشاره به مشارکت سازنده ایران و کره جنوبی در صنعت خودرو توضیح داد: شرکت سایپای ایران و کیاموتورز از سال 1374 همکاری های مشترک، تنگاتنگ و مفید خود را آغاز کردند که امیدواریم این همایش در آینده این همکاری ها را بیش از پیش کند

ایران درصدد جلب سرمایه گذاری های خارجی است
معاون وزیر اقتصاد و دارائی سومین سخنران این همایش بود که عنوان کرد: رفع تحریم ها افق جدیدی پیش روی کشور و دیگر کشورهای جهان گشوده است.
محمد خزائی با اشاره به فرصت های ایجاد شده در کشور بیان کرد: هم اینک فرصتی در اقتصاد ایران به وجود آمده که پیش از این وجود نداشت، در این فرصت جدید خودروسازان جهان می توانند بهترین استفاده را داشته باشند.
وی با اشاره به سابقه طولانی مدت ایران در صنعت خودرو، بیان کرد: ایران از بیش از 60 سال پیش تاکنون یک صنعت خودروسازی فعال بوده و طی این مدت با شرکت هایی هم همکاری هایی داشته است؛ اما اینک می خواهیم با شرکت های بزرگ جهان در زمینه تولید خودرو و صادرات مشارکت کنیم.
معاون وزیر اقتصاد و دارائی در پایان خاطر نشان کرد: در ایران 80 میلیون نفری حدود 17 میلیون خودرو در حال تردد است، این بدان معناست که برای هر 5 نفر یک خودرو وجود دارد. اینک با توجه به گشایش های اقتصادی جدید پیش بینی می شود این بازار جذاب، منجر به اشتغال و اتصال مهارتهای پیشرفته در صنعت خودرو ایران شود.

هدف نهایی؛ جلب رضایت مشتری
محمدرضا نعمت زاده بعنوان آخرین سخنران این همایش اظهار کرد: ایران قصد سرمایه گذاری های «مشترک و طولانی مدت» با شرکت های معتبر خارجی دارد و به همین علت این همایش را طی 3 سال برگزار کرده و به امیدواریم در آینده هم این همایش استمرار داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در همین رابطه افزود: اهمیت روابط بلندمدت با تولیدکنندگان معتبر خودرو قدر مسلم منتج به کیفیت بالای کار می شود چرا که کیفیت بهتر در خودرو و خدمات پس از فروش آن از اهداف ترسیم شده وزارت صنعت است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر کشور در سال بیش از 1میلیون خودرو تولید می کند که در افق 10 ساله قرار است این میزان در سال به 3 میلیون خودرو و یا بیشتر برسد و قصد داریم از این میزان، یک سوم آن صادر کنیم.
وی با اشاره به اقدامات موثر دولت در این زمینه اظهار کرد: اصلی ترین هدف صنعت خودرو کشور جلب نظر مشتریان است و من از دست اندرکاران به جد می خواهم از کوچکترین قطعه یک خودرو تا تحویل خودرو به مشتریان رضایت مندی آنان را مدنظر قرار دهند و این طور نباشد که خودرو ظرف مدت کوتاهی با خرابی مواجه شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودرو کشور مسائل مهمی را پیگیری می کند که یکی از آنان کمتر شدن میزان آلایندگی خودروها است. در همین رابطه هم اینک خودروهای کشور از بنزین یورو چهار استفاده می کنند و در آینده نزدیک و با افتتاح یک پالایشگاه مدرن در جنوب کشور امیدواریم بنزین یورو پنج هم در کشور به بهره برداری برسد.
در پایان این سخنرانی ها قراردادهایی فی مابین انجمن قطعه سازان ایران با انجمن های قطعه سازی هندوستان و ترکیه و همچنین قرارداد مشترکی بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف در خصوص پروژه های مشترک دانش بنیان منعقد شد.

آخرین اخبار از گروه سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تبدیل شدن به سومین شرکت سرمایه ای تا پایان امسال همزمان با اصلاح ساختار مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا قصد دارد تبدیل به قطب تولید خودرو در منطقه خاورمیانه شود.دکتر مهدی جمالی در جریان برگزاری سومین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به ارزش دارایی های سایپا اظهار کرد: سایپا در حال حاضر 7 میلیارد دلار ارزش دارایی دارد و با اصلاح ساختار اقتصادی صورت گرفته در این مجموعه، سهام آن در بازار بورس ایران با رشد 145 درصدی مواجه شده که بیانگر آماده سازی این مجموعه برای همکاری های گسترده با شرکای معتبر جهانی است.
وی افزود: در سال های اخیر تحریم های ظالمانه ای بر علیه صنعت خودروسازی ایران اعمال شد، اما در حال حاضر فضا به طور کامل تغییر کرده و خودروسازان ایرانی آماده یک جهش بزرگ هستند.
وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ صنعت خودروسازی ایران علیرغم محدودیت های شدید بین المللی تصریح کرد: توانمندی و استعدادهای موجود در ایران زمینه خروج صنعت خودروسازی از بحران را فراهم کرده در حال حاضر در شرایط پساتحریم، ایران آماده ایجاد ارتباط جدید با دنیا است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه تاکید کرد: در سال 2014 و با وجود شدیدترین تحریم ها، صنعت خودروسازی ایران توانسته رتبه سیزدهم را در جهان بدست آورد که بیانگر وجود توانمندی های فراوان در این صنعت است.
دکتر جمالی گفت: ایران قصد دارد مبدل به اصلی ترین تولیدکننده خودرو در منطقه خاورمیانه باشد و با توجه به موقعیت استثنایی و امنیت ایران در خاورمیانه، این هدف دست یافتنی خواهد بود.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شرایط کنونی گروه خودروسازی سایپا گفت: در حال حاضر ارزش شرکت سایپا 7 میلیارد دلار است و با توجه به اصلاحات صورت گرفته در ساختار مالی و اقتصادی، سهام این شرکت در بازار بورس ایران نیز با رشد 145 درصدی قیمت مواجه شده و جایگاه این مجموعه را ارتقا داده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سایپا قصد دارد به پایگاه تولید خودرو برای بازار 400 میلیونی ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود و این امر با توجه به برخورداری از بهترین و پیشرفته ترین امکانات روز، سرمایه انسانی پرتجربه و توانمند و دانش مورد نیاز، محقق خواهد شد.
وی حمایت های دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت را کلید حل مشکلات صنعت خودروسازی ایران دانست و گفت: امروز با برخورداری از این حمایت ها، گروه سایپا به سوددهی رسیده و با خروج از زیان انباشته به رونق و توسعه دست خواهد یافت.
وی با بیان این مطلب که دولت در رفع مشکلات، کمک های فراوانی به سایپا کرده گفت: تا پایان سال جاری به سومین شرکت سرمایه ای در ایران تبدیل خواهیم شد که این امر افتخاری برای همه است.
دکتر جمالی در خصوص نحوه همکاری با شرکای خارجی سایپا تاکید کرد: می خواهیم در شرایط برد برد و به صورت 50 درصدی مشارکت کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه با بیان این که سایپا دوره جدیدی از فعالیت های خود را آغاز کرده گفت: در سایه تدابیر دولت و مساعدت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سایپا آینده ای همراه با موفقیت در پیش رو دارد.

چرا خودروسازان جهانی ایران‌خودرو را انتخاب کردند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو بر اساس شاخص های اصلی اجتماعی و اقتصادی به بررسی وضعیت فعلی و آینده سرمایه گذاری های خودرویی در کشورهای مختلف دنیا پرداخت.هاشم یکه زارع، مدیران شرکت های خارجی حاضر در همایش را مخاطب قرار داد و گفت: در نگاهی کلی و بر مبنای میزان توسعه یافتگی کشورهای دنیا را می توان به سه گروه، کشورهای پیشرفته، در حال توسعه و توسعه نیافته تقسیم کرد.
مهندس یکه زارع شاخص نرخ رشد جمعیت و توان خرید مردم را دو عامل مهم در تعیین تقاضای خودرو در کشورهای مختلف برشمرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته نرخ رشد جمعیت منفی است و باوجود توان بالای خرید برای مردم، تقاضای خرید خودرو با کاهش مواجه است.
وی با بیان اینکه در کشورهای نوظهور و توسعه نیافته نرخ رشد جمعیت بالاست اما به دلیل توان پایین خرید، تقاضا برای خرید خودرو بسیار پایین است، افزود: در کشورهای در حال توسعه نرخ رشد جمعیت مثبت است و به دلیل پیشرفت های اقتصادی و افزایش نرخ تولید ناخالص ملی، توان خرید مردم برای خرید خودرو نیز افزایش پیدا کرده است. بنابراین جهت گیری سرمایه گذاری ها در یک روال منطقی به سمت این کشورها معطوف شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: در سال 2005 حدود 66درصد فروش خودروهای جهان در کشورهای توسعه یافته بوده اما این عدد در سال 2014 به 46درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در سال 2005 سهم کشورهای در حال توسعه از فروش خودروهای دنیا 34درصد بود که این عدد در سال 2014 به 53درصد افزایش یافته است. نکته حائز اهمیت این است که از 53درصد ذکر شده، 47درصد در کشورهای بیریک، شامل برزیل، روسیه، هند و چین و 15کشور رایزینگ15 بوده است.
مهندس یکه زارع با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای رایزینگ15 به شمار می رود و پیش بینی می شود در سال های آینده رشد اقتصادی قابل توجهی داشته باشد، اظهار کرد: همانطور که آمارها نشان می دهد تولید ناخالص ملی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشورها رو به فزونی است.
وی در ادامه به بررسی شاخص های اقتصادی در منطقه خاور میانه و کشورهای CISپرداخت و اظهار کرد: در این منطقه با 575میلیون نفر جمعیت، ایران در سال 2014 حدود 30درصد از تولید و 40درصد فروش خودرو را به خود اختصاص داده که این آمار نشان می دهد صنعت خودرو ایران می تواند مکان بسیار خوب و مطلوبی برای سرمایه گذاری شرکت های خودرو ساز و قطعه ساز جهانی باشد.
مهندس یکه زارع رتبه ایران در جمعیت منطقه را مکان دوم، در تولید ناخالص داخلی جایگاه سوم و در فروش خودرو و تعداد ناوگان خودرو رده نخست را در منطقه به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در بحث تولید خودرو ایران و ترکیه با سهمی حدود 84 درصد بیشترین سهم تولید خودرو را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: نیاز سالانه این منطقه حدود 4میلیون و 400هزار دستگاه خودرو است که 2میلیون و 700هزار دستگاه در منطقه تولید می شود و یک میلیون و 700 هزار دستگاه نیز از سایر مناطق کشورهای دنیا تامین می شود.
مهندس یکه زارع افزود: پیش بینی می شود تقاضای بازار خودرو در منطقه در سال 2025 به 6میلیون و 700هزار دستگاه برسد که از این میزان 2میلیون و 300هزار دستگاه نیاز بازار ایران باشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به مزیت های کلیدی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: دسترسی مستقیم زمینی و آبی به 15کشور منطقه و آب های آزاد، برخورداری از ثبات و امینت بالا در مقایسه با سایرکشورها، نیروی کار متخصص و ارزان و ظرفیت مناسب شبکه قطعه سازی با پتانسیل هزار واحد قطعه سازی در استانداردهای جهانی از مزیت های ایران برای سرمایه گذاری های خارجی به شمار می رود که این مزیت های نشان می دهد ایران توانایی تبدیل شدن به هاب تولید و صادرات خودرو در منطقه را دارد.
مهندس یکه زارع افزود: ایران با 79میلیون نفر جمعیت دارای منابع غنی انرژی است که سهم صنایع از اقتصاد آن حدود 25 درصد بوده است. از این میزان 2.7 درصد سهم صنعت خودرو و قطعه سازی بوده و پیش بینی می شود با تحقق اهداف سند چشم انداز این سهم درافق چشم انداز 1404 به 4.1 درصد برسد.
وی با بیان اینکه ظرفیت خودروسازی ایران در حال حاضر 2میلیون و 150هزار دستگاه خودرو است که در سال 2025 باید به 3میلیون دستگاه افزایش یابد، افزود: از سال 1966 که ایران خودرو تاسیس شده، تاکنون 19میلیون دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده که از این میزان 93درصد تولید داخل بوده است و این امر نشان دهنده سهم بالای تولیدات داخل از فروش خودرو در ایران بوده است.
مهندس یکه زارع ارزش کل فروش خودرو و لوازم یدکی در سال 2014 در ایران را 23میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: سهم قابل توجهی از این ارزش در حوزه خودروهای سواری و سهم فروش قطعات از آن در حدود 5میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود این ارقام تا سال 2025 به 45 تا 50میلیارد دلار برسد.
وی با بیان اینکه در سال 2013 رتبه فروش خودرو در ایران جایگاه بیستم دنیا بود که در سال2014 با افزایش فروش خودرو در ایران به جایگاه سیزدهم ارتقا یافت ، اظهار کرد: تا پایان سال 93 تعداد ناوگان خودرو در ایران حدود 17 میلیون خودرو است که تنها 6میلیون خودرو از آنها در 5سال اخیر تولید شده اند و این امر نشان می دهد که در 10سال آینده حدود10میلیون خودرو فرسوده بالای 15 سال از این خودروها باید نوسازی شوند به عبارتی حدود یک میلیون دستگاه تقاضای نوسازی در سال وجود خواهد داشت.
مهندس یکه زارع ادامه داد: گروه صنعتی ایران خودرو با تولید حدود 600 هزار دستگاه در سال 2014 جایگاه خود را از رده 32 به 25 در بین برندهای برتر خودروسازی جهانی ارتقا داده است.
وی افزود: ایران خودرو از بدو تاسیس تا کنون 9 میلیون و 500هزار دستگاه خودرو تولید کرده که 800هزار دستگاه از آن در سال 2012 بوده شده که این تعداد حدود 54 درصد کل خودورهای تولید شده در ایران است.
به گفته مهندس یکه زارع سهم ایران خودرو از تولید داخلی از حدود 47 درصد در سال 2012 به حدود 54 درصد در سال 2014 افزایش یافته است.
وی زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودرو شامل طراحی و توسعه، صنعتی سازی، زنجیره تامین، فروش و خدمات پس از فروش دانست و افزود: ایران خودرو و صنعت قطعه سازی کشور به جز بخش کفی و پلتفرم، توان طراحی سایر بخش های یک خودرو را به دست آورده اند و تجهیزات لازم برای این امر را نیز در اختیار دارند.
مهندس یکه زارع در پایان به مزیت های کلیدی گروه صنعتی ایران خودرو برای جذب سرمایه های خارجی اشاره کرد و گفت: رهبری بازار خودروی ایران با سهم 54درصدی، برخورداری از خطوط و سالن های تولید پیشرفته، دارا بودن شبکه گسترده و توانمند فروش و خدمات پس از فروش، نیروی کار متخصص و آموزش دیده، شبکه توانمند قطعه سازی، ظرفیت تولید بالا در سال و سابقه همکاری با شرکت های مطرح جهان از پتانسیل های موجود در گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می رود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24