Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر معاملات بورس های کالایی و انرژی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی قیمت تضمینی ذرت در سال گذشته (سال ٩۴)را٩۶٠٠ ریال وقیمت جو را ٩٢٠٠ ریال ذکر و پیش بینی کرد که پس از محصول ذرت و جو، سایر محصولات از جمله عرضه دانه های روغنی وهمچنین گندم در سال های آینده در قالب گواهی سپرده از طریق بورس کالا صورت گیرد..

جزئیات یک عرضه با اهمیت در بورس کالا

عرضه فیزیکی جو خوزستان به قیمت تضمینی از فردا به مقدار 500 تن در بورس کالا توسط کارگزاری بانک کشاورزی انجام می شود.

مدیر معاملات بورس های کالایی و انرژی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر عرضه دو محصول جو و ذرت تولیدی کلیه استان های کشور در بورس کالا، اظهارداشت: با توجه به برنامه دولت در فروش قیمت تضمیمی ذرت و جو در بورس کالا،در سال جاری این محصولات بصورت گواهی سپرده کالایی و عرضه فیزیکی در بورس کالای ایران بفروش می رسند و اولین عرضه فیزیکی جو خوزستان روز یکشنبه هفته جاری از طریق بورس کالا صورت خواهد گرفت.

مصطفی محمد باقری در گفت وگو با خبرنگار بورس24 ، در توضیح بیشتر گفت: با توجه به اینکه جو در حال برداشت است، این محصول تنها در سه استان قزوین، تهران، کردستان در قالب سپرده کالایی عرضه خواهد شد، در دیگر استان ها این محصول به صورت فیزیکی با مدیریت شرکت پشتیبانی و امور دام کشور دربورس کالا عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اما به لحاظ اینکه فرصت کافی برای پذیرش انبارها در بورس کالا وجود دارد ذرت به صورت گواهی سپرده کالایی در سال جاری در بورس کالا عرضه خواهد شد.

وی در بیان مزیت عرضه جو و ذرت در بورس کالا در قالب طرح قیمت تضمینی، به حمایت کارآمدتر از بخش کشاورزی و محدود شدن فعالیت های غیرمولد اشاره کرد.

این کارشناس بورس کالایی در اشاره به کاهش بار مالی دولت و پرداخت به موقع به کشاورزان عنوان کرد: با اجرای این طرح، دولت تنها مابه التفاوت قیمت تضمینی و قیمت رقابتی در بورس کالا را به کشاورز پرداخت خواهد کرد و جریان نقدینگی که دولت در خرید این دو محصول در سالهای قبل استفاده می نمود 70 درصد کاهش خواهد داشت . به طوری که کشاورز ظرف 72 ساعت 70 درصد از درآمد ناشی از فروش محصولات خود را دریافت خواهد کرد. مابقی را نیز دولت به حساب کشاورز واریز خواهد کرد.

وی قیمت تضمینی ذرت و جو در سال جاری را ذرت 10368 ریال و جو 10028 ریال اعلام کرد.

محمدباقری در اشاره به تجربه دولت در سال گذشته مبنی بر عرضه جو استان کرمانشاه و ذرت خوزستان به صورت پایلوت از طریق بورس کالا، یاد آورشد: سال 94 به صورت پایلوت و آزمایشی عرضه جو استان کرمانشاه و ذرت استان خوزستان را در بورس کالا صورت گرفت؛ در پی اجرای طرح مزبور در استان خوزستان، بیش از 190 هزار تن ذرت به ارزش بیش از یک هزار و 192 میلیارد ریال از محصولات کشاورزان ذرت کار خوزستانی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اجرای موفقیت آمیز طرح قیمت تضمینی بر روی محصول ذرت استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده ذرت در کشور طی سال گذشته، دولت را بر آن داشت تا در سال جاری عرضه دو محصول جو ذرت تولیدی کلیه استان های کشور را به بورس کالا بسپارد.

مدیر معاملات بورس های کالایی و انرژی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی قیمت تضمینی ذرت در سال گذشته (سال 94)را9600 ریال وقیمت جو را 9200 ریال ذکر و پیش بینی کرد که پس از محصول ذرت و جو، سایر محصولات از جمله عرضه دانه های روغنی وهمچنین گندم در سال های آینده در قالب گواهی سپرده از طریق بورس کالا صورت گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24