Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار کلاف به رغم عقب نشینی قیمت ها در بازار میلگرد شرایط باثباتی داشته که از یک سو از ضعف عرضه ها در بازار داخلی حکایت داشته و از طرف دیگر نشان دهنده وجود تقاضاست که مجموع آن ها تاکنون اجازه افت قیمت ها را نداده است. این در حالی بود که قیمت ۵.۵ کلاف ساده در بندر امام با کیلویی ۴۵ تومان کاهش ١٩٠۵ تومان اعلام شد...

فولاد از حرکت ایستاد

بورس24 :افزایش آرام قیمت تیرآهن در کنار کاهش بهای میلگرد و جهت گیری نزولی قیمت کلاف مواردی بود که واقعیت های بازار فولاد را برای روز یکشنبه ترسیم کرد. به نظر می رسد مکانیزم بازار مجدداً در روند عمومی معاملات تأثیرگذارده که می تواند تثبیت قیمت ها و تقابل واقعی عرضه و تقاضا را نوید دهد.

در بازار تیرآهن هرچند که روند عمومی نوسان قیمت ها به سمت رشد نرخ حرکت می کند ولی شتاب آن متفاوت است. به عبارت ساده تر هرچند که فروشندگان اصلی از کانالی خاص قیمت های بیشتری را اعلام می کنند ولی در بازار به دلیل وجود اجناس انباری ، قیمت های کمتری نیز پیشنهاد می شود که یک دوگانگی را در بهای تیرآهن موجب شده و همچنین در برابر شتاب رشد قیمت ها مقاومت خواهد کرد. این در حالی است که حتی این وضعیت نیز نخواهد توانست در برابر اراده عرضه کنندگان اصلی قد علم کرده زیرا ذات بازار مدیریت شده تیرآهن از محور برخی عرضه کنندگان اصلی چنین اجازه ای را به روند عمومی معاملات نخواهد داد که جهت گیری اصلی آن ها تغییر کند. متأسفانه باید به این نکته اشاره کرد که تقابل عرضه و تقاضا چندان هم در بازار تیرآهن به روند عمومی قیمت ها تأثیر نخواهد گذارد.

قیمت تیرآهن ذوبی بازار تهران - قیمت هزار تومان در هر شاخه

سایز

شنبه

یکشنبه

تغییر قیمت

تیرآهن 12

230

232

2+

تیرآهن 14

251

251

-

تیرآهن 16

311

311

-

تیرآهن 18

368

370

2+

تیرآهن 20

600

600

-

تیرآهن 22

686

687

1+

تیرآهن 24

826

827

1+

تیرآهن 27

980

980

-

 

در خصوص بازار میلگرد باید گفت که کاهش قیمت های روزهای اخیر مخصوصاً برای روز یکشنبه را باید تخلیه حباب دست ساخته نرخ ها دانست زیرا تقاضای مؤثر در بازار چندان هم از قیمت های بالای پیشین حمایت نکرده یعنی نیاز بود تا واقعیت گرایی باز هم به این بازار بازگردد. این در حالی است معامله در بورس کالا و یا تأثیر قیمت های شمش و همچنین ورود عرضه هایی جدید همگی از تأثیر واقعی مکانیزم بازار بر روند معاملات حکایت داشته که می تواند دورنمای بهتری را برای آینده بازار ترسیم کند.

در مورد حجم تغییر قیمت ها باید گفت که افزایش ابتدای هفته در بازار میلگرد دقیقاً در روز یکشنبه خنثی شد یعنی التهاب دست ساخته برخی فعالان بازار در مکانیزم بازار و البته ضعف تقاضا خنثی شد که نشان دهنده بازگشت روند عمومی بازار و تقابل عرضه و تقاضا در روند قیمت گذاری میلگرد است.

با توجه به این موارد باید گفت که نمی توان به صراحت از پایان یافتن بازارسازی ها خبر داد زیرا تجربیات گذشته چندان هم جذاب نبوده و برخی افراد خاص از هر فرصتی برای جهش مجدد قیمت ها استفاده می کنند. در هر حال می توان این گونه استنباط کرد که در صورت ادامه این شرایط ، ثبات شکننده فعلی بتواند در قیمت هایی نزدیک به 1600 تومان به ثبات برسد ولی ورود به فاز 1500 تومانی چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.

بازار کلاف به رغم عقب نشینی قیمت ها در بازار میلگرد شرایط باثباتی داشته که از یک سو از ضعف عرضه ها در بازار داخلی حکایت داشته و از طرف دیگر نشان دهنده وجود تقاضاست که مجموع آن ها تاکنون اجازه افت قیمت ها را نداده است. این در حالی بود که قیمت 5.5 کلاف ساده در بندر امام با کیلویی 45 تومان کاهش 1905 تومان اعلام شد ولی 6.5 کلاف ساده در بندر امام بدون تغییر قیمت و 1755 تومان پیشنهاد شد. این وضعیت نشان دهنده مدیریتی زیرپوستی در این بازار بوده و البته از وجود تقاضا در بازار داخلی نیز حداکثر استفاده را برده است. در معاملات روز یکشنبه هر کیلوگرم کلاف 6.5 چینی و 6.5 نطنز در بازار تهرانه 1830 تومان اعلام قیمت می شود که به نسبت نرخ های بالایی به شمار می آید. البته کلاف 6.5 چینی با قیمت 1800 تومان نیز اعلام نرخ شد که می تواند از احتمال شکسته شدن جو باثبات این کالا خبر دهد. با توجه به این وضعیت و البته در صورت ادامه کاهش قیمت میلگرد و حتی ثبات آن ، می توان به کاهش قیمت کلاف امیدوار بود زیرا دیگر وضعیت غالب بازار برای خریداران روشن شده است. در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کرد که در یکی از لیست های فروش معتبر حتی قیمت های 1810 تومان نیز پیشنهاد شد که نشان می دهد روند کاهشی قیمت ها از هم اکنون استارت خورده است.

قیمت میلگرد در انبار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

نوع میلگرد – سایز – انبار تهران

شنبه

یکشنبه

تغییر قیمت

8 قزوین

1747

1720

27-

10  قزوین

1677

1650

27-

12 قزوین

1677

1650

27-

16 ذوب آهن اصفهان

-

-

-

16 فولاد نیشابور

1670

1620

50-

18 ذوب آهن اصفهان

1645

1620

25-

18 فولاد نیشابور

1640

1620

20-

20 ذوب آهن اصفهان

1645

1630

15-

20 فولاد نیشابور

1640

1620

20-

22 ذوب آهن اصفهان

1645

1625

25-

22 فولاد نیشابور

1640

1620

20-

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است.

سایر رسانه ها

گزارش بازار فولاد

به گزارش گروه تلگرامی پیک فلز؛  بازار امروز ، مشخصا کاهشی بود گرچه قیمت ها در ابتدا تقریبا ثابت اعلام شد ولی به مرور ارایه تخفیفات سبب شد تا روند عمومی بازار خود نمایی کند در بخش تولید تاثیر اطلاعات دریافتی از سطح بازار ، کاهش نرخ بعضی مقاطع در بازار های منطقه ای و جهانی( ریزش قیمت میلگرد و شمش در چین بدلیل افزایش ظرفیت مازاد و تصمیم به صادرات آن)  و نیز روند کاهشی نرخ شمش که از عصرروز گذشته آغاز شده بود از عوامل موثر بر فعالیت های واحدهای فروش تولید کنندگان  در روز جاری بود تا بتوانند به گونه ای سهمی از تقاضای ضعیف بازار را به خود اختصاص دهند در بخش توزیع اما شرایط کمی رقابتی تر بود حضور پر تعداد عرضه کنندگان و عرضه کالاهای متنوع فولادی از بنگاهها و انبارها حتی در شهرهای بزرگ  از عوامل تاثیر گذار بر روند محسوب شد  چرا که این تنوع قیمتی خود به نوعی تولید کنندگان را مجبور به تجدید نظر در قیمت ها می کرد در بخش مصرف ، گرچه حجم تقاضا از روز گذشته کمتر بود ولی سیاست انتظار این بخش بالقوه  کاملا مشهود است چرا که با کاهش عرضه بعضی اقلام  ،مصرف کننده حاضر بود برای تامین نیاز خود قیمتی بالاتر را بپذیرد . اگر بخواهیم بگوییم که بازار امروز ، روند مستمر کاهش نرخ را استارت زده شاید قضاوت عجولانه ای باشد چون هنوز نشانه هایی از افزایش سرعت این روند مشاهده نمی شود و همچنان که در چند روز قبل بازار صعودی قیمت ها را ناپایدار دانستیم ، روند کاهش نرخ فعلی را نیز ناپایدار و مقطعی می دانیم و شاید بهترین واژه برای بازار امروز و نیز چند روز آینده( تا اواسط هفته ) حرکت به سمت تثبیت قیمت ها باشد.

امروز بازار قوطی و پروفیل در بیشتر مبادی با کاهش قیمت بین 5 تا 20 تومان شروع گردید. اما در همین بخش ما شاهد ثبات تقریبی قیمت ورق 2 میل در بنادر بودیم. در بخش میلگرد ، نبشی  و ناودانی شاهد روند توافقی بودیم و فقط تعداد کمی از واحدهای تولیدی بطور رسمی قیمت خود را کاهش دادند که کاهش قیمت  در این حوزه بین 10 تا 30تومان  بسته به نوع کالا ارزیابی می شود در بخش تیر آهن ثبات بیشتری از قیمت اعلامی مشاهده شدو فقط در مورد تیر آهن 18 کمی افزایش قیمت گزارش شد  در مجموع در تمامی حوزه های یاد شده بالا تخفیف و  توافق ضمن معامله قطعی نشانه بارز معاملات امروز بود . در بخش ورق ، بازار  اصفهان نسبت به روز گذشته تغییری نداشت ولی میل به کمی کاهش  وثبات نسبی در بازار مشهودبود به طوری که تقاضا برای برخی از کالاهایی که تقریبا به ثبات رسیده اند بیشتر از روزهای گذشته بود .ظاهرا فعالان بازار ورق قیمتهای جاری را با اندکی تلرانس، نرخ مناسب  این بازار میداننداز دیگر سو گزارشات دریافتی حاکی است که خرید وفروش ورقهای گیلان کمی رونق گرفته  و این امر به دلیل قیمت های مناسب این واحد و تقاضای فعلی آن در اصفهان می باشد چرا که  قیمت تمام شده ورق گیلان در اصفهان در محدوده 1700 تومان است همچنین گزارشات رسیده از بازار اهواز حکایت از  ضعف تقاضا و کاهش10 تا40 تومانی قیمت های عرضه شده ورق اکسین و کاویان ( بسته به نوع کالا ) داشته ولی در مجموع بازار ورق نیز توافقی ارزیابی شد . نکته پایانی نیز معامله امروز میلگرد فولاد آذربایجان ( میانه ) بود که قیمت عرضه اولیه در حین معامله و در رینگ معاملاتی کاهش کیلویی 80 تومانی داشت ولی عرضه کننده بیان داشت که این تغییر فقط بخاطر تغییر در شرایط تحویل ( تحویل یک ماهه ) بوده و نمی تواند بر بازار تاثیر روانی خاصی بگذارد اما یک پرسش اینجا می ماند که چگونه عرضه کننده از زمان اعلام تا معامله در رینگ به این تحویل توجه نکرده و اطلاع رسانی نکرده است ؟؟

صادرات فولاد چین پس از افزایش قیمت و رشد تقاضای داخلی، کاهش پیدا کرد

به گزارش  بلومبرگ، صادرات فولاد چین در ماه آوریل، پس از افزایش قیمت و تقاضای داخلی کاهش پیدا کرد و از اینرو انگیزه و زمینه لازم برای صادرات سایر کاخانجات را ایجاد نموده و شرایط رقابت برای تامین کنند گان اروپا و آمریکا ساده تر گردید.

با توجه به داده های دریافتی از اداره کل گمرک در روز یکشنبه، در ماه مارس، میزان محموله دریایی از 9.98 میلیون تن  به 9.08 میلیون تن کاهش پیدا کرده است، اما با اینحال 4 ماهه اول سال در مجموع 36.9 میلیون تن صادرات ثبت شده که نسبت به سال پیش 7.6 درصد افزایش را نشان می دهد.

امسال با توجه به احیای مجدد بازار مسکن و توجه سرمایه گذاران محلی به بازار آتی مواد خام، قیمت فولاد در چین افزایش پیدا کرد. افزایش ناگهانی باعث احیای مجدد حاشیه سود کارخانه های تولیدی شده و موجب گردید تا در بازارهای خارج از کشور به دنبال صادرات و افزایش درامد باشند. کاهش فروش ماه آوریل همراه با تثبیت کل صادرات کشور چین صورت گرفت.قبل از انتشار داده ها، Wei Yingsong طی تماسی تلفنی از شانگهای عنوان کرد " تقاضای داخلی آنچنان قوی است که موجب شده قیمتهای داخلی گرانتر از صادراتی آن باشد ".

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24