Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

حسن امیری معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ هم ضمن تایید برخی تلاش ها در خصوص معافیت مالیاتی شرکت ها اما از برگزاری چنین جلسه ای ابزار بی اطلاعی می کند...

افزایش سرمایه ایران خودرو معافیت می گیرد؟/تلاش،جلسه و رایزنی برای تجدید ارزیابی بدون مالیات غول خودرویی

بورس24 :افزایش سرمایه ایران خودرو وارد فاز جدیدی شده است.گفته می شود،پس از نامه هاشم یکه زارع به محمد فطانت که در آن خواسته بود که رئیس سازمان بورس تهمیداتی بیندیشد تا ایران خودرو بتواند از از معافیت کامل مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها استفاده کند،اخیرا جلسه ای با بررسی این موضوع مهم برگزار شده است.

می گویند:این جلسه با هماهنگی محمد فطانت و حضور سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت برگزار شده است.در این جلسه راهکار تقوی نژاد برای استفاده ایران خودرو و شرکت هایی از این دست از معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی مبنا قرار دادن سال 94 برای آغاز فرآیند تجدید ازریابی بوده است.

این در حالی است که به نظر می‌رسد تمدید معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تنها از دو مجرای تصویب قانون جدید و یا اصلاح استاندارد حسابداری امکان‌پذیر باشد. تدوین قانون جدید در اختیار دولت نیست ولیکن با توجه به این که سازمان حسابرسی به‌عنوان مرجع تدوین استانداردها در ایران به شمار می‌رود و به‌نوعی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است شاید اصلاح استاندارد سهل‌تر به نظر برسد گرچه با توجه به افزایش تعاملات بین‌المللی پس از اجرای برجام و نیز تلاش‌های سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسی به‌منظور اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) کمی اصلاح استاندارد نیز دور از ذهن است.

هادی فرهوش مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص موضوع نامه سازمان بورس به سازمان امور مالیاتی برای حل و فصل موضوع مالیات برخی شرکت ها به خبرنگار بورس24 گفت: در راستای حمایت از بحث مالیاتی شرکت ها ،رییس سازمان بورس نامه ای را به سازمان امور مالیاتی نوشته که پاسخ این نامه نیز توسط تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسه ای هم میان سازمان بورس و سازمان امور مالیاتی و وزارت صنعت در این خصوص برگزار شده ؟گفت:شخصا از برگزاری چنین جلسه ای خبر ندارم.

حسن امیری معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 هم ضمن تایید برخی تلاش ها در خصوص معافیت مالیاتی شرکت ها اما از برگزاری چنین جلسه ای ابزار بی اطلاعی می کند.

اما علی مرادلو مشاور وزیر صنایع در امور خودرو اخیرا گفته که بله این نامه تهیه‌شده و تلاش وزارت صنایع دراین‌باره ادامه دارد. وزیر صنایع در این نامه درخواست کرده که این مهلت تا پایان امسال تمدید شود و بسیار امید است نتایج مثبتی را کسب کنیم در این رایزنی‌ها.

به گفته وی، خودروسازها از مهم‌ترین صنایعی هستند که تلاش بسیاری کرده‌اند تا بتوانند از محل تجدید ارزیابی سرمایه خود را افزایش دهند زیرا پس از افزایش نرخ تورم و ارز این صنایع شامل ماده 141 قانون شدند آن چنانکه افزایش سرمایه تنها راه‌حل برای اصلاح ساختار مالی آن‌ها محسوب می‌شد.

اما برخی تغییرات اخیر در هیات مدیره ایران خودرو و ورود جمشید ایمانی به هیات مدیره این خودروساز را به داستان افزایش سرمایه مرتبط می دانند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24