Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد، صادرات کالا به ایران در بازه زمانی ژانویه تا مارس با ۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۰۰ میلیون یورو (۵۵۸.۸۵ میلیون دلار) رسیده است.

 صادرات نیم میلیارد یورویی آلمان به ایران در ۳ ماه

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای دولتی نشان می دهد که ارزش صادرات کالاهای آلمانی به ایران به ویژه ماشین آلات و تجهیزات در سه ماهه نخست امسال و پس از لغو تحریم های غرب علیه این کشور، رشد قابل توجهی داشته است.

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد، صادرات کالا به ایران در بازه زمانی ژانویه تا مارس با 7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 500 میلیون یورو (558.85 میلیون دلار) رسیده است. این در حالی است که میزان کل صادرات آلمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.7 درصد افزایش داشته است.

میشائیل توکاس، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: «این کاملا معقول است...صادرات ماشین آلات و تجهیزات به صورت استثنایی خوب بوده است، اما صادرات غلات و گندم هم رشد داشته است.»

قبل از وضع تحریم های غرب، آلمان دهه ها بزرگترین شریک تجاری ایران محسوب می شد. در این مدت کاهش واردات ایران از آلمان و دیگر کشورهای غربی از طریق واردات از کشورهای چین، کره و رقبای خاورمیانه ای جبران شده است.

صنایع آلمان انتظار داشتند بعد از لغو تحریم های ایران در ماه ژانویه، شاهد افزایش قابل توجه صادرات به این کشور باشند.

اما توکاس می گوید، این انتظارات بزرگ از ناحیه مشکلات مربوط به تامین مالی و عدم تمایل بانک های غربی به همکاری با ایران با مشکل مواجه شده است.

گروه کاری اقدام مالی مستقر در پاریس در ماه فوریه گفته بود، همچنان نگران آنچه کوتاهی ایران در زمینه مواجهه با خطر تامین مالی تروریزم خوانده است می باشد، و این موضوع تهدیدی جدی برای سیستم مالی جهانی است.

توکاس گفت: «کل این سرخوشی بزرگ که چند ماه قبل همه را هیجان زده کرده بود، تا حدی از بین رفته است... این عمدتا به دلیل مشکلات عمده در زمینه تامین مالی است.»

وی افزود، ایران نسبت به پروژه های بزرگ برای ساخت پالایشگاه، کارخانجات پتروشیمی و کارخانجات سیمان ابراز تمایل کرده بود، اما قادر نبوده از طریق بانک های خارجی اعتبار لازم برای این پروژه ها را تامین نماید.

«خود بانک های ایرانی اعتبار لازم را ندارند. آنها برای تامین مالی پروژه ها به بانک های ما متکی هستند.» وی افزود، حجم صادرات کالاهای آلمانی به ایران از 2 میلیارد یوروی سال 2015 به 2.5 تا 3 میلیارد یورو خواهد رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24