Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ارزیابی این ۵ خبره بازار سرمایه از عملکرد تیم مدیریتی جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مثبت بوده و فحوای کلام آن ها نشان می دهد که فطانت و تیم وی منشا تحولات مثبتی در بازار سرمایه بوده اند...

کارنامه فطانت از نگاه ۵ خبره بازار سهام؛قبول خرداد!

بورس24 :آخر هفته گذشته بود که شایعه برخی از تغییرات مدیریتی در بازار سهام در فضای مجازی منتشر شد،هر چند این شایعات که مربوط به مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار بود به سرعت تکذیب شد،اما موضوع تغییر دو عضو هیات مدیره نهاد نظارتی بازار سرمایه و احتمالا سه عضو شورای عالی بورس به دلیل پایان مدت ماموریت قانونی همچنان در محافل بورسی مطرح است.اما در شرایطی که بازار شایعات درباره تغییرات همچنان داغ است،5 مدیر شناخته شده بازار سرمایه به بررسی عملکرد 18 ماهه محمد فطانت پرداخته و نسبت به شایعات مطرح شده واکنش نشان داده اند.ارزیابی این 5 خبره بازار سرمایه از عملکرد تیم مدیریتی جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مثبت بوده و فحوای کلام آن ها نشان می دهد که فطانت و تیم وی منشا تحولات مثبتی در بازار سرمایه بوده اند:

نام

سمت

نظرات

علی شیدایی

مدیر عامل سرمایه گذاری رنا

دستورالعمل ها و کار های زائد را تا جایی که می توانستند حل و فصل کردند. همچنین تعامل با ناشرین راحت تر انجام می شد. در کل در بحث تعامل اقدامات خوبی انجام شده است. از لحاظ راه اندازی و توسعه بازار با توجه به رکود موجود، توانستند انتشار برخی اوراق خزانه ، استصناع و سایر ابزارها را داشته باشند.

در صنعت خودرو نیز حمایت های لازم را در چهار چوب مقررات از این صنعت داشته اند. برای نخستین بار در پایان سال افزایش سرمایه سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها انجام شد که سازمان بورس همکاری لازم را در این خصوص داشته است که یکی از ابزارهای خوبی برای خروج شرکت ها از ماده 141 بوده است. در خصوص سایر شرکت ها نیز بحث تداوم معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی توسط رییس سازمان بورس و تیم وی در حال پیگیری و بررسی است.

بهزاد گلکار

مدیر عامل هلدینگ مالی سینا

سنگ بنای برخی از مسائل از جمله مشخص شدن فرمول دائمی نرخ خوراک پتروشیمی ها توسط رییس سازمان بورس گذاشته شده است. به نوعی کسی که رهبری بازار سرمایه را بر عهده دارد در هیات دولت نیز باید راجع به تصمیم گیری های اقتصادی هم ورود کرده و هم کمک کند. بالاخره بازار سرمایه باید در تصمیم گیری های کشور نقش داشته باشد.چرا که متغیرهای کلان کشور هستند که آینده روند بازار سرمایه را مشخص می کنند اگر قرار باشد مدیر بازار سرمایه نتواند نقشی داشته باشد دائما این بازار با ابهامات مواجه می شود. در نتیجه به نظر می رسد سنگ بنای خوبی گذاشته است.

بازگشایی پالایشگاها توسط دکتر فطانت نیز طبق پیش بینی ها بود و روند این صنعت از زمان بازگشایی نه حبابی و نه رکودی بوده است. در کل اقدام به بازگشایی این صنعت در بازار سهام به جا بود.بازار سرمایه چندان در التهاب به سر نمی برد. همچنین رییس سازمان بورس در بخش معافیت های مالیاتی تجدید ارزیابی نقش خوبی را ایفا نمود چرا که این موضوع سبب شد برخی صنایع کشور برای بار دیگر ارزشگذاری و به روز شوند و به نوعی برای ورود سرمایه های خارجی باید ارزش دارایی های خود را حفظ نمایند که این موضوع هم پیگیری خوبی شده است.

در مورد نرخ بهره نیز تصمیم گیری ناظر بازار سرمایه تاثیر گذار بوده است. همچنین انتشار انواع اوراق خزانه ، استصناع و ... از دیگر برنامه های خوب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.

در این مدت همچنین نوع برخورد سازمان بورس و اوراق بهادار با فعالان بازار سرمایه مناسب و صرفا در مقام ناظر بوده است وخوشبختانه ورود های مداخله جویانه ای از سوی مدیریت بازار سهام در بازار شاهد نبوده ایم.در مجموع می توان گفت دکتر فطانت در 18 ماه گذشته نمره قبولی را از بازار گرفته است.

فرهاد حنیفی

مدیر عامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

تعیین تکلیف نرخ خوراک، بازگشایی پالایشگاه ها ، طراحی چند شاخص بازار، ارائه سازو کار های لازم برای برخی قوانین بورس و فرم های رویه گردش کار با بهبود نسبی همراه شده است که همه نشان دهنده عملکرد مثبت شرکت بوده است. همچنین موضع گیری ها در مسائل اقتصادی ، انتشار اولین اوراق استصناع و توسعه بازار اوراق بدهی از دیگر برنامه های مفید سازمان بوده است.به اعتقاد من رییس سازمان بورس علی رغم محدودیت ها و رکود در اقتصاد در بازار سرمایه عملکرد مثبتی داشته است.

سید مهدی آستانی

مدیر عامل سرمایه گذاری سایپا

کارهای مثبت زیادی در 18 ماه گذشته در بورس انجام شده است و در کل شرکت ها از عملکرد رییس سازمان رضایت دارند. البته موانعی وجود دارد که مربوط به عملکرد ایشان نیست. رییس سازمان ، زمانی سکان سازمان بورس را در دست گرفتند که بازار به شدت منفی و راکد بود و عملا فعالیت چندانی وجود نداشت. در مورد بحث معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها نیز رییس سازمان و مجموعه همراهی های لازم را داشته اند.

حجت انصاری

مدیر عامل سرمایه گذاری بهمن

اقدامات مثبتی تا کنون انجام شده در همه زمینه ها از جمله خوراک پتروشیمی ، پالایشگاه و ... ، در مجموع کارهای خوبی انجام شده است. البته می توانست عملکرد بهتری هم وجود داشته باشد. اما تا به این لحظه هم می توان ارزیابی مثبتی داشت. در هر حال باز هم جای کار وجود دارد، به طور مثال در مورد خوراک پتروشیمی ها برای سال 95 این مشکل مرتفع شد اما سال 94 هنوز دچار ابهام است. از دیگر کارهای مثبت سازمان افزایش دامنه نوسان ( گرچه می توانست بیش از این هم باشد)و یا اتصال به آیسکو بوده است. در نتیجه با وجود کاستی ها ، می توان برآورد مثبتی داشت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24