Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجموع اتفاقات اخیر بورس کالا موجب ملتهب شدن هر چه بیشتر بازار شد به گونه ای که طی آخرین اخبار در روز پنج شنبه قیمت شکر در استان خراسان به بالای ٢۵۵٠ تومن تحویل درب کارخانه رسید .خبری بسیار خوشایند برای شرکت های قندی بورسی که غالبا بودجه خود را بر بر مبنای فروش شکر با قیمت ٢٣٠٠ تومان بسته اند...

قیمت جهانی شکر رکورد شکست/ موجودی شکر عرضه کنندگان در بورس کالا ته کشید!

بورس24 :در حالی که در طی هفته های اخیر تقاضا و رقابت های چشم گیر برای خرید شکر نقدی در بورس کالا به اوج خود رسیده بود از روز چهارشنبه شاهد پایان یافتن عرضه های نقدی و شکل گرفتن معاملات سلف بودیم.(معاملات سلف نوعی از معاملات است که در آن خریدار کل وجه معامله را پرداخت و کالا را پیش خرید می کند . در قبال آن فروشنده متعهد می شود کالا را در آینده تحویل دهد. این نوع معاملات پیش خرید زمانی شکل می گیرد که کالایی خاص در بازار کم شود و تقاضا برای آن چشم گیر باشد.)

کشیده شدن معاملات شکر در بورس کالا به سلف در حالی اتفاق افتاد که از ابتدای هفته گذشته محدودیت های مهمی برای خریداران وضع شده بود، شرکت های بسته بندی یا خریداران متفرقه که بخش اعظمی از تقاضای شکر در بازار را تشکیل می دهند از خرید در بورس کالا منع شده بودند و صرفا کارخانه های نوشابه سازی و کیک و کلوچه و شکلات اجازه وارد کردن دستور خرید را داشتند. امری کم سابقه در معاملات شکر بورس کالا که حکایت از پایان یافتن موجودی انبار 4 عرضه کننده سنتی شکر داشت و شایعات کمبود شدید شکر در آستانه ماه رمضان را به واقعیت نزدیک تر کرد.

مجموع اتفاقات اخیر بورس کالا موجب ملتهب شدن هر چه بیشتر بازار شد به گونه ای که طی آخرین اخبار در روز پنج شنبه قیمت شکر در استان خراسان به بالای 2550 تومن تحویل درب کارخانه رسید .خبری بسیار خوشایند برای شرکت های قندی بورسی که غالبا بودجه خود را بر مبنای فروش شکر با قیمت 2300 تومان بسته اند.

اما خوش اقبالی سهامداران قندی منحصر به معاملات بورس کالا نبود و در روز پنج شنبه و جمعه قیمت جهانی شکر با ثبت رکورد 18.75 سنت به ازای هر پوند به بیشترین قیمت خود در دو سال اخیر دست یافت . علت واضح بود ریزش شاخص دلار و واردات گسترده شکر توسط کشور چین که امسال تولید نیشکری به کمترین میزان تولید در 8 سال گذشته رسیده است. با توجه به رشد 8 درصدی قیمت جهانی شکر و تعرفه 40 درصدی فعلی و دلار 3050 تومانی و 5 درصد سود برای واردکنندگان میتوان پیش بینی کرد، بهای شکر وارداتی را تا مرز 3700 تومان در بازار افزایش یابد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24