Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

با توجه به تمامی این موارد باید این گونه استنباط کرد که باز هم ابهامی جدید به بازار فولاد تزریق شده که می تواند به سود یا زیان برخی از فعالان بازار منجر شود. با توجه به حضور در ماه رمضان ، انتظار تخصیص بودجه های عمرانی ، رشد قیمت ها در ساعات پایانی فعالیت بازار و البته وجود تقاضای مؤثر ، ممکن است شاهد رشد مجدد قیمت ها باشیم اما روز دوشنبه واقعیت های بازار روشن شده و می توان وضعیت کلی را تا پایان هفته تخمین زد...

فولاد دوباره در ریل صعود قرار گرفت!

بورس24 :بازار فولاد باز هم وارد یک فاز افزایشی شد و با بسته شدن کانال فروش از سوی برخی از تولیدکنندگان و رشد نرخ ها در ساعات پایانی روز گذشته ، در نهایت روزی افزایشی در بازار فولاد رقم خورد هرچند که این افزایش نرخ از یک سو چندان قدرتمند نبوده و از سوی دیگر روند عمومی در بازار نیز حمایت قاطعی از آن نداشت. رشد محدود نرخ ها در سطوحی بین 5 تا حداکثر 20 تومان را هرچند که نمی شود نادیده گرفت ولی باز هم باید گفت که نشان دهنده وضعیت غالب بازار نبوده یعنی کلیت بازار هنوز پتانسیل رشد نرخ ها را ندارد ولی شاید فردا یا حتی اواخر هفته جاری ، این توانمندی خودنمایی کند.

نگاهی به وضعیت کلی معاملات نشان می دهد که داد و ستدهای اصلی هم اکنون به مقصد بنگاه نیست یعنی به رغم کاهش نسبی حجم معاملات ، خریدار اصلی بار به مقصد پروژه و اغلب در شهرستان ها را خریداری می کند که نکته مهمی برای بازار به شمار خواهد آمد. از طرف دیگر روند کاهشی قیمت ها دیگر به احتمال افزایش نرخ تبدیل شده بنابراین تغییر شکل بازار حتی پتانسیل افزایش قیمت ها را ایجاد کرده است. نکته دیگر را باید ترس از بازارسازی فعالان خاصی در بازار دانست زیرا کم توجهی خریداران به رشد قیمت ها و عدم تحرک جدی در بازار ، نشان می دهد که باز هم ترس از کاهش مجدد نرخ ها در بطن بازار وجود داشته و البته بازار هم استعداد چندانی برای تحمل جهش دست ساخته قیمت ها را ندارد.

با توجه به تمامی این موارد باید این گونه استنباط کرد که باز هم ابهامی جدید به بازار فولاد تزریق شده که می تواند به سود یا زیان برخی از فعالان بازار منجر شود. با توجه به حضور در ماه رمضان ، انتظار تخصیص بودجه های عمرانی ، رشد قیمت ها در ساعات پایانی فعالیت بازار و البته وجود تقاضای مؤثر ، ممکن است شاهد رشد مجدد قیمت ها باشیم اما روز دوشنبه واقعیت های بازار روشن شده و می توان وضعیت کلی را تا پایان هفته تخمین زد.

خودنمایی شمش در پایه 1300 تومان

رشد بهای میلگرد در بازار فولاد غالب تأثیر خود را بر بازار شمش بر جای گذاشته است تا جایی که قیمت هایی کمتر از 1300 تومان در بازار شمش انگشت شمار بوده و شمش به پایه 1300 تومانی بازگشته و در آن بستر فراگیر شده است. این رشد قیمت ها تاکنون توانسته است از بازار میلگرد حمایت کرده و یک کف قیمتی شکننده را در بازار ایجاد کند. در صورتی که بهای شمش در همین سطوح باقی بماند می توان به تثبیت بهای میلگرد امیدوار بود ولی هنوز برای چنین ادعایی زود است. هم اکنون در بازار داخلی از پایین بودن حجم عرضه شمش صحبت شده ولی با توجه به بالابودن موجودی انبارهای بسیاری از واحدهای تولیدی ، شاید برای این ادعا کمی زود باشد هرچند که یکی از دلایل رشد قیمت ها را باید همین نکته دانست.

قیمت تیرآهن ذوبی بازار تهران - قیمت – هزار تومان در هر شاخه

سایز

شنبه

یکشنبه

تغییر قیمت

تیرآهن 12

231

231

-

تیرآهن 14

236

237

1+

تیرآهن 16

293

292

1-

تیرآهن 18

352

352

-

تیرآهن 20

610

612

2+

تیرآهن 22

715

712

3-

تیرآهن 24

850

850

-

تیرآهن 27

980

980

-

قیمت انواع میلگرد در روز یکشنبه با افزایش نرخ رو به رو شد هرچند که اوج رشد قیمت ها را می توان از ساعات پایانی به شمار آورد که احتمال ادامه افزایش قیمتها در روز آینده را تقویت می کند. تقویت زیرپوستی تقاضا در بازار ، بالابودن حجم معاملات و میل بازار نسبت به رشد نرخ ها را می توان از واقعیت های بازار به شمار آورد هرچند که احتمال ادامه یافتن رشد قیمت ها چندان هم دور از ذهن نیست.

همان گونه که در روزهای گذشته نیز به آن اشاره کردیم احتمال خودنمایی میلگرد 1600 تومانی وجود دارد هرچند که این احتمال می تواند پس از شب های قدر خودنمایی کند که رشد قیمت های اخیر را نیز می توان پیش قراول این وضعیت به شمار آورد ولی این همه ماجرا نیست.

در روزهای اخیر بازار جهانی فولاد کاهش قیمت های پیشین را تجربه نکرده و از یک وضعیت نسبتاً با ثبات برخوردار است. این در حالی است که در صورت خودنمایی مجدد کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی ممکن است باز هم کاهش قیمت ها به بازار داخلی تعمیم پیدا کند.

در بازار کلاف و در ساعات ابتدایی معاملات شاهد عقب نشینی محدود نرخ ها بودیم هرچند که کاهش نرخ ها چیزی نزدیک به 10 تومان از کف قیمت های روز قبل بود. در معاملات روز یکشنبه بهای هر کیلوگرم کلاف 6.5 نطنز و چینی در بازار تهران با قیمتی نزدیک به 1740 تومان عرضه شد. البته 6.5 کاشان نیز 1770 تومان اعلام نرخ گردید.

قیمت میلگرد در انبار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

نوع میلگرد –سایز–انبار تهران

شنبه

یکشنبه

تغییر قیمت

8قزوین

1575

1567

12+

10 قزوین

1497

1497

-

12قزوین

1497

1497

-

16ذوب آهن اصفهان

-

1575

-

16فولاد نیشابور

1542

-

-

18ذوب آهن اصفهان

1535

1530

5-

18فولادنیشابور

1535

-

-

20ذوب آهن اصفهان

1550

1570

20+

20فولاد نیشابور

1545

-

-

22ذوب آهن اصفهان

1535

1540

5+

22 فولاد نیشابور

1537

-

-

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است

سایر رسانه ها :

گزارش روزانه بازار

به گزارش کانال تلگرامی پیک فلز؛ بازار فولاد از اواسط فعالیت خود وارد یک فاز افزایشی شد. به عنوان مثال در بازار مقاطع طولی و کلاف در ابتدای امروز اکثر واحد های تولیدی نرخ محصولات خود را ثابت اعلام کردند اما در اواسط روز جاری با شنیدن زمزمه ی افزایش شمش در بازار، واحد های تولیدی در زمینه ی تولید میلگرد محصولات خود را افزایش دادند.

الف - تیر آهن : در این بخش تیر اهن های ذوبی تقریبا ثابت و با تخفیف ارایه میشد. ؛ تیر آهن تولیدی کرمانشاه بنا به گزارش بازار ثابت بود. همچنین تیر آهن های تولیدی آرین نیز نسبت به دیروز ثابت اعلام شد.

ب - میلگرد های کلاف : کلاف های بندر امام نسبت به دیروز ثابت بود و با دریافت فاکتور رسمی با تخفیف ارائه گشت.

ج - نبشی و ناودانی : بنا به گزارشات دریافتی ، بازار این حوزه در مبادی ثابت اعلام شد. همچنین نبشی در تهران سایز های 3 تا 6 با توجه به کاهش قیمت کارخانه تا 10 تومان کاهش قیمت داشت، بقیه سایزها و ناودانی ها اما تغییر قیمت نداشت.

د - میلگرد : در بازار امروز اکثر واحدهای تولیدی با افزایش 20 تومانی نسبت به امروز صبح قیمت های خود را بازار اعلام کردند.

ه - پروفیل تغییر قیمت نداشت و امروز حدود 1950 تومان اعلام میشد .

تغییرات امروز در حوزه میلگرد با توجه به قیمت های روز گذشته شامل موارد زیر بود :

تیکمه داش نسبت به امروزاول وقت 20 تومان افزایش داشت.

آذر فولاد امین نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد.

شاهین بناب نسبت به دیروز تقریبا ثابت بود.

ابهرنسبت به دیروز ثابت اعلام کرد و در انتها فروشش را بست.

کیان فولاد ابهر 5 تومان نسبت به صبح امروز افزایش داشت.

میانه در ابتدای امروز قیمت خود را نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد.

درپاد نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد و در انتها فروشش را بست.

آناهیتا نسبت به اول امروز 30 تومان افزایش داشت.

گلستان قیمت صبح امروز نسبت به دیروز:میلگرد ١٠ شاخه 40 تومان کاهش داشته و 8 شاخه و کلاف 10 روی خط آورد.

البرز نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد.

شمس قیمت صبح امروز خود را نسبت دیروز ثابت اعلام کرد.

هیربد نسبت به صبح امروز 10 تومان افزایش داشت. وسایز 20 را اضافه کرد.

سپهر ایرانیان قیمت امروز صبح خود را نسبت به دیروز 10 تومان کاهش داده بود.

آرین نسبت به صبح امروز 20 الی 25 تومان افزایش داشت.

آریا ذوب 10 تومان نسبت به صبح امروز 20 تومان افزایش داشت.

امیرکبیر نسبت به صبح امروز 20 تومان افزایش داشت.

پرشین 10 تومان نسبت صبح امروز 15 افزایش داشت.

ذوب آهن در بازار امروز قیمت های متغیری را اعلام میشد..

نیشابور قیمت امروز صبح خود را نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد.

شاهرود نسبت به صبح امروز 10 تومان افزایش داشت.

کاشان در انتهای روز فروش خود را بست.

نطنز قیمت امروز صبح خود را نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد.

سیرجان نسبت به دیروز 10 تومان افزایش داشت.

کرمان نسبت به صبح امروز 10 الی 15 تومان افزایش داشت.

بردسیر کرمان نسبت به صبح امروز 15 تومان داشت.

زاگرس سایز 14 و16 زاگرس 10 تومان کاهش داشته داد و باقی سایزها ثابت اعلام شد.

صدر لرستان 10 تومان نسبت به صبح امروز افزایش داشت.

خرم دشت امروز صبح نسبت به دیروز ثابت اعلام کرد.

حوزه ورق :

در حوزه ی ورق های فابریک فولاد مبارکه نسبت به قیمت های دیروز ثابت بود.

در حوزه ی ورق های اکسین تقریبا قیمت ها ثابت بود و و در انتهای روز با افزایش 5 تومانی مواجه شد. همچنین شنیده شد اکسین در اهواز سایز 25تا 40 روی قیمت 1565 تا 1575 اعلام شده است.

ورق سیاه 2 انزلی قزاق و بندر امام کالای چینی به ترتیب 1755 و 1725 تومان اعلام شد.

حوزه شمش :

در خصوص قیمت شمش همانطوریکه گفته شد این محصول امروز با اندکی افزایش قیمت مواجه شده که بنظر می رسد اصلی ترین عامل این افزایش قیمت ، زمینه کم شمش در بازار و محدودیت عرضه این کالا باشد.

امروز شمش در بازار غیر رسمی در محدوده 1310 تا 1370 شنیده شد.

قیمت ورق نورد گرم فولاد مبارکه ST32 – بارگیری از اصفهان

ضخامت – میلی متر

قیمت – تومان بر هر کیلوگرم

3

1980

4

1980

5

1980

6

1980

8

1970

10

1950

12

1950

15

1950

این نرخ حالت عادی در بازار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت : از سال آینده تولید فولاد به 50 میلیون تن نزدیک می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی مجددا راه‌اندازی شد. همچنین از سال آینده تولید فولاد کشور تا حدودی به تراز 50 میلیون تن نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه بازدید از شرکت احیای سپاهان برگزار شد، با بیان اینکه در یک و نیم سال گذشته علی‌‌رغم محدودیت‌های ریالی در کشور و افت قیمت سنگ‌آهن و فولاد، منطقه سنگان پیشرفت خوبی داشته است، عنوان کرد: امیدواریم با حل شدن مشکلات بانکی دو پروژه دیگر این منطقه تا آخر سال به بهره‌برداری برسند.

وی درخصوص ظرفیت منطقه سنگان برای تولید سنگ آهن، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی کارشناسان وزارتخانه این منطقه ۸۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن دارد. البته برخی دیگر از کارشناسان ذخیره سنگ آهن منطقه سنگان را تا یک میلیارد تن تخمین زده‌اند.

نعمت‌زاده با اشاره به مطالعات دو سال گذشته در این منطقه تصریح کرد: در مطالعه و اکتشاف ۱۲ هزار کیلومتر مربع از منطقه سنگان نتایج نشان داد امکان دسترسی به سنگ آهن زیاد و همچنین نشانه‌هایی از وجود سرب، روی و مس نیز دیده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با پایان عملیات اکتشاف بسیاری از اراضی این منطقه آزادسازی شده است، گفت: سایر طرح‌ها مانند تونل انرژی بادی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و به تدریج این آزادسازی‌ها بیشتر خواهد شد.

وی به مشکل عمده منطقه سنگان اشاره و عنوان کرد: مشکل عمده در این منطقه نبود تاسیسات زیربنایی آب، برق و گاز بود که در یک سال گذشته تصمیم‌گیری شد با همکاری واحدهای سرمایه‌گذار این منطقه، شرکتی در این خصوص تاسیس شود.

نعمت‌زاده به توصیه رهبری مبنی‌بر در تبدیل مواد خام برای بیشتر شدن ارزش‌افزوده آن تاکید و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از صدور سنگ آهن طبیعی انتقاد داشته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تنها راه حل این مشکل تکمیل زنجیره فولاد است که دولت و وزارت‌خانه در این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارند. درحال حاضر نزدیک به ۲۰ میلیون تن به این منظور ظرفیت‌سازی شده است که امیدواریم با تکمیل واحدهای فرآوری، صدور سنگ آهن خام کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری‌ها تولید کل فولاد کشور باید به ۵۰ میلیون تن برسد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از سال آینده تا حدودی به این تراز برسیم.

نعمت‌زاده ظرفیت تولید فولاد را در حال حاضر ۲۵ میلیون تن دانست و گفت: به این دلیل که مراحل تولید به خوبی تکمیل نشده است تنها ۱۷ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای منطقه سنگان اقدام خوبی است، بیان کرد: همچنین مجریان شرکت‌های سنگان معتقدند که طرح‌های فضای عمومی، اجتماعی و محیط‌زیستی این منطقه باید همزمان با اجرای پروژه‌ها تصویب شود.

وی با اشاره به درخواست کمک‌های مالی برای منطقه سنگان تصریح کرد: درحال حاضر تا زمانی که واحدها افتتاح نشوند تنها هزینه خواهند داشت، تمام هزینه‌های این واحدها جز بخش اندکی که دولت تقبل می‌کند، برعهده بخش خصوصی است. سرمایه‌گذاران منتظر باشند واحدها به بهره‌برداری برسد سپس تقاضای بودجه داشته باشند.

نعمت‌زاده درخصوص تعداد واحدهای احیا شده در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: در سال گذشته ۸۰۰ واحد متوقف شده دوباره راه‌اندازی شدند؛ امسال نیز برنامه داریم ۷۵۰۰ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل که معمولاً مربوط به واحدهای کوچک و متوسط هستند را به کمک استان‌ها و کارگروه‌های تسهیل رفع موانع تولید، مجددا راه‌اندازی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر شرایط ارایه تسهیلات راحت‌تر به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بیان کرد: بانک مرکزی در دو بخش‌نامه جداگانه به سازمان اقتصاد، دارایی و امور مالیاتی و تامین اجتماعی این سازمان‌ها را موظف کرده تا شرایط ارایه تسهیلات را فراهم کنند اما مشکل بعضی از این واحدها با کمک‌های مالی حل نمی‌شود.

وی درخصوص تاثیرات پسابرجام در شرایط اقتصادی و صادراتی کشور گفت: پسابرجام موجب باز شدن فضا برای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی شده است؛ دولت تنها مکلف بود موانع را برطرف کرده و فضا را برای ورود تکنولوژی‌های جدید و مراودات اقتصادی مهیا کند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه طبق گزارشات و اطلاعات رسیده بسیاری از واحدها فعال هستند، افزود: در سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان ماشین‌آلات جدید به خراسان رضوی وارد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح فاز یک شرکت احیا سپاهان اظهار کرد: ۷۰ درصد از تجهیزات این بخش ساخت داخل بوده و در این کارخانه کنسانتره با کیفیت کمتری از سایر کنسانتره‌ها تولید شده و صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه پلاسری از عیار پایین چهار تا ۱۰ درصد برخوردار هستند، عنوان کرد: طی اقدامات انجام گرفته عیار این فراورده‌های سنگ‌آهن تا ۶۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

نعمت‌زاده درخصوص اقدامات انجام شده برای منطقه سنگان خواف یادآور شد: امیدواریم تا دو سال آینده، دو پروژه دیگر به بهره‌برداری برسد تا ظرفیت تولید سنگ آهن به سه میلیون تن افزایش پیدا کند؛ با ساخت ایستگاه راه آهن می‌توان محصول فرآوری شده را به جنوب کشور و ذوب آهن ارسال کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24