Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

خبرمهم مجمع امروز این که مشارکت با شرکت های اروپایی برای تولید محصول جدید و ارتقای روغن موتور اسپیدی به اسپیدی پلاس کلید خورده است و با این وصف باید منتظر افزایش سهم از بازار شرکت در سال جاری بود...

مجمع نفت سپاهان ؛ تقسیم سود ۶٠ درصدی و تایید مشارکت با طرف اروپایی

مجمع نفت سپاهان به تقسیم سود 75تومانی به ازای هر سهم رای داد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،سود تحقق یافته این شرکت در سال 94مبلغ 1202ریال بود که بدین ترتیب مجمع شرکت 62 درصد آن را میان سهامداران تقسیم کرده است.

خبرمهم مجمع امروز این که مشارکت با شرکت های اروپایی برای تولید محصول جدید و ارتقای روغن موتور اسپیدی به اسپیدی پلاس کلید خورده است و با این وصف باید منتظر افزایش سهم از بازار شرکت در سال جاری بود.

خبر تکمیلی:

مجمع نفت سپاهان با حضور 95.58درصد سهامداران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع نفت سپاهان 75تومان معادل 60درصد تقسیم نمود.

هیات رییسه:

رییس مجمع

مصطفی امید قائمی

ناظر اول

سید فرهنگ حسینی

ناظر دوم

ژیلااحمدوند

امیر حسین بحرینی

مدیر عامل

 

امیر حسین بحرینی ، مدیر عامل شرکت گفت:  از دستاوردهای کلیدی شرکت نفت سپاهان  می توان به کسب رکورد فروش تاریخ شرکت سپاهان با 725هزار تن فروش و انواع محصولات، رشد 45درصدی صادرات محصولات نهایی ، افزایش 39درصدی فروش محصولات نهایی در بازار های داخلی ، نهایی نمودن شراکت با یک شرکت بسیار معتبر ایتالیایی برای تولید و فروش محصولات تحت برند جهانی و همچنین تولید و فروش برند اسپیدی پلاس تحت لیسانس برند شناخته شده اوپایی وفق برنامه راهبردی 5ساله ، افزایش بازارهای صادراتی در محصولات پایه و نهایی ، استقرار واحد بازاریابی بازآفرینی برند اسپیدی و تصویب استراتژی برند برای اولین با ر، ارتقای سطح کیفی ایمنی پالایشگاه و اخذ دو ستاره ایمنی از موسسه معتبر بین المللی irca، بوده است.

وی افزود: همچنین  مدیریت تامین و اقتصاد خوراک با دریافت 50هزار تن خوراک بیشتر نسبت به سال قبل و نظارت و کنترل بر قیمت گذاری خوراک طی هماهنگی مستمر با بازرگانی پخش فرآورده های نفتی ، ارتقای چشمگیر کنترل های داخلی با پوشش اکثریت 75بند نامه مدیریت حسابرس مستقل و تدوین و جاری سازی 107دستورالعمل و آئین نامه اجرایی جدید، اخذ حکم قطعی وزیر نفت در پرونده شرکت ملی نفت بر پذیرش اصل استحقاق شرکت نفت سپاهان در خصوص مطالبات راکد، موفقیت در وصول سایر مطالبات راکد به غیر از پرونده نفت با وصولی قطعی به مبلغ 134.5 میلیارد ریال و در شرف وصول به میزان 270میلیارد ریال از دیگر برنامه های شرکت است.

بحرینی در مورد برنامه های سال آتی شرکت گفت: شرکت نفت سپاهان با شفاف نمودن اهداف و استراتژی های 5ساله، مسیری روشن اما چالشی را در افق 98ترسیم کرده است. دستیابی به فروش 1میلیون تن انواع محصولات پایه و کسب سهم بازار داخلی محصولات نهایی به میزان 20درصد در قالب کسب و کار محصولات پایه و کسب و کار محصولات نهایی برنامه ریزی و تاحصول به نتیجه در دست پیگیری می باشد.

به گفته وی، پایداری سود آوری، ماندگاری در تجارت جهانی روانکار ، کاهش هزینه های تولید و فروش ، افزایش سهم بازار شرکت ، بهره برداری کامل  از واحد تمام اتوماتیک مظروف پرکنی شرکت ، بهره برداری از شبکه توزیع مویرگی محصولات نهایی هم از دیگر برنامه ها است.

بحرینی گفت: فروش بالغ بر 622هزار تن محصولات پایه(شامل روغن پایه، واکس و اکستراکت )و  103هزار تن محصولات نهایی شرکت را در زمره شرکت های صادرات محوری طبقه بندی می کند. از ویژگی های خاص نفت سپاهان نزدیکی به مهمترین منبع تامین خوراک، پایداری مشخصه هاو آنالیز محصولات شرکت می باشد.

وی در خصوص آمارهای مالی شرکت گفت: رشد فروش محصولات نسبت به دوره مشابه 10درصد و پوشش بودجه 107درصد بوده است. تحقق 113درصدی فروش تناژی محصولات نهایی و افزایش بازار شرکت از 12به 14 درصد و بیش از 9.6درصد رشد در تولید نسبت به سال قبل داشته است.

 مدییر عامل شرکت از مشارکت با دو شرکت اروپایی خبر داد و افزود:   بزودی قرارداد کشارکت برای ارتقاء محصول اسپیدی به اسپیدی پلاس و تنوع محصول جدید با شرکت های eni و agip منعقد خواهد شد که در وضعیت شرکت تاثیر بسزایی دارد.

 بند های حسابرسی شرکت: 

در خصوص بند  چهار حسابرسی که شامل چند تبصره بوده  مدیر عامل شرکت گفت:

  1. وصول مطالبات مربوط به شرکت ملی نفت معادل 60درصد مطالبات راکد در دستور کار است.
  2. وصول مطالبات سایر مطالبات راکد  که منجر به وصول  بالغ بر 300میلیارد ریال در دوره مورد گزارش شده است.
  3. جلوگیری از ایجاد مطالبات راکد جدید با اقدامتی از قبیل تصویب مکانیزم اعتبار دهی به مشتریان  از برنامه های شرکت است.

موارد مهم دیگر:

  • شرکت سپیانا در دوران تحریم به منظور فعالیت در قاره آفریقا ایجاد شده که پس از رفع تحریم ها و از طریق تغییر و تعدیل کسب و کار ، سرمایه گذاری های انجام شده در آینده نزدیک بازیافت می شود.
  • همچنین مبلغ 109میلیارد ریال منظور نمودن جرایم با هدف حفظ صرفه و صلاح شرکت منظور شده است.
  • در خصوص بند 6 هم به موارد مطالبات و ذخایر منظور شده اشاره شد که مدیر عامل گفت:

طی سال مورد گزارش اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف پرونده های مالیات بر ارزش افزوده شرکت منجر بهقطعی شدن استرداد بالغ بر 700میلیارد ریال بابت مالیاتو عوارض ارزش افزوده سال 92 و دوره های دوم سوم و چهارم سال 93گردیده است. که اقدامات لازم برای استرداد این وجوه در حال پیگیری است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24