Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمد فطانت رئیس سازمان بورس امروز در نشستی با اصحاب رسانه، نهمین نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس را معرفی کرد.

نشست خبری فطانت/ معرفی نهمین نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس

به گزارش بورس24 ؛ محمد فطانت در این نشست خبری پیدایش نهمین نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس را رسما اعلام کرد. وی گفت: آغاز به کار موسسات رتبه بندی، فصل جدیدی در شفافیت بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد.

وی ضمن رونمایی از دستور العمل تاسیس و فعالیت موسسات رتبه بندی، گفت: موسسات رتبه بندی شرکت هایی هستند که اعتبار سنجی کرده و ریسک شرکت هایی که سرمایه گذاری در آن ها انجام می گیرد را اعلام می کنند.

فطانت گفت: با توجه به انتشار رشد اوراق صکوک و تامین مالی و ورود به بازار های جهانی برای انتشار اوراق، لازم است تا موسسات رتبه بندی وارد کار شوند.

رئیس سازمان بورس از صدور مجوز برای تعداد محدودی از این موسسات داد خبر داد و گفت: در مرحله اول مجوز برای تعداد محدودی از این موسسات صادر خواهد شد؛ در حدود ٥ موسسه. این موسسات باید مستقل بوده و دانش انجام این کار را داشته باشند.

خبر تکمیلی...

محمد فطانت روز یکشنبه در نشستی خبری، با بیان اینکه بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، تعدادی نهاد مالی باید تاسیس شود که از جمله آنها موسسه های رتبه بندی است، افزود: از دغدغه های همیشگی فعالان بازار سرمایه، آگاهی از ریسک و وضعیت مالی شرکت هاست که از این پس، موسسه های رتبه بندی به این موضوع خواهند پرداخت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به تهیه دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسه های رتبه بندی اشاره کرد و گفت: از امروز، همه افرادی که علاقه مند به فعالیت هستند می توانند، درخواست تاسیس موسسه های رتبه بندی در ایران را به سازمان بورس ارایه کنند.

فطانت با بیان این که حداقل سرمایه برای تاسیس این موسسه ها باید ۵۰ میلیارد ریال باشد، اضافه کرد: نهادهای مالی رتبه بندی اعتباری، باعث پیوند بازار سرمایه کشور با سایر بازارهای سرمایه دنیا می شود.

وی ادامه داد: از همه موسسه ها و نهادهای فعال در عرصه بین المللی رتبه بندی، دعوت می شود درخواست خود را برای تاسیس موسسه رتبه بندی درایران اعلام کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ترجیح می دهیم پیشنهاد تاسیس این نهادهای مالی در ایران، توسط افرادی که تکنولوژی، ابزار و تجربه این فعالیت را در عرصه بین المللی داشته اند، ارایه شود، افزود: تمایل داریم موسسه های بین المللی با موسسه های ایرانی در این طرح شریک شوند و به طور مشترک این موسسه ها را در کشور تاسیس کنند.

رتبه ‌بندی اعتباری به معنای ارزیابی میزان ریسک و احتمال پرداخت به موقع تعهدات مالی ناشران اوراق و سهام است.

رتبه بندی اعتباری پیش شرط حضور در بازارهای مالی وسرمایه است و امروزه موسسات رتبه ‌‌بندی از کلیدی‌ترین نهادهای مالی در کشورهای توسعه‌ یافته به شمار می‌روند به طوری که در بازارهای مالی جهانی، کمتر سرمایه‌گذاری را می‌توان یافت که قبل از انتخاب گزینه سرمایه‌ گذاری به گزارش‌های موسسه رتبه‌ بندی در این رابطه توجهی نداشته باشد.

موسسات و شرکت‌های رتبه‌بندی از مهم‌ترین نهادهای مالی هستند که در قانون بازار سرمایه ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بودجه سال ۹۵ به دولت این امکان را داده است که ۳۰۰ هزار میلیارد ریال( ۳۰ هزار میلیارد تومان ) اوراق بدهی منتشر کند که بخشی از این اوراق بدهی به ‌صورت بین‌المللی منتشر خواهد شد.

برای انتشار این اوراق در عرصه بین المللی، به اعتبار‌سنجی شرکت های رتبه بندی نیاز است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24