Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

موسسه مالی استاندارد اند پورز که یک سازمان اعتبار سنجی آمریکایی است، روز دوشنبه به دنبال تکانه های شدید اقتصادی ناشی از رای شوک آور انگلیسی ها به برگزیت، اعلام کرد که رتبه اعتباری انگلیس را کاهش داده است .

موسسه مالی استاندارد اند پورز رتبه اعتباری انگلیس را کاهش داد

به گزارش ایرنا، این موسسه ، رتبه اعتباری جدید '2A' را برای انگلیس اعلام کرده است.
موسسه اعتبار سنجی 'استاندارد اند پورز ' روز جمعه گذشته یک روز بعد از همه پرسی 23 ژوئن که منجر به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شد هشدار داده بود که رتبه اعتباری «AAA» برای این کشور حفظ نخواهد شد.
'موریتز کرامر' رئیس اعتباری این موسسه گفته بود: «فکر می کنیم که در این شرایط رتبه اعتباری AAA غیر قابل دفاع است.»
موسسه مالی استاندارد اند پورز روز دوشنبه هشدار داد که نهادهای مالی، اقتصادی و قانون اساسی این انگلیس به دلیل برگزیت در معرض خطر قرار دارند.
این موسسه گفته است که رای اکثریت مردم ایرلندشمالی و اسکاتلند به ادامه حضور در اتحادیه اروپا یک مشکل قانون اساسی گسترده برای بریتانیا ایجاد کرده است.
موسسه مالی استاندارد اند پورز که آخرین بار به دلیل سیاست های ریاضتی دولت کامرون، رتبه اعتباری انگلیس را کاهش داده بود؛ گفته است در صورت بدتر شدن شرایط مالی و اقتصادی این کشور، ممکن است بار دیگر این رتبه را کاهش دهد.
شرکت اعتبار سنجی مالی آمریکا مودیز (Moody's) نیز روز جمعه گذشته در بیانیه ای از کاهش چشم انداز اعتباری انگلیس از «باثبات» به «منفی» خبر داده بود.
موسسه اعتبار سنجی مودیز اعلام کرد، رتبه اعتباری انگلیس پس از ترک اتحادیه اروپا در معرض ریسکی بزرگ تر قرار گرفته است، زیرا این کشور برای مذاکره موفق برای خروج از این اتحادیه با چالش های مهمی مواجه خواهد شد.
مودیز چشم اندازی منفی را برای رتبه اعتباری «AA1» این کشور در نظر گرفته است .
موسسه اعتبار سنجی مودیز در بیانیه خود آورده است، تبعات منفی این شوک بر اقتصاد انگلیس تا زمانی که دولت این کشور موفق به سیاست های اقتصادی جایگزین سیاست فعلی بشود در اقتصاد این کشور ادامه خواهد داشت.
اعلام خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از روز جمعه گذشته تاکنون سبب کاهش شدید ارزش پوند و سقوط شاخص فوتسی 100 لندن شده است.
ارزش پوند در برابر دلار به پایین ترین در طی 31 سال گذشته رسیده است که این رویدادها چشم انداز سرمایه گذاری را در انگلیس به سمت و سویی نگران کننده سوق خواهد داد.
ضمن اینکه برگزیت سبب تکانه های شدید به بازارهای مالی و اقتصادی جهانی در چند روز گذشته شده است.
موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز ، اخیرا جدولی از کشورهای اروپایی منتشر کرد که در آن به کشورهایی که بیش از دیگران از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متضرر خواهند شد، اشاره شده بود.
در این جدول، ایرلند، مالت و لوکزامبورگ در رده های بالایی قرار داشتند و هلند در رتبه هفتم و پس از کشورهای قبرس، سوئیس و بلژیک بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24