Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بابک باقری با توجه به حجم ٢۴ هزار میلیارد ریالی اوراق بهادار بدهی منتشره تحت بازار گردانی این شرکت، سهم این شرکت تأمین سرمایه از مجموع کل اوراق بهادار بدهی منتشر شده در بازار سرمایه را ٢٨ درصد اعلام کرد که شامل اوراق مشارکت شهرداری های کلان شهرها برای توسعه شهری، اوراق سلف موازی استاندارد در صنایع مختلف (از قبیل نفت و پتروشیمی و برق) و صکوک اجاره برای صنعت هوایی کشور است...

«آرمان» دو اوراق مالی جدید رو کرد

معاون تأمین مالی شرکت تأمین سرمایه آرمان از انتشار دو اوراق جدید در بازار خبر داد.

معاون تأمین مالی شرکت تأمین سرمایه آرمان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ، به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در این شرکت فعال در صنعت تأمین مالی پرداخت.

بابک باقری با توجه به حجم 24 هزار میلیارد ریالی اوراق بهادار بدهی منتشره تحت بازار گردانی این شرکت، سهم این شرکت تأمین سرمایه از مجموع کل اوراق بهادار بدهی منتشر شده در بازار سرمایه را 28 درصد اعلام کرد که شامل اوراق مشارکت شهرداری های کلان شهرها برای توسعه شهری، اوراق سلف موازی استاندارد در صنایع مختلف (از قبیل نفت و پتروشیمی و برق) و صکوک اجاره برای صنعت هوایی کشور می باشد.

این مقام مسوول در شرکت تأمین سرمایه آرمان، ادامه داد: همچنین شرکت تأمین سرمایه آرمان با مشارکت در پذیره نویسی بیش از 15 هزار میلیارد ریال اوراق بهادار سرمایه ای نقشی فعال در افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام و توسعه فعالیت های شرکت های بورسی از طریق تأمین مالی از بازار سرمایه داشته است.

اوراق جدید در راه انتشار

باقری با اشاره به فعال بودن این شرکت تأمین سرمایه در چهار بورس رسمی کشور، گفت: در ادامه فعالیت های این شرکت برای حضوری فعال در تمامی صنایع منتخب کشور، در سال گذشته قرار داد متعهد پذیره نویسی و بازارگردانی مرحله چهارم انتشار اوراق سلف موازی نفت کوره با شرکت ملی نفت امضاء شد و در همین راستا ازبرنامه تأمین مالی برای شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داد و اظهارداشت: به منظور تأمین مالی برای بهره برداری از فاز نخست بزرگترین پالایشگاه تولید کننده بنزین، 3 هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.

باقری این طرح شرکت نفت ستاره خلیج فارس را اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف کرد که با اجرای این طرح در و خودکفایی کشور در تولید بنزین، ضمن جلوگیری از خام نفت زمینه صادرات بنزین تولیدی کشور به بازارهای بین المللی فراهم خواهد شد.

طراحی اوراق بهادار جدید

با توجه به این که یکی از رسالت های شرکت های تأمین سرمایه طراحی ابزارهای مالی متناسب با نیاز بازار و مشتریان می باشد شرکت تأمین سرمایه آرمان نگاهی ویژه به ابزار سازی و طراحی ابزارهای جدید در بازار سرمایه داشته است.

وی در این راستا به اقدام این مجموعه در طراحی اوراق گواهی صنعت خودرو با همکاری بورس کالای ایران و پیشنهاد آن به سازمان بورس اشاره کرد و افزود: این اوراق بر مبنای عقد مشارکت طراحی شده است که طی آن سرمایه گذار طی قرار داد مشارکت با خودروساز، اقدام به سرمایه گذاری در دوره معین می کند؛ پس از پایان دوران مشارکت سرمایه گذار اختیار دارد که اصل و منافع حاصل از سرمایه گذار را تبدیل به خرید خودرو کند.

معاون تأمین مالی تأمین سرمایه آرمان تصریح کرد: عملا با بکارگیری این ابزار، مدل پیش فروش سنتی خودرو می تواند به صورت ساختار یافته در بازار سرمایه انجام شده و زمینه گسترش حوزه بازار سرمایه را فراهم ساخته و از سوی دیگر یاریگر خودروسازان داخلی برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه باشد.

وی همچنین در اشاره به دیگر ابزارهای طراحی شده از سوی این مجموعه، ادامه داد: به منظور تسهیل تأمین مالی از طریق افزایش سرمایه در بازار اولیه و کمک به بنگاه های اقتصادی، ابزاری تحت عنوان "افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم به اختیار فروش تبعی به سرمایه گذاران جدید" در فرابورس طراحی شده است که دستورالعمل آن جهت تصویب به سازمان بورس ارایه شده است.

باقری تصریح کرد: به کارگیری این ابزار نقش مهمی در تسهیل افزایش سرمایه شرکت ها برای گسترش فعالیت هایشان را خواهد داشت.

طراحی اولین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله کالایی اقدام دیگری بود که از سوی معاون تأمین سرمایه شرکت تأمین سرمایه آرمان مورد اشاره قرار گرفت.

وی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس را یکی از ابزارهای قابل توجه تعریف کرد که با جمع آوری وجوه از عموم سرمایه گذاران، زمینه سرمایه گذاری حرفه ای در اوراق بهادار را برای سرمایه گذاران خود فراهم می کند. چنانچه سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری مستقیم در حوزه کالا و داد وستد کالا را داشته باشند ابزارهای جدیدی در بورس های کالایی می بایست بکارگرفته شود که واحدهای سرمایه گذاری صندوق قابل معامله کالایی از جمله این ابزارها محسوب می­ شود.

باقری ادامه داد: مکانیزم فعالیت صندوق سرمایه گذاری قابل معامله کالایی بدین شکل می باشد که منابع صندوق به شکل وجه نقد یا گواهی سپرده کالایی تأمین می شود و مدیر صندوق با تبدیل وجوه نقد دریافتی به گواهی سپرده کالایی و فروش مجدد آن در زمان های مناسب زمینه بهره مندی سرمایه گذاران از فرصت های سودآوری در بخش تجارت کالاها را فراهم می سازد.

فعالیت های فرامرزی

این مقام مسوول در شرکت تأمین سرمایه آرمان در خصوص اقدام این شرکت در توسعه فعالیت های خود در خارج از مرزهای کشور، به تفاهم صورت گرفته با تأمین سرمایه هالک بنک ترکیه اشاره کرد که از عزم جدی طرفین تفاهم نامه بر آغاز تأمین مالی بین المللی و برگزاری جلسات مشترک برای ارائه مدل های عملیاتی فعالیت مشترک در بازار سرمایه ایران و ترکیه خبرداد.

از دیگر فعالیت های مهم فرامرزی تأمین سرمایه آرمان انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت رتبه سنجی "JCR" می باشد. رتبه بندی اوراق بهادار پیش نیاز اصلی تأمین مالی بین المللی محسوب می شود و همکاری با شرکت"JCR" که چهارمین شرکت رتبه بندی در دنیا محسوب می ­شود گامی مهم در زمینه تسهیل تأمین مالی بین الملل می­ باشد.

صندوق آرمان در بازار

به نقل از روابط عمومی تأمین سرمایه آرمان ،این مقام مسئول از صندوق گنجینه آرمان شهر با برخورداری از منابع 156 هزار میلیارد ریالی به عنوان بزرگترین صندوق در بازار سرمایه یاد می کرد، نقد شوندگی بالای این صندوق را یکی از مهمترین ویژگی های آن در میان صندوق های موجود دربازار سرمایه ذکر کرد و افزود:ابطال واحدها در این صندوق به منظور تسهیل نقدشوندگی به صورت روزانه انجام می شود، در این میان از ظرفیت های بانک شهر برای فروش واحدهای صندوق استفاده شده است تا به این واسطه سرمایه گذاری به راحتی در این صندوق صورت گیرد.

او سقف این صندوق را 175 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که این میزان رقم، بالاترین سقف در بین صندوق های با درآمد ثابت محسوب می شود.

وی از برنامه ریزی های جدید برای تسهیل فرایند صدور و ابطال واحدها خبر داد که این برنامه ها به زودی اعلام خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24