Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در بازار شمش وضعیت پیشین یعنی فاصله قیمت ها بین کارخانه های مختلف اندکی کمرنگ شده یعنی وضعیت با ثبات تری را در معاملات شاهد هستیم. این روند در کنار افزایش قیمت قراضه می تواند به برخی مشکلات در واحدهای تولیدکننده شمش منجر شود هرچند که کاهش حجم تولید شمش حتی به صورت ناملموس و نامحسوس باز هم سیگنالی برای حمایت از بازار میلگرد و فشار بر قیمت های قراضه به شمار می رود...

کم عمقی رخدادها در بازار فولاد

بورس24 :در بازار فولاد تغییر فاز روز گذشته هنوز ادامه داشته ولی روند کاهشی چندانی را به صورت فراگیر شاهد نبودیم. به نظر می رسد بازار فاصله چندانی تا یک فاز ثبات نداشته و می توان به تثبیت نرخ ها در روزهای پیش رو امیدوار بود. به نظر می رسد بازار برای بهبود به این رویکرد نیاز داشته باشد ولی به نظر نمی رسد افت نرخ ها عمق و وسعت چندانی داشته و یا زمان زیادی به طول بیانجامد.

در خصوص بازار ورق باید به این نکته اشاره داشت که پس از چند رشد نرخ ( و همان گونه که روز قبل به آن اشاره کردیم ) شاید زمان تثبیت قیمت ها و حتی بازگشت آن فرارسیده باشد که در بازار روز دوشنبه همین روند مشاهده شد یعنی دوگانگی شکننده ای در بازار حاکم گردید و برخی سایزها رشد قیمت و برخی دیگر کاهش نرخ پیدا کردند و همین ویژگی را می توان پیش قراول تغییر در این بازار لقب داد. به نظر می رسد این وضعیت مبهم و چندگانه باز هم ادامه داشته تا بازار پس از رسیدن به تعادل ، مجدداً مسیر خود را پیدا کند. شاید از این پس با رشد قیمت ورق البته در کوتاه مدت رو به رو نباشیم اما نمی توان به تضعیف بهای این کالا نیز در بازارهای داخلی امیدوار بود.

در بازار شمش وضعیت پیشین یعنی فاصله قیمت ها بین کارخانه های مختلف اندکی کمرنگ شده یعنی وضعیت با ثبات تری را در معاملات شاهد هستیم. این روند در کنار افزایش قیمت قراضه می تواند به برخی مشکلات در واحدهای تولیدکننده شمش منجر شود هرچند که کاهش حجم تولید شمش حتی به صورت ناملموس و نامحسوس باز هم سیگنالی برای حمایت از بازار میلگرد و فشار بر قیمت های قراضه به شمار می رود.

قیمت تیرآهن ذوبی بازار تهران - قیمت – هزار تومان در هر شاخه

سایز

شنبه - 19 تیرماه

یکشنبه – 20 تیرماه

 

تیرآهن 12

229

229

تیرآهن 14

236

236

تیرآهن 16

286

287

تیرآهن 18

346

346

تیرآهن 20

615

615

تیرآهن 22

715

713

تیرآهن 24

850

850

تیرآهن 27

980

980

در بازار میلگرد افت قیمت ها شتاب کمتری داشته و بازار خود را برای رویارویی را واقعیت ها آماده می کند. هنوز تقاضا آن گونه که باید و شاید در این بازار خودنمایی نکرده ولی این به این معنی نیست که معامله چندانی صورت نمی پذیرد. در هر حال حتی در صورت کاهش بهای شمش فولادی و تثبیت آن ، باز هم فضای چندانی برای افت بیشتر بهای میلگرد وجود ندارد. این در حالی است که واحدهای نوردی به صورت منطقی تر اعلام قیمت می کنند یعنی واقعیت های تقاضا را با شرایط تولید خود مد نظر قرار داده و همین امر اجازه نداده است تا افت نرخ ها شتاب بیشتری به خود گرفته حتی متعادل تر شده است. به نظر می رسد این روند به ثبات نسبی قیمت ها در بازار میلگردهای نوردی منجر شود.

نکته مهم دیگر را باید در ثبات بهای میلگردهای اصلی همچون تولیدات ذوب آهن اصفهان و یا میلگرد نیشابور دانست که از تلاطم بازار کمتر تأثیر پذیرفته و نشان می دهد جریان غالب در بازار میلگرد هنوز به سمت افت قیمت ها متمایل نشده است. از سوی دیگر میل بازار جهانی فولاد به افزایشی مجدد مخصوصاً پس از پایان یافتن زمان باران های فصلی در چین رخدادی است که بر بازار داخلی نیز تأثیر خواهد گذارد هرچند میل بازار ارز به ثبت رکوردهایی بالاتر از 3500 تومان نیز بر قیمت های فولاد تأثیر خواهد گذارد.

میل بازار میلگرد به کاهش قیمت ها بر بازار کلاف نیز تأثیر گذارده هرچند که افتی ناچیز را تجربه کرد. کاهش 5 تومانی کلاف 6.5 نطنز و چینی پلاک قرمز را می توان نمونه ای از این رخداد دانست. در نهایت بهای هر کیلوگرم کلاف 6.5 نطنز و 6.5 چینی پلاک قرمز به 1725 تومان تومان رسید. از طرف دیگر شاهد رشد عرضه کلاف 5.5 و 6.5 کاشان در بازار تهران بودیم که باعث شد این کالا به ترتیب 1770 و 1760 تومان اعلام قیمت شود.

قیمت میلگرد در انبار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

نوع میلگرد –سایز–انبار تهران

شنبه - 19 تیرماه

یکشنبه – 20 تیرماه

 

8قزوین

1595

1595

1590

10 قزوین

1525

1525

1517

12قزوین

1525

1525

1517

16ذوب آهن اصفهان

1560

-

1555

16فولاد نیشابور

1555

1555

1550

18ذوب آهن اصفهان

1540

1540

1540

18فولادنیشابور

1550

1550

1550

20ذوب آهن اصفهان

1550

1550

1545

20فولاد نیشابور

1555

1555

1550

22ذوب آهن اصفهان

1550

1545

1545

22 فولاد نیشابور

1550

1550

1550

قیمت های فوق یکی از کمترین نرخ ها در بازار است

پیش بینی روند بازار جهانی فولاد

در حال حاضر تحلیل وضعیت بازار آهن قراضه سخت گردیده است، ولیکن به نظر می رسد که قیمت آهن قراضه به کف نزدیک گردیده است و در شرایط کنونی، تفاوت قیمت آهن قراضه و بیلت در بازارهای جهانی بیشتر گردیده است و معنای این امریا قیمت پایین آهن قراضه می باشد و یا قیمت بالای بیلت که باید تعدیل لازم در قیمت یکی از آنها صورت پذیرد.

به گزارش گروه تلگرامی پیک فلز؛ در رابطه با تغییرات قیمت سنگ آهن در آینده ، تعداد ی از فعالان بازار، نسبت به چشم انداز بازار سنگ آهن در ماههای جولای و آگوست، به دلیل تداوم تقاضا، خوشبین هستند . هر چند تعداد زیادی از تحلیلگران بازار همچنان با استناد به انتظار تداوم عرضه بالای سنگ آهن از سوی معادن بزرگ و موقتی بودن عملکرد مثبت بازار فولاد در چین، اعتقاد دارند که قیمت سنگ آهن در مدت زمان باقیمانده از سال ٢٠١٦ بتدریج به زیر ٥٠ دلار/تن خواهد رسیددر بازار شمش باید گفت به موجب اطلاعات موجود، تداوم افزایش قیمت بیلت در بازار داخلی چین همچنان از قیمت بیلت در سایر بازارهای جهانی حمایت می نماید و موجب شید که قیمت بیلت در تعداد زیادی از بازارهاتثبیت گردیده و تغییرات قیمت ها محدود گردد.شایان ذکر است که ضعف تقاضای خرید بیلت در بیشتر مناطق دنیا ادامه دارد و فعالان بازار در انتظار هستند تا ببینند که آیا در هفته های پیش رو بهبودی در شرایط تقاضا رخ می دهد یا نه ؟؟

در حوزه مقاطع فولادی و طبق اخبار موجود، تداوم ضعف تقاضای خرید حاکم بر بازار میلگرد در اغلب نقاط دنیا، همچنان قیمت میلگرد را دربیشتر بازارهای جهانی تحت فشار قرار داده است.در بخش مقاطع تخت فولادی نیز با وجود تداوم ضعف تقاضای خرید حاکم بر

بازار، تقویت قیمت ورق دربازار داخلی چین و به تبع آن رشدقیمت های صادراتی این کشور موجب گردید که از فشارحاکم بر بازار محصولات فولادی تخت بیش از پیش کاسته شود و به همین دلیل تعدادی از تولیدکنندگان ورق به میزان محدودی اقدام به افزایش قیمت های فروش خود نمودند، در حالیکه تقاضای خرید ورق در بیشتر بازارها در مناطق مختلف دنیا ضعیف گزارش شده است./ منبع : خبرنامه کارگزاری سی ولکس کالا

وب سایت انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نوشت : شناخت بازارهای بالقوه برای تأمین اهداف صادراتی کشورها از دیرباز مقوله حائز اهمیتی بوده است. این مهم به ویژه در سال‌های اخیر به دلیل به وجود آمدن مازاد عرضه فولاد در جهان و به ویژه در کشور چین و افزایش میزان صادرات چین اهمیت دوچندانی یافته است.اگر بازار فولاد کماکان با مازاد عرضه دست و پنجه نرم نماید و چین نیز بر صادرات خود بیفزاید، آنگاه کشور ایران در دستیابی به هدف صادراتی خود راه دشواری را پیش رو خواهد داشت. از این‌رو شناخت هر چه بیشتر بازارهای هدف و برنامه‌ریزی سنجیده جهت حضور هر چه موثرتر در بازارهای هدف بسیار مهم می‌باشد

نشریه فولاد و توسعه نوشت

بر اساس گزارش متال اکسپرت شرکت ایرانی فولاد خوزستان بزرگترین تولیدکننده محصولات نیمه نهایی در ایران ، قصد دارد در سال جاری

میلادی موقعیتهای بدست آمده خود را در بازاراهای صادراتی منا، علیرغم رقابت فشرده با سایر تامین کنندگان در این منطقه، تقویت نماید.

این تحلیلگر فولادی با بیان مزیتهای فولادخوزستان در منطقه منا نتیجه گرفت فولادخوزستان می تواند رقیب تولیدکنندگان بیلت از کشور چین باشد. متال اکسپرت در ادامه این گزارش نوشته است: فولاد خوزستان در سال 2015 سه میلیون و 450 هزارتن محصول نیمه نهایی فولاد تولید داشته که برابر با 92 درصد ظرفیت این شرکت بود. در همان سال این تولیدکننده یک میلیون و 70 هزارتن محصول بیلت را صادر کرد. این درحالی بود که تولیدکنندگان عمده ای مانند عربستان سعودی ، امارات، عمان و اردن شبکه تولید و توزیع منطقه را دردست داشتند.متال اکسپرت در ادامه به پیش بینی آینده بازار منا پرداخت و نوشته : با این برنامه ، جغرافیای صادرات امسال ممکن است تغییر کند گرچه فروش فولادخوزستان به عربستان سعودی احتمالا تحت تاثیر امور سیاسی بین دو کشور کاهش یابد. اما همزمان انتظار می رود امارات متحده ، عمان و اردن شرکای قوی بمانند و در عین حال، صادرات به ترکیه و مصر نیز بخاطر کشش ملموس این دو کشور نسبت به بیلت ایران، به احتمال زیاد افزایش نشان خواهد داد.

استیل پرایس نوشت :::::::

بازار سنگ آهن در این هفته همچنان بر روندی روبه جلو ثابت ماند اما حجم معاملات قابل توجه نبود زیرا آینده مبهم بازار سنگ آهن خریداران را از ارائه سفارش بر حذر می دارد . بهرحال تقویت قیمت های فولاد هم ناشی از کاهش حجم تولید بوده است .حجم تقاضا در روز دوشنبه گذشته بالا بود و دلیل آن هم معرفی برنامه های جدید دولت چین مانند کاهش نرخ بهره برای افزایش رشد اقتصادی این کشور بود . اما بعد از آن فولادسازان در مناطق مرکزی و شرقی چین برای حمل سنگ آهن به کارخانه های خود با مشکلاتی مواجه شدند . افزایش موجودی در بنادر هم میزان تقاضا برای سنگ آهن وارداتی را کاهش داد . موجودی در بنادر مدام در حال افزایش است و تخمین زده می شود در روز جمعه به 106 میلیون و 57 هزار تن رسیده باشد که 1 میلیون و 98 هزار تن بیشتر از هفته قبل است.

سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل ::::::

در بازدید از گروه صنعتی سدید ، مدیران شرکت سامسونگ کره از آمادگی خود برای تامین ورق مورد نیاز کارخانجات لوله سازی گروه صنعتی سدید و کارخانجات عضو سندیکای لوله پروفیل فولادی کشور خبر دادند

پایگاه خبری بورس کالا ::::::

در پی دستور دولت به مبارزه با آلودگی هوا در کلیدی‌ترین منطقه تولید فولاد چین، قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای اندکی افزایش یافت. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، مقامات شهر تانگشان در استان هبی (بزرگترین استان تولیدکننده فولاد) به منظور بهبود کیفیت هوا، دستور دادند تا واحدهای آلاینده تولید خود را برای ادامه ماه متوقف کنند.یک معامله‌گر در شانگهای اعلام کرد: «‌انتظار می‌رود تقاضای فولاد در این فصل بیش از حد انتظار باشد همچنین اختلال در عرضه در حالی که موجودی ذخایر نیز پایین است باعث شده تا قیمت‌ها افزایش یابد.»

چیلان نوشت :::::::

احمد دنیانور در جدیدترین یادداشت خود عنوان کرده، برخی از انتظاراتی که صنعت فولاد از اعضای جدید هیئت مدیره انجمن دارد، پیگیری و اجرایی شدن قوانین و دستورالعمل های حمایتی مصوب دولت و مجلس است که برخی از این این دستورالعمل ها به شرح ذیل است:

۱- قانون حمایت از تولید و تسهیل شرایط کسب و کار که تاکنون کوچکترین تاثیری در حال تولید کنندگان فولاد نداشته است

۲-بخشنامه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بدهکار ( اعم از دارندگان معوقات بانکی و چک برگشتی)

۳-پرداخت کمک های بلا عوض سهم تولید از قانون هدفمندی یارانه ها

۴-تجدید نظر در نحوه وصول مالیات از واحدهای تولیدی بحرانی واستمحال و تقسیط بدهی های گذشته آن ها

۵- بخشنامه بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه های تامین اجتماعی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24