Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه ای تلویزیونی با اشاره به اینکه مردم و هواداران حکومت خواهان اجرای حکم اعدام برای کودتاچیان هستند، فرضیه مطرح شده درباره ساختگی بودن کودتا را رد کرد.

اردوغان: کودتای ترکیه ساختگی نبود/ مردم می‌خواهند این تروریست‌ها بمیرند

به گزارش بورس24 به نقل از میزان، رجب طیب اردوغان در مصاحبه خود باشبکه خبری سی‌ان‌ان، احتمال اجرای مجدد حکم اعدام در این کشور را ممکن دانست و گفت «مردم ترکیه خواهان مرگ کودتاچیان هستند، این کار آنها خیانت است و ما هم به خواسته حامیان دولت برای مرگ کودتاگران عمل خواهیم کرد».

او در ادامه گفت «تصمیم‌گیری در این رابطه برعهده پارلمان است، آنها باید تصمیم بگیرند افرادی که خاطی و خیانتکار هستند اعدام شوند یا خیر، مردم ترکیه تلاش برای کودتای نافرجام علیه دولت آنکارا را به شدت محکوم می‌کنند و تمایلشان برای صدور و اجرای حکم اعدام علیه سربازان و افسران خیانتکار و دخیل در این کودتا را نشان داده‌اند. من به همراه همسر و خانواده‌ام در شهر مارماریس بودم که متوجه شدم در استانبول اتفاقاتی رخ داده است».

اردوغان همچنین ادعاهای مطرح شده مبنی برخودخواسته بودن کودتای نافرجام را رد کرد و در ادامه مصاحبه گفت: «متاسفانه این اطلاعات کاملاً غلط است. چگونه می‌توان چنین چیزی را ادعا کرد؟ من چگونه می‌توانم اجازه بدهم که غیرنظامیان زیادی زندگی خود را از دست بدهند و این روند غیرانسانی صورت بگیرد؟این کار اصلاً ممکن نیست».

اردوغان درباره استرداد گولن به ترکیه گفت: «من در این باره با اوباما صحبت می‌کنم. ما این درخواست رسمی را ارائه می‌کنیم».

اردوغان در پاسخ به احتمال این مساله که ممکن است آمریکا این درخواست را رد کند گفت: «ما نخست درخواست رسمی خود را ارائه می‌دهیم و خواستار استرداد گولن می‌شویم، اگر آنها به این درخواست پاسخ مثبت ندهد، آمریکا مسئول تمامی حوادث تلخ ترکیه خواهد بود».

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24